Honda X-ADV

Wat bedoel je precies met aansluiten achter de startknop? In de bedrading of bedoel je achter het kuipwerk waar de startknop zit?
 
Ah, op die manier., ja dat zou kunnen.
volgens mij hou me ten goede, ik weet t niet zeker; maar achter de center cowl zitten een aantal stekkerblokken, ik dacht met oranje draden welke geschakeld zijn. Je kunt dat netjes open priemelen heb ik wel eerder gelezen en er een draad bij zetten zonder dat je dus een draad hoeft door te knippen.. en dan kun je daar spul op zetten wat je geschakeld wil hebben.

nr 26 of 27 op de tekening.

9CE4E059-0CD2-4FBA-9147-9A5357372EFB.jpeg
 
Ah, op die manier., ja dat zou kunnen.
volgens mij hou me ten goede, ik weet t niet zeker; maar achter de center cowl zitten een aantal stekkerblokken, ik dacht met oranje draden welke geschakeld zijn. Je kunt dat netjes open priemelen heb ik wel eerder gelezen en er een draad bij zetten zonder dat je dus een draad hoeft door te knippen.. en dan kun je daar spul op zetten wat je geschakeld wil hebben.

nr 26 of 27 op de tekening.

Bekijk bijlage 1775939
Ik ben electro a-technisch.
In dat blok zet je dus de pluskabel er bij en de min waar zet je die op?
Normaal ga ik met de aansluitingen naar de accu maar is vrij lastig.
 
De - mag op het/een massapunt.
Je kan wel vanaf de accu naar voren. Heb ik ook gedaan voor mn c-tek lader en mn tomtom dock. Rechts langs de zijkant komen de draden vanuit de accubak het frame in; zit in schuim gewikkeld. Daar kun je wel een draad langs steken.

Maar om de draad zelf weg te werken moet al het kuipwerk wijken en dat is gewoon echt een tiefus klus :+
 
Net terug van de dolomieten met de adv voldeed ruim voldoende zeker als je hem in de bergen op sport zet,zeer tevreden en 3500km verder inmiddels zijn de bandjes 9500km verder en nog goed voor enige 1000km,s.Had dit ook niet verwacht dat de banden zolang meegingen,nu nog afwachten of de flitsers mij niet te pakken hebben daar ik een artikel las over een flitser bij passo di geau opbrengst meer als een half miljoen.Daarbij moet ik zeggen dat de automaat zijn werk zeer goed heeft voldaan in de bergen en ook de voetsteun verlagers,voor de rughouding
Wel nog enige dagen veel last van de rug gehad ondanks dat ik de veerspanning iets had verlaagd.In ieder geval heeft mij de ADV niet teleur gesteld en zijn werk ruim voldoende gedaan.ps ik heb de bridgstone a41 erop liggen worden standaard bij dit model 2021 geleverd.
 
Ik heb pas 2000km gereden ook met diezelfde A41 banden maar ik heb nou al 2x gehad dat het achterwiel een stapje opzij deed. En daarnaast nog een billenknijp moment op een dijkje dat het voorwiel een schuifje maakte want ik ging daar over een plakstrook heen omdat het asfalt gescheurd was.. die moet je mijden maar die had ik even gemist maar ik schrok me vervolgens de tering want de hele motor deed een stap opzij..
ik rijd overigens met de voorgeschreven spanning; 2,8 achter 2,5 voor..

Dit allemaal met droog zonnig weer.. en het ging allemaal niet hard of met de knie aan de grond of iets.. gewoon normaal..
Ben ook benieuwd of er mensen zijn met ervaring met de diablo rosso. Lijken mij mooie banden.. eventueel ook kanshebber is de dunlop roadsmart 3.. ik heb ooit eerder met de roadsmarts 2 gereden op de SV.. toen ivm lekke band continental gaan rijden en dat beviel eigenlijk beter.. maar die hebben ze niet in 15 inch anders hadden het road attacks geworden,,.. nou rijd ik eigenlijk nooit in de regen.. semi sportief bandje mag daarom wel..

van bridgestone is er ook nog de bt012 maar dat model band is al tig jaren oud..
En ook de michelin pilot power 3 of 4 is verkrijgbaar als een scooterband
Metzeler feelfree op de SH300 gehad; dat vonnik niks..

tis wel een beetje zoeken op diverse banden sites (pneus, motorbandenmarkt etc) want niet overal worden dezelfde merken aangeboden.. de michelin kon ik bijv maar moeilijk vinden..

denk dat ik dan de merken wel gehad heb van wat er te koop is..
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd sinds gisteren op een Forza 750 het zelfde motorblok als onder jullie X ADV.
Kan iemand mij vertellen hoe je de scooter moet inrijden?
Kan er niks over vinden in het boekje en ik heb hier ergens een keer gelezen hoe je het beste kunt inrijden maar kan het niet vinden.
Bijvoorbaat dank.
 
Staat gewoon op pagina 13 van de handleiding;

Inrijperiode
Volg deze richtlijnen tijdens de eerste 500 km om de toekomstige betrouwbaarheid en prestaties van uw voertuig te waarborgen.
● Vermijd het vol gas starten en snel accelereren.
● Vermijd sterk afremmen en snel terugschakelen.
● Rijd behoedzaam
 
Maar. Ik zou gewoon idd rustig aan doen.. langzaam accelereren.. neem de tijd.. vooral bij koude motor.. niet constant snelweg gaan rijden met 100km/u voor een uur lang.. zorg dat t toerental varrieert. Dus eigenlijk snelweg en 80km wegen mijden..
 
Het duurde effe, maar hij zit erop; de givi hugger welke ik in kleur heb laten spuiten.
tevens ook de plaathouder gemonteerd.. de reflector had ik achterwegen kunnen laten. Al is dat een verplicht ding; op de SV zat ie er 12 jaar ook niet op. Maar; zo blijkt, de plaathouder is bedoeld voor italiaanse platen, die zijn groter. Dus dan steken die 2 oogjes uit.. en toen dacht ik van; daar ken ik maar beter wat opzette.. ziet dr anders zo raar uit.. wellicht draai ik m nog om; dan komt de reflector pal onder de plaat ipv dattie er nu met een afstandje onder zit..

was bezig met de mistlampenset. Dat zit in elkaar. Toen moest de valbeugel erop. Daar zitten 4 verzinkte afstandbussen bij. Die wil ik toch eerst zwart hebben.. dus heb ff wat spuitbussen besteld.. primer lak en blank. Meteen ook voor de voetsteunen. Ja; die zou ik kunnen laten poedercoaten.. ik probeer t eerst zo wel.. stralen en coaten kan altijd nog..
Ik zie dat je de Givi hugger erop hebt zitten maar niet meer de originele kettingbeschermer heeft dat een reden?
Zie bij de montage instructies van Givi dat ze daar de originele eraf halen maar een andere terug plaatsen.
Ik krijg dus het idee dat als je de hugger van Givi plaatst dat de originle kettingkast niet meer terug geplaatst kan worden.
En inderdaad staat in het boekje hoe je de scooter moet inrijden.8-)
Ik doel op de foto's op pagina 104 post 2579.
 
Laatst bewerkt:
Dat wat jij beschrijft is geen hugger. Maar een mud guard. Voor de mudgard hoeft de kettingbeschermer er niet af.

Maar ik heb ook een Givi hugger gemonteerd; en daarvoor moet wel de kettingkast wel wijken.
Daar was ik op dat moment ook mee bezig gegaan.

Ze plaatsen geen andere beschermer terug; de hugger en het gedeelte wat de ketting aan de bovenkant beschermd is 1 geheel.
En das mooi, dat de onderkant nu open is, dat maakt het een stuk makkelijker die ketting te smeren ;)

Zie foto bij 2586.
 
Ja het is een veel gehoorde klacht. Dus daarom heb ik zowel de hugger als mudguard.
heb in de hugger in “het bakje“ wel een gaatje geboord voor afwateren want dat zit er niet…

De hugger heb ik overgens laten spuiten. Standaard is deze donkergrijs.
 
Ik heb pas 2000km gereden ook met diezelfde A41 banden maar ik heb nou al 2x gehad dat het achterwiel een stapje opzij deed. En daarnaast nog een billenknijp moment op een dijkje dat het voorwiel een schuifje maakte want ik ging daar over een plakstrook heen omdat het asfalt gescheurd was.. die moet je mijden maar die had ik even gemist maar ik schrok me vervolgens de tering want de hele motor deed een stap opzij..
ik rijd overigens met de voorgeschreven spanning; 2,8 achter 2,5 voor..
(...)
Wat deed die dan precies? Een stap opzij omdat de band het niveauverschil niet opwou, of juist het omgekeerde, dat ie de neiging heeft om dat niveauverschil te snel op te kruipen.
Dat laatste herken ik van mijn Beverly met City Grip banden. Bij zo een plakstrook hebben de banden de neiging om het niveauverschil op te kruipen.
Voelt in het begin wat ongewoon aan maar blijkt in de praktijk geen probleem.
 
Zoals je al zelf zegt ,blijf van de asfalt strepen af bij warm en nat weer,bij droog weer kan je redelijk goed door de bocht met de ADV al voelt hij van voor weleens wat licht aan daarbij werken de remmen het beste in combinatie zeker in de dolomieten bij de bochtjes links voor en achter rechts alleen voor niet aanbevolen bij sterk remmen voor de bocht anders vlieg je eruit .Verder voldoen de banden wat ik er van verwacht de A41tigers,en denk ook dat ik nagelang de houdbaarheid ze ook bij vervanging er weer opzet inmiddels de 10000 gepasseerd.Verder had ik me een paar claxons besteld voor in italie in de tunneltjes helaas bleken deze niet te voldoen bij de proefopstelling ondanks ze aangaven 115 db te produceren,dus weer op zoek naar een anderre en tevens ook een relais gekocht voor de aansluiting naar de drukknop en accu in het verleden had ik op de bmw een stebelhorn deze voldeed beter.Verder over inrijden gewoon op standaard rijden dan komt hij niet snel over de 3 duizend toeren tenminste als je rustig met de gashendel omgaat.
 
Laatst bewerkt:
Laatst met een kennis,van mij gesproken die had achter 2 tandjes kleiner op adv gezet.gaf volgens hem een nog beter resultaat en deed niets van de snelheid af,kan me anders niet voorstellen,wel dat hij in toeren rustiger loopt?????Maar welke voordelen of nadelen?????
 
Schakelpunten worden toch bepaald door toerental en niet door de gereden snelheid?
Waarom zou een tandje of 2 achter problemen gaan geven bij de transmissie ?
 
Iets anders;
weet iemand hoe je bij 2021 model de resterende range onderin kan laten tonen..?
ik kan t niet vinden… zit t er niet op..? Heb ook een hoop waardes die maar opm --,- blijven staan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan