Honda X-ADV

Ja mooi man, je hebt ze kennelijk ook maar besteld.
Wat mij betreft ook de mooiste kleuren combi, de andere kleuren zag ik persoonlijk niet zo zitten
en de duo kleur is ook weer net even leuker als de enkel-kleur variantjes.
Echt een typisch leuk Ali 'hebbe-dingetje'
 
Had ook een paar vids gezien vanuit Motorbeurs Japan.,
Stond alleen de nieuwe XADV150 tefonkelen
Ben natuurlijk blij dat ik dan toch voor de 2019model ben gegaan !!!
(En me een paar euries heb kunnen besparen)

 
Geen ervaring, maar het is echt wel regel rechte troep zo'n Chinese uitlaat, ook nog eens zonder E keurmerk
Het weinige demping materiaal wat er al in zit, is ook zo weg gebrand... nee dit mag je nooit kopen.
 
Vandaag mijn 'speciaal gereedschap' opgehaald:

3T09TeB.jpg
 
Ok duidelijk mannen!!!

Dat er geen E keurmerk op zit zou ook wel eens het grootste obstakel kunnen zijn.
Tegenwoordig komen de controles op uitlaten steeds vaker voor.

Tot nu toe heb ik telkens bij een uitlaat zo'n officieel kaartje of sticker gekregen "homologatie-attest"
Daarnaast zit dat keurmerk met bijpassende code ook in je uitlaat gestempeld op een locatie die makkelijk te controleren is voor instanties.

Praten over uitlaatjes is en blijft met mij altijd een beetje een kritisch onderwerp.

Ze gaan bij mij tot nu toe allemaal kapot, de grootste deceptie was zover nog de MiVV van 600 euro op mijn vorige scooter.
Eerst de carbon beugel die door hitte weg smeulde (na veel vijven en zessen vervangen onder garantie) vervolgens ging de gehele
uitlaat er aan door het wegbranden van alles wat er maar in zit aan de binnenkant + carbon eindkap.
MiVV heeft dit nooit fatsoenlijk opgelost. Gewoon een drama importeur....NOOIT, NOOIT, NOOIT meer een MiVV voor mij.
Toen een Leovince er op gezet, die was wel oké, alleen brande ik na één of twee jaar wel weer een tussenliggend filter schotje er uit.

Leovince (2 scooters terug) brak finaal door midden (onder garantie een nieuwe gekregen). Daarna scooter verkocht dus weet niet
of het daarna goed is gebleven.

Op de Honda rij ik met de Termignoni, is nog niet kapot, en in concours-staat, maar ik hou mijn hart vast.
Dit omdat er een ontwerp fout in zit, de ophangbeugel aan demper zijde zit met 2 bouten in de demper.
Die 2 bouten breken vaak door het titanium heen van het omhulsel van de demper. (zie foto), het ergste
is nog dat dit niet indentieel is maar best vaak voorbij komt op fora.

Termignoni heeft om dit op te lossen nu alle nieuwe dempers voorzien van 3 bouten in plaats van 2. (zie foto)
Maar goed, ik rij dus met 2 bouten en het is gewoon een kwestie van tijd voor het mij zal overkomen...want ik heb immers nooit geluk met
knalpijpen
En met een uitlaat van nu 2 jaar oud kun je het garantie technisch ook wel schudden.
Meest frappante van alles is nog dat Honda de Termignoni als officieel accessoire voor de ADV verkoopt.
Maar goed er zitten wel meer accessoire's in het ADV assortiment die niet helemaal het neusje van de zalm zijn.

Wat betreft de Termignoni heb ik wel m'n maatregelen getroffen door extra demping-rubbers tussen de 2 bouten en demper te plaatsen,
de tijd zal uit moeten maken of dit afdoende is .

Kennelijk houd ik van "zelf pijnigen" of zo iets, want telkens koop ik toch weer zo'n after-market uitlaat-onding |(

Dit terwijl Honda het eindelijk eens voor elkaar heeft gekregen om ons niet op te scheppen met zo'n banale uitlaat als
je tegenkomt op b.v. de Honda SilverWing en de Honda SH, beide zien er dusdanig olie-dom en sigaar-achtig uit dat ik er niet
eens naar kan kijken... zo lelijk ziet dat er uit.

En dan heb je daar plots de X-ADV waar Honda goed laat zien hoe het ook kan, want laten we wel wezen, de standaard X-ADV uitlaat
is heel mooi om te zien, eigenlijk is het dus gewoon niet echt nodig om er een after-market op te zetten... maar ja,
het bloed kruipt waar het niet gaan kan...dus kopen we toch weer zo'n ding... Oh oh wat een eikel ben ik ook 8-)

Mvg. Jan
Kapottie.jpg
kapottie2.jpg
 
Ja heb ook die ervaringen., en ook dat bloed |(
Mij scheurde dit jaar nog een (4maanden oud/jong) Akrapovič, ook bij de ophanging (vespagts)
Dus ik dacht ik koop eens een Fakepijp..
Maar met dat papiertje had ik niet meteen aan gedacht .. ik rijd soms veel door Duitsland en daar zijn zoals je al aangaf de knalpijpcontrolles best veel !!
Vindt de originele demper ook wel mooi alleen dat blinkende bescherm-spul vindt ik minder uitzien
 
Ik heb mijn originele uitlaat vervangen door een Leovince Nero black, db killer is eruit en valt goed mee van de herrie die eruit komt.... De reden bij voor de originele eraf te halen is eigenlijk roest vorming van de geborstelde cover die erop zitten, aangezien ik een doorrijder ben. de originele uitlaat is één van de mooiere die er zijn. Al hadden ze de uitlaat van het prototype er mogen opzetten.
 
Na twee dagen regen niet echt onder de indruk, het water en zand blijft toch opspatten. Misschien toch het tussenstuk zien te fabriceren tussen hugger en de rest.
 
Yup, dat is wat ik dus al opperde, moet wel nog steeds eens zo'n plastic dingetjes bestellen bij Ali, of gelijk een paar,
om te zien, welke voldoet, ze kosten niks.
Maten staan erbij, dus even de breedte afstemmen op huidige hugger en spray-guard.
Voor de lengte kan er de zaag in worden gezet.
Mooiste is ook, als het plug & play demontabel wordt gemaakt, zodat het er bij knap weer tussen-uit kan.
Enige vereiste is natuurlijk wel, dat de vorm, de glooiing/ronding volgt, tussen hugger en spray-guard.
Volgens mij, de enige juiste oplossing, en voor weinig centen

Mee brainstormen wordt vanaf deze zijde op prijs gesteld.

Hier is de url van de universele spatboard stukkies: >>> klik-ker-de-klik

Last but not least:
We zitten een beetje in het zelfde shuitje, ik heb ook al erg veel geld uitgeven: hugger 110 euro en sprayguard 270 euro.
En nog steeds niet naar het zin :(

Mvg. Jan

b.t.w.
ze hebben bij Ali ook veel van dit soort spatboardjes, misschien daar iets van maken?
klik-ker-de-klik
 
Laatst bewerkt:
heb zitten kijken, de hugger is echt veel langer, de opening tussen de hugger en sprayguard is een stuk kleiner. Als ik de sprayguard nu wat hoger kan zetten is het gat bijna dicht. Het gaat om net 13 a 14 centimeter. Bij de fabrikant in Korea hebben ze wel een sprayguard die dicht in de buurt komt, maar de prijs is er ook weer naar. In een filmpje lijkt het wel te helpen.
 
vanmorgen de modguard hoger laten zetten bij een smit. prachtig werk geleverd. Zal de foto's plaatsen. De eerste zijn met de oude hugger, daarna plaatsing Koreaanse hugger en tegenvallend resultaat en dan nu als laatste aansluiting gemaakt met de modguard: 12 centimeter hoger geplaatst.
 

Bijlagen

  • 20191001_171846_HDR.jpg
    20191001_171846_HDR.jpg
    257,4 KB · Weergaven: 37
  • 1574497577841.jpg
    1574497577841.jpg
    235,2 KB · Weergaven: 40
  • 20191123_091452.jpg
    20191123_091452.jpg
    199,3 KB · Weergaven: 47
  • 20191123_091440.jpg
    20191123_091440.jpg
    210,8 KB · Weergaven: 48
Foto 2 is een goed voorbeeld van het feit dat het helemaal niet stoer staat om al die troep dagelijks op je avonturenfiets te hebben

Foto 3, 4: Sluit zeker mooi aan, smid heeft ook top werk geleverd.
Wat mij betreft alleen jammer dat de hugger van dat glimmende carbon is, hij valt daardoor zoveel extra op.

Mvg. Jan
 
modder staat mooi maar dit is idd een beetje te veel van het goede.
ben benieuwd hoe de versleutelde hugger het zonder die carbon hugger het doet?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan