Honda xl500 uit 79 start niet meer

Rower

Rookie
25 feb 2019
8
0
Beste,

Mijn xl uit 1979 reed als een zonnetje! Even boodschapje bij de Albert Heijn doen en weer verder. Alleen toen ik mijn schatje weer aan wilde trappen kwam er zwarte rook uit mijn uitlaat en pruttelde hij met een nors gebrom weer uit!
Nu ik hem na een paar weken (het is lekker weer geworden) weer aan wil trappen ben ik natuurlijk benieuwd wat er mis mee is!

Als ik hem kickstart komt er wel lucht uit de uitlaat maar waar de kickstarter voorheen nog halverwege bleef hangen door de “decompression release” doet ie dit nu niet meer! Kan ik er vanuit gaan dat dit het euvel en het een kwestie van kabel afstellen is of (gezien de donkere rookwolken en gepruttel) dat het iets anders is?

Hoop dat iemand me kan helpen!

Groetjes Rogier
 
Volgens mij is dit afgebroken 😑 iemand een idee hoe ik een reserve onderdeel vind ergens?
72D0CA09-D3B7-4628-9498-8E9B63DBB915.jpeg
 
Geen idee wat het specifieke onderdeel doet, ( tijdje terug dat ik het blok open heb gehad )

maar heb redelijk geluk gehad op de Duitse en Engelse ebay voor wat onderdelen van de XL.

En wat sammie zegt.. de brokstukken terug gevonden ( onderin het blok zit een soort zeefje, hoop dat het daar in terecht is gekomen )
 
Ik heb het onderdeel kunnen bestellen via Offroadcentrum.

Nu maar duimen dat het losgeschoten stukje geen schade heeft aangericht...!

Bedankt allemaal!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan