honda xl 600 voor woon& werk verkeer

Vale Tek

MF veteraan
24 feb 2006
1.653
0
allo allo
is een xl 600 uit 84 een beetje geschikt voor woon werk verkeer? ( ik hoef er niet kei hard ermee te rijden maar het is wel de bedoeling om toch een stukje snelweg te pakken) is ie ook een beetje zuinig ?
bvb
 
Laatst bewerkt:
wat noem jij een 'stukje' snelweg?
Dingen kunnen het vaak wel hebben maar toch, in mijn geval zit ik na 500 meter op de snelweg en om met redelijk koude motor meteen 40km 120+ te jakkeren is niet goed voor die dingen dus het hangt een beetje van de situatie af.

Opzich zijn ze voor woon werk verkeer super :) voordeel van XL is dat ze vaak minder afgeragd zijn dan XR en ze zijn wat meer gericht op weggebruik. Verbruik is vaak ook wel netjes, denk dat je makkelijk gemiddeld 1:15 kunt halen, afhankelijk van je rijstijl.

Mocht je een XL kopen, lees even mijn howto topic door, scheelt een hoop vragen.
Zodra je em hebt, zsm olie+filter vervangen en het zeefje (zie howtotopic) schoonmaken. Bespaart je een hoop ellende.

Ook als je gaat kijken naar zo'n ding, lees het howto topic door. Tikken bij warme motor zijn undone en als je die hoort zou ik er lekker vanaf zien en naar iets anders kijken :W
succes ermee :)
 
Ik heb er zelf vroeger ook een gehad. Was een heerlijke motor. Vooral in de stad kon je overal lekker tussendoor. Er zit echter geen electrische starter op zo'n XL uit '84, dus dat wordt lekker ouderwets kicken.
 
wat noem jij een 'stukje' snelweg?
Dingen kunnen het vaak wel hebben maar toch, in mijn geval zit ik na 500 meter op de snelweg en om met redelijk koude motor meteen 40km 120+ te jakkeren is niet goed voor die dingen dus het hangt een beetje van de situatie af.

Opzich zijn ze voor woon werk verkeer super :) voordeel van XL is dat ze vaak minder afgeragd zijn dan XR en ze zijn wat meer gericht op weggebruik. Verbruik is vaak ook wel netjes, denk dat je makkelijk gemiddeld 1:15 kunt halen, afhankelijk van je rijstijl.

Mocht je een XL kopen, lees even mijn howto topic door, scheelt een hoop vragen.
Zodra je em hebt, zsm olie+filter vervangen en het zeefje (zie howtotopic) schoonmaken. Bespaart je een hoop ellende.

Ook als je gaat kijken naar zo'n ding, lees het howto topic door. Tikken bij warme motor zijn undone en als je die hoort zou ik er lekker vanaf zien en naar iets anders kijken :W
succes ermee :)
ik heb hem al uitgebreidt gelezen, heerlijk die knutsel fotos ;) een xl uit 84 heeft ie ook dry sump?
 
voor zover ik weet hebbe alle XL600 drysump. 600blok is alleen in RFVC uitgebracht (voor zover ik weet), en dat is altijd dry sump.
 
ja idd dry sump,
ik heb hem vandaag gekocht geen enkel van je genoemde "kwaaltjes "kwam aan de pas ( gelukkig)fijne fiets zeg!
wel even anders dan mijn gsx-r maar wel super leuk en echt super geluid!hij is zelf zuiniger dan me auto dus dat wordt en mooie woon werk fietsie! ( aleen de zadel was wel beetje pijnlijk na 300 km bwhahhaha!)
Gelijk uitgetest op de crossbaan in ijmuiden bwhaha! heerlijk motor!
thx voor je tips!
 
ja idd dry sump,
ik heb hem vandaag gekocht geen enkel van je genoemde "kwaaltjes "kwam aan de pas ( gelukkig)fijne fiets zeg!
wel even anders dan mijn gsx-r maar wel super leuk en echt super geluid!hij is zelf zuiniger dan me auto dus dat wordt en mooie woon werk fietsie! ( aleen de zadel was wel beetje pijnlijk na 300 km bwhahhaha!)
Gelijk uitgetest op de crossbaan in ijmuiden bwhaha! heerlijk motor!
thx voor je tips!

heb je een paar pic's gemaakt ??
 
ik heb hem vandaag gekocht geen enkel van je genoemde "kwaaltjes "kwam aan de pas ( gelukkig)fijne fiets zeg!
wel even anders dan mijn gsx-r maar wel super leuk en echt super geluid!hij is zelf zuiniger dan me auto dus dat wordt en mooie woon werk fietsie! ( aleen de zadel was wel beetje pijnlijk na 300 km bwhahhaha!)

Ik gebruik die van mij ook als woon/werk en fun bike.
Had er ooit één nieuw gekocht in 1988 maar al na 3500km verkocht omdat ik ander werk kreeg en verhuisde. |(

En dan een paar jaar geleden toch weer één gekocht omdat het bloed.... :P

Gelijk uitgetest op de crossbaan in ijmuiden bwhaha! heerlijk motor!

Zonde ;( Daar kan je veel beter een XR voor nemen. Hou die XL nu maar lekker mooi voor op de weg.
Als het een keer nodig is KAN je er natuurlijk altijd mee 't zand in!

Ik heb overigens een Canadese uitvoering en is nog in originele staat.
Banden: Bridgestone TW301/TW302 en als extra een automatisch ketting smeersys.

 
Laatst bewerkt:
ja die zijn gaaf!
de mijne is niet zo mooi hoor
uit 83 beetje gebruiks sporen.... heeft iemand een adresje voor xl stickers? ( vooral de 2 achterste bij je uitlaat zeg maar)
full
 
Voor je zijkappen gewoon naar de Gamma gaan en voor weinig een zwart stickervel kopen. Voor eventuele rondingen gebruik je een fohn.

greetz

ja die zijn gaaf!
de mijne is niet zo mooi hoor
uit 83 beetje gebruiks sporen.... heeft iemand een adresje voor xl stickers? ( vooral de 2 achterste bij je uitlaat zeg maar)
(Afbeelding)
 
Ik vond ze vroeger al helemaal te gek
Had plaatjes ervan boven m'n bed hangen ,, vooral de parijs dakar uitvoering
 
Terug
Bovenaan Onderaan