HONDA XADV zadel open krijgen wie kan mij helpen

Hondaxadv

Rookie
18 dec 2021
3
0
Hallo mensen wie kan mij helpen mijn zadel van mijn Honda xadv open te krijgen zodat ik mijn accu weer terug kan plaatsen. Ik heb geen accu in de motor die had ik er uit gehaald en mij zadel dicht geklikt. Ik heb ook geen noodsleutel om de zadel open te krijgen via de noodslot. Ik heb alleen 2 keyless sleutels maar zonder accu in de motor heb ik er helemaal niks aan. Hulp en ideeën zijn welkom. Alvast bedankt
 
Ja dat is gedaan alleen de dealer hier in Nederland hebben een serie nr nodig voor de sleutel anders kunnen ze niks voor me betekenen. Heb contact opgenomen.met de dealer in Duitsland via mail maar geen reactie. Dus er is geen mogelijkheid om die zadel open te krijgen zonder een sleutel?
 
Je kan toch met de nodige papieren een nieuwe sleutel bestellen die je nodig hebt bij de dealer?
 
De dealer moet mijn serie nr geven van het slot en sleutel die is niet het zelfde als serie nr van de motor werd mij verteld want alle gegevens van de motor heb ik op de aankoop.papieren behalve de sleutel nr ikk wacht tot ze mijn berichten en anders bel ik ze maandag weer.
 
Je kan in omgekeerde zin werken en ergens stroom sturen, vb langs de toeter of iets anders. Niet langs de verlichting want dat zijn leds en ik weet niet of 12volt gevoed zijn.
 
Zit er niet in een van je keyless sleutels toch stiekem een sleutel verstopt zoals bij heel veel automerken?

8A45DC49-7769-4509-8159-247904094BC1.jpeg
81382B61-71E5-4909-97C9-7E85B71A77DC.jpeg
 
even snel op Google gekeken, als het goed is heb je wel degelijk een sleuteltje gekregen. Even goed zoeken dus. Een andere optie is er zo te zien niet.
99B90F22-9BCD-4EB9-A396-60FEC17FAEC4.png
 
Laatst bewerkt:
Toch wel, maar na wat zoeken online ben ik geen alternatieve manier tegen gekomen. En de sleutel schijnt wel echt een losse extra sleutel te zijn, en niet geïntegreerd in de keyless.
 
Je kan in omgekeerde zin werken en ergens stroom sturen, vb langs de toeter of iets anders. Niet langs de verlichting want dat zijn leds en ik weet niet of 12volt gevoed zijn.
Ik vind dit eigenlijk wel een goeie. Hele hangen hun druppellader aan de 12 volt plug van hun motor aangezien die meteen op de accu zit aangesloten. Weet niet of dat bij deze motor ook zo is?

Via verlichting gaat niet, omdat die vaak niet eens via een relais ofzo zit aangesloten, maar vaak via een controller die ook meteen de stroom meet.
 
Gewoon het noodslot onder het zadel open boren en er meteen een nieuw in zetten,zodat je dit geen 2e keer kan meemaken.
 

Modbreak:

Klagen over leden die niet elke dag op het forum kijken en of reageren mag je tegen jezelf doen. Het draagt ook niks bij aan de vraag van dit topic.

 
Hoe kan het zijn dat je deze sleutels mist, motor wordt geleverd met 2 kastjes en 2 sleutels. Ik begrijp niet dat mensen zulke jonge motoren kopen als de sleutels niet compleet zijn. (Frustratie omdat de mijne op 11-11-2021 is gestolen)
 
Je moet op 1 of andere manier bij nr20 zien te komen ,bv met een lasdraad met tot een haakje omgebogen uiteinde en die om de kabel zien te krijgen en dan aan die kabel trekken,soms kan je daar bij door het zadel een stukje op te lichten aan de achterkant,veel andere mogelijkheden zijn er vrees ik niet.
1640996121734.jpeg
 
@TS welk bouwjaar?
2018: Seat-lock kabel loopt naar het dashboard onder de schakelaar (1)
1641028454055.png


2021:
De seat-lock kabel loopt naar de schakelaar, die zit boven je uitlaat achter de kappen. Misschien kun je daar (2) geraken.

1641028117351.png
 
Laatst bewerkt:
Weer een broodje speciaal. Voor als hij nog niet open is nog een optie.

Ander model, wel Honda dus mogelijk heb je geluk en raak je NR 20.


Old Skool.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier een voeding voor mijn accessoires in mijn kleine bagage gezet met een draad van 4mm² rechtstreeks naar de batterij met een bescherming van 10A. Ik kan er depanage-kabels aanhangen om stroom af te tappen maar ook omgekeerd mijn batterij mee vullen. Bij de aanschaf kreeg dubbele sleutels voor mijn zadel alsook voor mijn topcase.
 
Ik heb hier een voeding voor mijn accessoires in mijn kleine bagage gezet met een draad van 4mm² rechtstreeks naar de batterij met een bescherming van 10A. Ik kan er depanage-kabels aanhangen om stroom af te tappen maar ook omgekeerd mijn batterij mee vullen. Bij de aanschaf kreeg dubbele sleutels voor mijn zadel alsook voor mijn topcase.

Hoe helpt dit een zadel te openen van een scooter zonder accu?
 
Terug
Bovenaan Onderaan