Honda X-ADV

Om de kleur van kunststof op te halen gebruikte ik eerder Valma Black Chrome maar dat spul is niet meer te krijgen. Ik heb vele jaren met een flesje gedaan tot ik het uitgeleend had aan een van mijn zussen. Ik had kunnen weten dat ik het dan nooit meer terug zou zien. Moet eens gaan kijken naar een vervangend product. Spul dat ik nu heb verxorgt wel plastic maar er zit geen kleurstof in.
 
@Disaster-Master Hoe kom je aan die productiedata als ik vragen mag? Heb je misschien meer informatie over deze recall?

En hoe kom je te weten wanneer jouw motor daadwerkelijk geproduceerd is (al dan niet aan de hand van het chassisnummer)?
 
Nee die staan daar niet vermeld. Wel de datum.
reeksen van-tot chassisnummers weet ik niet waar je die kunt vinden..
 
Zijn er meer met ervaring dat de helmbak echt bloedheet word vanbinnen?
nu hielp vandaag de 33 graden ook niet mee maar ook bij normale temperaturen word het naar mijn idee bloedheet in die bak..

vandaag lagen mijn sleutels van huis onderin en die waren echt zo heet dat ik ze amper kon vasthouden..
flesje water mee? Dat gaat niet. Ja. Dan hebbie gewoon echt warm water.. thermosfles werkt wel.

Kan nou niet echt weerleggen waar die warmte nou van komt.. ja.. van het blok gok ik.. de uitlaat lijkt mij niet..
 
QUOTE="Disaster-Master, post: 31036686, member: 76034"]
@MetallDanny ; jij rijd toch op de Disblo’s sinds dit jaar. Hoe bevalt dat? En wat had je ervoor?
[/QUOTE]

Daarvoor had ik de originele Honda banden erop.
Maar de DIABLO.ROSSO'S III vindt ik echt TOP! Super grip en ligt mooi in de bochten. Zeker een aanrader want hierna had ik de PilotROAD4 en die bevielen me niet.
Met de ROSSO'S heb ik 5000km gereden en toen achterband lek. Toen had ik geen keus ivm banden omdat de ROSSOS niet voorradig waren.

Ben toevallig van DCT geswitcht 😍

20220814_145358.jpg
 
Mooie fiets hoor!. zal wel net beetje meet fut hebben dan de ADV750.. dit is een 1100 toch?
Maar je schrijft rosso 3... de rosso set voor de ADV is een rosso scooter.. het ZOU het profiel moeten hebben van de rosso 3.. maar ik weet niet of het ook dezelfde compound is..

maar jij was er tevreden over dus..

ik zit nog effe te wikken en te wegen..
deze rosso's, roadsmart 3, of de pilot power 3... ben er nog niet uit..
ben er wel over uit dat de huidige banden echt niet bevallen.. :')
 
Mooie fiets hoor!. zal wel net beetje meet fut hebben dan de ADV750.. dit is een 1100 toch?
Maar je schrijft rosso 3... de rosso set voor de ADV is een rosso scooter.. het ZOU het profiel moeten hebben van de rosso 3.. maar ik weet niet of het ook dezelfde compound is..

maar jij was er tevreden over dus..

ik zit nog effe te wikken en te wegen..
deze rosso's, roadsmart 3, of de pilot power 3... ben er nog niet uit..
ben er wel over uit dat de huidige banden echt niet bevallen.. :')

Je hebt gelijk over de Rosso's 👍🏼
Dat was dus de Rosso scooter band
Ja die plakte op de weg als een kauwgum!! Als je rotondes wil opeten , zou ik de Rosso's pakken

Ja de nieuwe fiets is een 1100cc
Erg tevreden mee en gaat als een 🚀
 
Je hebt gelijk over de Rosso's 👍🏼
Dat was dus de Rosso scooter band
Ja die plakte op de weg als een kauwgum!! Als je rotondes wil opeten , zou ik de Rosso's pakken

Ja de nieuwe fiets is een 1100cc
Erg tevreden mee en gaat als een 🚀
Bedankt voor de input! :)
 
Dinsdag ritje in zeeland gemaakt.. het ding zat onder de dooie beeste.. en met een kleine regenbui was ie ook nie al te best opgedroogd.. zeker niet na een zand/stof wolk vlak na die regenbui… dat bleef allemaal mooi plakken.. :/

Spoelemmer was best vuil..
 

Bijlagen

  • 3F5881C9-96C1-4898-BE10-FF6135669F10.jpeg
    3F5881C9-96C1-4898-BE10-FF6135669F10.jpeg
    419,8 KB · Weergaven: 36
  • 9344630E-92BB-452D-986E-D2C319F011DC.jpeg
    9344630E-92BB-452D-986E-D2C319F011DC.jpeg
    576,3 KB · Weergaven: 33
Beste X ADV liefhebbers. Na 3 jaar heeft de standaard Yuasa YTX14S het begeven na 2 weken stilstand. Deze hangt nu aan de druppellader. Een jaar geleden is dit ook al eens voorgevallen. Omdat mijn machine van 2019 is en ik her en der lees dat een batterij maar 3 tot 5 jaar meegaat ben ik op het idee gekomen om een nieuwe te batterij te kopen.

Mijn oog viel op de JMT Accu Lithium Ion YTZ14S-FP. Deze lijken minder capaciteit te hebben dan een lood gevulde accu. die maar voor 40% kan gebruikt worden en deze kan voor 100% gebruikt worden. Heeft iemand ervaringen met zo'n Lithium Ion accu? Bij mij staan er ook nog mistlichten op en een GSM lader, dus ik denk dat de nieuwe batterij dat zeker moet aankunnen. Gezien deze batterij maar 5% lading per maand verliest zou deze ook langer dan 2 weken stilstand moeten aankunnen lijkt me.

Ik hoor graag jullie ervaringen/feedback.
 
Laatst bewerkt:
Word bij jou de helmbak ook zo debiel warm? Als er iets is waar lithium batterijen niet van houden is het warmte. Maar dat geld ook eigenlijk voor AGM lood accus.

In mijn 2021 moet overigens een YTZ12S.

Maar je kan beter een LiFePO4 batterij nemen dan een Li-Ion. Net een wat andere chemie.
 
bedoel je de km,s tot onderhoud,deze kun je zelf instellen dag maand en jaar.
Maar ik had nog een vraag over banden ,heb nu de a41 bridgstone erop zijn 10000km meegegaan
Nu is de achterband nog goed en de voorband ver op linkerzijde meer versleten dan rechts
Welke band zou je adviseren voor op de weg wat toch langer meegaat en met voldoende grip
Daarbij heb ik in italie dezelfde band gezien met meer profiel en zelfde merk alleen een andere type beschrijving????
Graag reactie,s
Bij mij heb ik onlangs de Dunlop RaodSmart SportMax 3 laten opleggen en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is! Waaw! Had ik dit geweten had ik het veel eerder gedaan. Het grappige is dat ik eerst echt graag de Michelin Pilot Road 4 wou omdat ik daar veel goed over gelezen had. Maar de dealer zei om toch voor de Dunlops te gaan en daar ben ik echt super blij mee! De Dunlops plakken echt in de bochten en sturen veel makkelijker de bocht in, alsof ze opzij wat zachter zijn. Voel heel aangenaam en vol vertrouwen.

Ondertussen is er al een nieuwe versie van deze band, de Dunlop RoadSmart SportMax 4. Als ik nu een nieuwe laat opleggen komt deze er op. Hopelijk heb je hier iets aan.
 
Voor de mensen die een Givi MG1156 achterspatbord willen of hebben.. 8mm gaatje erin is geen overbodige luxe :Y
 

Bijlagen

  • 2F2B26A6-510D-471A-B43A-55CCCA80064B.jpeg
    2F2B26A6-510D-471A-B43A-55CCCA80064B.jpeg
    456,4 KB · Weergaven: 35
  • F6BFDB45-E3AE-4E1B-BB41-5ECAA1330047.jpeg
    F6BFDB45-E3AE-4E1B-BB41-5ECAA1330047.jpeg
    240,7 KB · Weergaven: 35
Word bij jou de helmbak ook zo debiel warm? Als er iets is waar lithium batterijen niet van houden is het warmte. Maar dat geld ook eigenlijk voor AGM lood accus.

Maar je kan beter een LiFePO4 batterij nemen dan een Li-Ion. Net een wat andere chemie.
Jup, die wordt wel een beetje warm ja. Maar storend vind ik het niet. Volgens de info die ik lees hebben lithium batterijen meer last met koude dan met warmte.

Als ik naar zo'n LiFePO4-batterij zoek zie ik dit staan:
"Extra aandacht is aangewezen bij een altijd-aan-circuit-accessoire (een alarm bijvoorbeeld): een lithiumbatterij verliest bij langere stilstand-met-verbruik snel van zijn pluimen. Tot vier keer sneller dan je bij een ‘gewone’ batterij gewoon bent. In dat geval kan een – inderdaad, specifieke – druppellader uitstekend werk verrichten."

Bij onze X ADV hebben we wel een altijd aan systeem met het keyless systeem. Het lijkt me dat dit een probleem zou kunnen zijn voor een zo'n batterij....
 
Laatst bewerkt:
Bij mij heb ik onlangs de Dunlop RaodSmart SportMax 3 laten opleggen en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is! ....... De Dunlops plakken echt in de bochten en sturen veel makkelijker de bocht in, alsof ze opzij wat zachter zijn.
Ik heb zelf ook recent de dunlops erop gelegd en het makkelijker insturen komt door de eivormige voorband. Daar was ik al op gewezen door iemand en ik moest er ook even aan wennen. Nog niet heel veel gereden, zo'n 200km, maar tot nu toe bevallen ze mij ook goed. Zondag op reis naar Spanje, een uitgebreide test doen.
 
Twijfel toch nog tussen de Rosso of de pilot power 3 hoor.. lees toch wat negatieve verhalen over die rosso… ik weet t nog ff niet.. punt van de michelin is dat t model (voorband; power 3) al ruim 11 jaar oud is,,.. de rosso is van 2017.. maar gebasseerd op de rosso 3 band.. is ook oud.. komt uit 2015.. maar wel nieuwer dan de PP3… roadsmart 3 is de meest actuele band.. heb nog tot eind volgende week.. dan is het salaris pas binnen :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan