Honda XL 500 SZ 1979 wit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwillems

MF veteraan
12 aug 2011
1.145
1
Jipsingboermussel
Einde hobby:


Honda XL 500 SZ, bouwjaar 79.

De S is de uitvoering met meer ronde brandstoftank, zie ook afbeelding.

Motor rijdt goed, maar vriendin heeft problemen met de kickstarter...
Dus als iemand een CB500 of een off-road met electrische starter wil (in)ruilen mag dat ook.

Verder is de accu 2 jaar oud, ben 'm nu aan 't opladen (6 volt ;) ) en ziet de motor er redelijk uit, niet versleuteld ofzo.
Heb de koppeling vernieuwd, olie+filter vervangen, nieuwe pakkingset onderblok gemonteerd, kleppen gesteld, nieuw bougie'tje erin gedaan, en tja wat nog meer? Daarna nooit veel meer gereden helaas.

Er zitten superveel onderdelen bij, we hebben voor onderhoud namelijk meerdere donor-motoren compleet uit elkaar gehaald. Deze heb ik ook los te koop aangeboden, maar als ze nog niet verkocht zijn krijgt de volgende eigenaar van deze leuke motor alles er gewoon bij.

Richtprijs 750,-

Graag pb / mailen willemsautos@yahoo.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier de enige echte foto's!

Alleen de zijkappen zijn later geverfd, beetje ruw. Verder is alle lak origineel&netjes!
full
 
.....Heb er ook een werkplaatshandboek bij, we kennen ze wel. Gewoon lekker compleet met alle (afstel)gegevens, originele maten en gewichten, exploded views en schema's.

Niet dat deze motor niet goed is natuurlijk :P
 
Thanks. Hij is niet helemaal authentiek maar komt wel een heeeeel eind in de richting.

Het oliefilter van een XL zit IN het blok, om 'm te vervangen moet je het carterdeksel demonteren en dan schuif je 'm d'r zijwaarts uit. Filter is wel een wat duur woord, ' tis namelijk meer een soort dik, rechthoekig gaasje (wel heel fijnmazig).....

Veel mensen weten dit helaas niet en vervangen alleen de olie - maar er valt toch wel zoveel te filteren dat-ie kan verstoppen en dan bent u dus de oliedruk kwijt. Verklaart de grote vraag naar nokkenasjes ;)
 
Ook niet origineel maar wel beter: Heb er ook een benzinefilter op gezet. Ik tank natuurlijk geen poep maar heb toch de carburateur wel eens schoon moeten maken. En ach zo'n filter is geen 5 euro en vervangen duurt 30 seconden dus: Lekker makkelijk!
 
Nog een kickje.... Iedereen nog met vakantie? Tis een nette XL, loopt fantastisch en heel origineel - er worder minder voor meer aangeboden op mp....
 
Jipsingboermussel is een gehucht in de gemeente Vlagtwedde in de provincie Groningen. Het ligt tussen Musselkanaal en Ter Apelkanaal, net ten noorden van Zandberg.

Het gehucht ligt aan het Ter Apelkanaal, de voortzetting van het Stadskanaal. Direct ten westen ligt het Mussel-Aa-kanaal.

De naam van het gehucht wordt vaak buitenissig gevonden. Dat heeft er meermalen toe geleid dat mensen veronderstelden dat het een verzonnen naam is. Zo kwam het gehucht in 1999 uitgebreid in het nieuws nadat twee presentatoren van Radio 3, Rob Stenders en Fred Siebelink openlijk twijfelden aan het bestaan van Jipsingboermussel. Daarop werden zij door een discotheek in het naburige Musselkanaal uitgenodigd om zich zelf te komen overtuigen. Beiden gingen de uitdaging aan en sindsdien weten zij dat de plaats echt bestaat.

OFTEWEL, een schopje voor dit leuke fietsje, hij staat voor mij wel erg ver weg.
 
Laatst bewerkt:
@Cardan: Bedankt voor de info over dit mooie gebied, de gelegenheid grijp ik aan om meteen maar ff te vertellen wat voor mooie binnenwegen we hier hebben - en net over de grens in Duitsland ligt nog veel meer dus lekker toeren hierzo!
 
Haha, net nog een stuk op gereden, blijft leuk! Had ik al verteld dat-ie semi-offroadbanden heeft? Zie ook foto's... Rijdt leuk op bospaden dus daar was ik zojuist dan ook op te vinden....
 
Hmmm, afstand is betrekkelijk&hangt af van je opvattingen of ervaring met afstanden....

Welke plaats zit je? Als ik d'r een keer heen moet neem ik de XL zo mee op de aanhanger..... En als jij 100km ver vindt breng ik 'm rijdend!!
 
Jipsingboermussel is een gehucht in de gemeente Vlagtwedde in de provincie Groningen. Het ligt tussen Musselkanaal en Ter Apelkanaal, net ten noorden van Zandberg.

Het gehucht ligt aan het Ter Apelkanaal, de voortzetting van het Stadskanaal. Direct ten westen ligt het Mussel-Aa-kanaal.
etc etc .

geniaal! ik keek op zn profiel en zag 'Jipsingboermussel' en dacht dat het zoiets als duckstad of verweggistan was :) het bestaat dus echt! _O-
kickje voor deze fiets, die net te ver weg staat... succes met de verkoop!
maar dat zal wel lukken met de winter in aantocht
 
Hmmm, afstand is betrekkelijk&hangt af van je opvattingen of ervaring met afstanden....

Welke plaats zit je? Als ik d'r een keer heen moet neem ik de XL zo mee op de aanhanger..... En als jij 100km ver vindt breng ik 'm rijdend!!

Limbabwe, Landgraaf om precies te zijn.
 
@ Emmol: Thx! By the wway, wij hebben zelfs regelmatig de radio 538 dj's op bezoek haha! Wat al niet kan in dit mooie gebied..... Vanaf je 15e op een fast-trekker rijden enzo met 20 kuub zand..... en nu dan ook veel 2 wielerkilometers op de mooie landweggetjes!

@ inktvlek: Ai - zuidoost-groningen-> Landgraaf is net ietsje uit de windrichting....
 
Dan snap je dus ook waarom ik zeg dat de afstand helaas beetje groot voor mij is. ;(

Als hij hier in de buurt stond (en mij dus beviel na een testrit) had je grote kans gehad dat hij al weg was. :Y
Zie mijn commentaar maar als een kickje.
Succes met de verkoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan