Honda xl 500 r kleppenveren

Albertoo

MF'er
16 jan 2018
54
12
Goedendag allen,

Ik merkte wat compressie verlies en heb toen even de kop van de honda xl 500 r gepakt. Toen ik de kleppen bekeek leken die iets te kieren. Nu heb ik ze opnieuw ingeslepen. Vervolgens heb ik de veren na gemeten maar die zijn eigenlijk voor het mooie net onder de limiet. Wie weet waar ik nieuwe veren kan krijgen. Mocht ik die niet kunnen vinden, is het dan een mogelijkheid om ze iets uit te rekken?

Groeten,
Albertoo
 
ik zou me daar niet druk om maken. De kleppen zouden in theorie bij een iets lager toerental kunnen gaan zweven (niet snel genoeg sluiten) maar dat is nog ruim boven het max toerental van de xl500r.

Het levert geen compressie verlies bij lage toeren op
 
De verbrandingsdruk drukt de kleppen in de zitting. Vergelijk met een Ducati: daar worden de kleppen door een nok gesloten (desmo), maar met een hele kleine speling. De verbrandingsdruk doet de rest. Lichte haarspeldveren zijn alleen voor het starten gemonteerd.
 
Als het niet lukt dan niet en doe ik gewoon weer de oude veren erin maar ik hoop volgende week naar polen te gaan en daar de tet te gaan rijden. Vandaar dat ik het wel graag allemaal zo goed mogelijk voor elkaar probeer te maken. Heb niet zoveel zin om er ergens halverwege achter te komen dat ik eigenlijk toch wel de veren had moeten vervangen.
 
Als het niet lukt dan niet en doe ik gewoon weer de oude veren erin maar ik hoop volgende week naar polen te gaan en daar de tet te gaan rijden. Vandaar dat ik het wel graag allemaal zo goed mogelijk voor elkaar probeer te maken. Heb niet zoveel zin om er ergens halverwege achter te komen dat ik eigenlijk toch wel de veren had moeten vervangen.
rfvc blok of de hele oude?

De 82er heeft uit mijn hoofd doorlopende tapeinden en wanneer de kop eraf is geweest, is ook de spanning van de voetpakking af geweest en moet de voetpakking ook vervangen. Dat geeft gelijk de kans de zuiger enz te controleren
 
Laatst bewerkt:
tja zuigerveren controleren is vervangen, en dan ook even cilinder honen
Cilinder is er idd ook vanaf, is een hoon doorheen gegaan, zuigerveren zijn onderweg, komt ook nieuwe olie op, nieuwe kabels, carb is schoon gemaakt. koppelingsplaten zijn nog niet zo lang geleden vervangen dus dat gaat wel goed denk ik. Moet alleen nog even een bagagerekje maken.
Bedankt, zie wel dat ze 2e hands zijn en voor een 500 s uit 81 terwijl die van mij uit 85 is. Heb hem wel gebeld en hij gaat de veren even nameten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan