Honda X-ADV

Ja, ik wist dat het ergens voor de schuurtjes met te smalle deuren en het arsenaal aan sloten en andere beveiliging voor de buitenstallers in Den Haag zat. Daarnaast is de foto van de gestripte scooter van @Disaster-Master natuurlijk snel gevonden. Als je weet waar je naar zoekt hoef je niet alles te lezen. 🙂
Bij zijn laatste motor was het verwijderen van de kuipdelen duidelijk minder werk. 👍🏻
 
Bedankt heren , ik kon gelukkig nog een nardo grey 2023 bemachtigen , wist niet dat die dingen zo moeilijk te krijgen waren.

ik zat nog in de tijd dat alle motoren gewoon op voorraad waren :D
 
@BartA ; dat schema komt uit het werkplaatshandboek van de 750. Ik verwacht dat t voor de Forza wel anders is..
@roger_SV ; ja de SV laat zich veel makkelijker sleutelen.. de X-ADV is wat dat betreft echt een tering ding.. je ken echt nerreges fatsoenlijk bij..
 
Ik heb een vraagje aan jullie mede adv’ers en andere motor liefhebbers.

ik krijg deze week een nardo grey en wil heb graag zwart laten spuiten.

Hebben jullie ervaring met de kappen demonteren en/of is dit redelijk te doen met dit type motor.

gr
Maak hem dan rood ,ziet beter uit en gewilder bij eventuele inruil,ik had het geluk een orginele rooie te bemachtigen.gr;pierre
Bij demontage kun je het beste wat kunststof verbindings pinnetjes te bestellen,deze sneuvelen vrij snel zelf al div hiervan vervangen,bij het openen van de accukap aan de binnenkant onder de zadel.Gr;Pierre
 
Heb al dat spul nu 2x los gehad en nog geen enkele spreidklinknagel, zo heten ze, gebroken.. je drukt hem in het midden omlaag en dan kun je hem er zó uithalen zonder moeite..
 
Maak hem dan rood ,ziet beter uit en gewilder bij eventuele inruil,ik had het geluk een orginele rooie te bemachtigen.gr;pierre
Bij demontage kun je het beste wat kunststof verbindings pinnetjes te bestellen,deze sneuvelen vrij snel zelf al div hiervan vervangen,bij het openen van de accukap aan de binnenkant onder de zadel.Gr;Pierre
Heb hem in het echt gezien ben er toch wel weg van.

Hoe bevalt je adv en heb je ook het adventure pack genomen?
 
Ik heb mijn zwarte (want rood was niet leverbaar) niet voor niets rood (metallic) laten spuiten. ;)
En wat andere zaken zwart laten maken. En ook de standaard zwart gespoten delen opnieuw gespoten; allemaal met een rode parelmoer erin.. :t

B1E39991-43F4-4058-B285-FFB4D0ECD1C7.jpeg
 
ADV 750 honda bouwjaar 2021 km st.12800 kleur rood.
2 nieuwe banden onderhoudsboekje erbij extra,s;verhoogd scherm org.aanwezig.verlaagde voetsteunen extra spatbordje voor en achter.
winkel nieuw geen regen gezien,bieden maar.extra gps tomtom 550
 
Laatst bewerkt:
ADV 750 honda bouwjaar 2021 km st.12800 kleur rood.
2 nieuwe banden onderhoudsboekje erbij extra,s;verhoogd scherm org.aanwezig.verlaagde voetsteunen extra spatbordje voor en achter.
winkel nieuw geen regen gezien,bieden maar.extra gps tomtom 550
Hoeveel wil je er voor
 
Ik krijg deze week mijn x-adv geleverd en heb momenteel al een remschijfslot met alarm aangeschaft. Ik ben momenteel nog op zoek naar een kettingslot maar vroeg me af of deze wel door de achterband past ivm de spaken. Heeft iemand enig idee? Iemand daarnaast nog een aanrader voor een goed kettingslot?
 
Dat gaat moeilijk idd met de spaken. Die zitten dichter op elkaar door het kleine wiel ivm de voorkant.. maar het lukt wel.. als het ART gekeurd moet zijn nijg ik naar ABUS. Echter heb ik zelf een pewag ketting.. die is niet te knippen.. slijpen uiteraard wel, maar ze zijn er langer mee bezig en een accu slijper nog langer..
 
Hebben jullie nog advies qua uitlaat , slip on of met voorbocht.

zat zelf te denken aan akra en termignoni.

hoor graag jullie gedachtes/ervaring.

grr
 
Je kunt het slot beter over de achterbrug (door de achterbrug) leggen, dus niet door het wiel.
Doe het bij mijn Integra ook zo, voordeel is daarbij dat het slot niet op de grond ligt.
 
Ahja das een goeie.. niet aan gedacht maar heb dat idd ook een paar keer gedaan maar de mijne staat altijd binnen dus ik gebruik die ketting niet zo vaak..

Wel oppassen voor lakbeschadiging..
 
Dat gaat moeilijk idd met de spaken. Die zitten dichter op elkaar door het kleine wiel ivm de voorkant.. maar het lukt wel.. als het ART gekeurd moet zijn nijg ik naar ABUS. Echter heb ik zelf een pewag ketting.. die is niet te knippen.. slijpen uiteraard wel, maar ze zijn er langer mee bezig en een accu slijper nog langer..
Neem een
Dat gaat moeilijk idd met de spaken. Die zitten dichter op elkaar door het kleine wiel ivm de voorkant.. maar het lukt wel.. als het ART gekeurd moet zijn nijg ik naar ABUS. Echter heb ik zelf een pewag ketting.. die is niet te knippen.. slijpen uiteraard wel, maar ze zijn er langer mee bezig en een accu slijper nog langer..
oxford beast om de swing arm heen
 
Alarmen zijn totaal zinloos vogens mij, er is niemand die nog opkijkt van een alarm, zeker in de randstad niet.
Dus investeer in goede sloten en zorg dat hij vast ligt aan iets en aan het zicht wordt onttrokken (eisen van mijn verzekering) Mijn x-adv is drie weken nu aanschaf gestolen, vandaar nu de minder diefstal gevoelige Integra zelfde blok.
 
Die oxford beast is een lompe ketting.. maar dan echt lomp.. 22mm en 15 kilo.. maar belangrijker: ik kan nergens vinden wat de hardheid van de schakels is.. de meeste kettingen hebben een geharde toplaag waar je amper door komt. De pewag heeft een HRC van 63 met 6% diepte.. dat klinkt weinig maar dat is zo knijterhard daar kom je met een betonschaar (een echte, hele gr000te) niet doorheen.. laat niet eens een afdruk achter..ja in de bekken van de schaar.. daar wel.. een slijpen gaat uiteraard wel, bijna alles is te slijpen, maar op netspanning. Geen accu machine, ben je wel 2x ruim 1 minuut bezig..


Je kunt ook kijken naar een Litelock X1 beugel, jammer dat daar geen ketting van is, maar die heeft een laag van Barronium. En dat vréét slijpschijven op binnen no-time.. ook niet te knippen.. dus op straat is die zeker bestendig tegen tuig wat met een accu slijpertje loopt want die hebben vast niet een heel doosje schijfjes bij zich..
 
Terug
Bovenaan Onderaan