honda xl 600, koopje?

Goedendag iedereen,

@SWA:
Motor kun je alleen warm afstellen, maar stationeer moet hij met ook goed blijven lopen (na heel even choke te hebben gebruikt).
Tevens zal hij afslaan wanneer hij door de schreurtjes decompressie heeft.

@=LVT=
de eende koeler is bekend, kan ook een olie koeler van een opel zijn...zoveel te krijgen, alleen leiding weerstand en knikpunt (leidingen)balhoofd is moeilijker en thermostaat.

@Pietro
antwoord1: PD04's zijn geschikt voor euro loodvrij, alleen de oudere PD03 versie hebben een loodvervanger nodig.
antwoord2: afhankelijk van gebruik, er zijn er bij die meer als 50.000 km rijden zonder noemens waardige reparatie's. Ik heb zelf bij 55.000 km een nieuw zuiger en nokkenas lagers, klepstoters vervangen(+/- 600 euro aan onderdelen).
Ik moet zelf ook opzoek naar een nieuwe/andere kop. scheuren zijn erger geworden in de 3 jaar dat ik hem nu heb, r.uitlaatklep pingelt soms. ;(
let tevens er op dat het schuim van het luchtfilter er in zit.
dit was bij mij niet het geval.
nieuwe kop kost 1450 euro(honda)
gemiddelde gebruikte kop tussen 100 en 400 euro en zeer schaars.

groetjes,

Allard
 
Heeft mijn XL600R loodvervanger nodig? Dit ben ik nog nergens tegengekomen dat dit zou moeten. Houdt dit in dat ik geen euro95 kan rijden, maar een loodvervanger in de benzine moet doen ofzo?

Tinus Trotyl, zou je wat uitleg kunnen geven?

[edit]
Lamaar, heb het al opgezocht. Ik heb de 250 km die ik nu gereden heb gewoon loodvrij getankt. Dat zou best een oorzaak kunnen zijn dat die klepzitting naar beneden is gekomen. Maar op de uitlaatklep zat ook een minder sterke veer <- kan ook een oorzaak zijn.

Er moet dus super95 worden getankt als het goed is?
[edit]
 
Laatst bewerkt:
Dano, zou afhankelijk zijn van het type motor: een type PD 03 draait op loodHOUDENDE benzine en vanaf de PD04 op loodvrije benzine.
Zie andere topic "honda xl 600"

Pietro
 
Terug
Bovenaan Onderaan