Honda X-ADV

Yup, zo een ja.Die sluiten volledig af.
En idd. een goede protectie in bv. bosrijk gebied waar ze crossen in de bossen.

Mvg. Jan
 
Voor de installatie van zo één, moet je dan de plastieken bescherm kappenverwijderen? Want zo'n handige Harry ben ik niet. Enkele schroeven los en vast draaien lukt nog wel maar meer niet vrees ik...
 
2 jr. terug reeds gezien @ De Tour de France.
Ondertussen in Spanje @ St. Xavier.

Bron: FB

Policia.jpg
 
Ik had hem zelf relatief duur gekocht van R&G, dit omdat ik veel onderdelen van R&G op mijn avonturenfiets heb zitten.
Dus vond het wel aardig om zoveel mogelijk eenheid aan te houden qua merk. Komt vanuit Engeland en verzenden redelijk vlot.
https://www.rg-racing.com/browsebike/Honda/X-ADV_(750)/
Je kunt een look-a-like denk ik net zo makkelijk via Ali bestellen, als je maar oplet dat je geen halve besteld, want die zijn er ook volop.
Voorbeeldje van een foute versie (halve versie)>>>> klik-ker-de-klik
Het moet een lange zijn die helemaal doorloopt tot aan beneden en dan vast zit op die 2 boutjes van de aluminiumplaat onder de radiateur.

guard.jpg
 
Super vet! Als ik zo'n keer offroad ga vind ik dat ook super fijn! Ik moet alleen voorzichtig zijn dat ik niet op mijn doos ga want heb er niet veel ervaring mee. Maar zo rechtop staan op de voetsteunen en over de velden kunnen kijken terwijl je machine over al die putten in de weg gaan, zalig!
 
Leukste voor mij als cityboy was nog om buiten de deur bij het Honda parcours in Leopoldsburg / België te crossen.
Het viel mij op dat daar behoorlijk wat ongerepte ruimte was om te crossen.
Dat heb je hier in de randstad NL. niet. Daarvoor moet je in NL. richting de Veluwe wonen om een beetje dezelfde taferelen aan te treffen.

Mvg. Jan
 
Natuurlijk weer mijn geluk hadden voor vandaag een ritje gepland kwam ik gisteren thuis van werk zit er een enorme schroef in de achterband.;(
Nieuwe is besteld wordt er morgen onder gezet.
 
Ik wilde het slot om de achterband leggen toen ik iets zag glinsteren precies op daar waar de band verderop weer naar beneden ging. Terug achteruit gereden dacht eerst dat het een stukje glas was zo met het zonnetje erop.Weet natuurlijk niet of de schroef er al eerder in gezeten heeft band was vanmorgen nog steeds niet leeggelopen.
 
Feckerdefeck man, die band was dus zo goed als nieuw. Dat moet pijn doen... Welke band heb je nu gekozen en wat kost hij? Ik heb ondertussen bijna 10.000km maar mijn band lijkt nog prima in orde te zijn. Binnenkort eens luisteren wat ze in de garage vertellen bij het groot onderhoud.
 
In mijn tijd was de Pilot Road een redelijk harde band. Dus ik denk dat je daar idd wel langer mee zal doen, maar je zal hem wel goed moeten warm rijden. Want met een hardere band duurt dat iets langer en moet je ook iets voorzichtiger zijn als ze nog koud zijn in de bochten.
 
Dat is altijd goed om te weten. Ik had op mijn vorige motors ook Michelins liggen ( niet de 4) en vond het hele fijne banden die veel vertrouwen gaven daarom mijn keuze voor die band.
 
mijne staat op 9000km en achterband is zo goed als op ik heb voor de vernieuwde versie van de band die er al op zit gekozen.
voor zit hij daar al op die moest ik vervangen omdat hij gecupt was.
ik ben zeer tevreden met de grip van de standaard band de vernieuwde versie schijnt nog beter te zijn bij nat weer
 
Ik weet niet wat jullie daarmee doen lol, maar die van mij kan mss nog wel eens een 10k mee 😀 Ofwel rijd ik echt veeeeel te rustig...
 
laatst 4 dagen in de eifel gereden daar zie je het profiel slijten, hard optrekken,hard remmen veel km per dag waardoor hij superwarm word ik denk dat dar de oorzaak is.
 
mijn ervaring in de eifel met de honda was super alles perfect je moet wel uit de standaard modus daar anders gaat ie klapperen met optrekken.
ik heb 1 dingetje wat ik vervelend vind ik vind hem onhandelbaar met straatje keren vanuit stilstand vooral op grind.meer mensen die dat ervaren ?
lijkt wel of dat komt doordat het gewicht snel op de voorvork komt.
eenmaal rijdend is er niks meer aan de hand.
 
idd. is dat zwaar horror "straatje keren vanuit stilstand" en grind en duwen enzo.
Hij lijkt dan wel 500 kilo te wegen...ongekend wat een kracht je moet zetten om hem dan te laten rollen
en ben echt geen pussy als er wat kracht aan te pas moet komen.

Met banden heb ik ongeveer het zelfde als jij: hard optrekken, hard remmen, etc.
Moet dus ook nieuwe achterband aan ongeveer de zelfde km. stand
Geef a.u.b. even precies door welke nieuwe je er op doet, misschien dat ik die dan ook neem.

Mvg. Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan