Honda XL500R oldtimer 1985

Double Check

MF'er
9 feb 2007
154
0
Liessel (Noord Brabant)
Prijs aangepast 13-2-2010

VERKOCHT!!!

Te koop:

Honda XL 500 R
03 januari 1985

500CC 1 cilinder 4 takt

- Motor is precies 25KW van vermogen --> dus geschikt voor beperkt rijbewijs.
- Motor is al te verzekeren als oldtimer (€50 per jaar) en is bijna belastingvrij
- Een XR600 voorvork met schijfrem (origineel trommelrem)
- 17" voorwiel (origineel 21" hierdoor geen km teller meer omdat die niet meer klopte)
- Motorblok loopt goed
- Zit nog strak in de lak
- Veel reserve onderdelen er gratis bij
- Banden nog prima in orde

- Voorvorkkeerringen aan vervanging toe

Voor het blok gereviseerd werd had het 35.000 km gelopen.
Na de revisatie ongeveer 1 jaar mee gereden.

Motor is terug te bouwen naar originele voorvork en profielbanden aanwezig!!! :Y

Prijs: 950 Euro --> 750 EURO

full
 
Laatst bewerkt:
Niet geschikt voor beperkt rijbewijs ivm pk/gewichtverhouding.

Maar verder wel een leuke motor.
 
Mooie motor(ik persoonlijk ben niet zo gecharmeerd van die 'fighterkuipjes).
Succes met de verkoop :Y


Als alles verders in orde is, zou ik die voorvorkkeerringen ook vervangen. Issie helemaal top :]
 
Laatst bewerkt:
Niet geschikt voor beperkt rijbewijs ivm pk/gewichtverhouding.

Maar verder wel een leuke motor.
Hmm, volgens mij wel hoor.

Even op gezocht; standaard heeft hij 19,7kW en een rijklaar gewicht van 152kg. 19,7 / 152 = 0,13. Dit zou dus net binnen de norm van max 0,16kW per kg vallen.

Echter weet ik niet of er aan versleuteld is, en de OP zegt dat hij PRECIES 25kW is, wat zou betekenen dat hij er niet binnen valt...

Verder wel een leuke motor. Als ik geld had was ik even komen kijken, dit is namelijk eigenlijk precies wat ik zoek. :)
 
Helaas is mijn sponsor (IB-Groep) niet zo vrijgevig. :(
 
Laatst bewerkt:
Hmm, volgens mij wel hoor.

Even op gezocht; standaard heeft hij 19,7kW en een rijklaar gewicht van 152kg. 19,7 / 152 = 0,13. Dit zou dus net binnen de norm van max 0,16kW per kg vallen.

Echter weet ik niet of er aan versleuteld is, en de OP zegt dat hij PRECIES 25kW is, wat zou betekenen dat hij er niet binnen valt...

Verder wel een leuke motor. Als ik geld had was ik even komen kijken, dit is namelijk eigenlijk precies wat ik zoek. :)

Een xl500r heeft standaart niet 19,7kW, dat is alleen een duitse versie. Deze heeft dus 24,8kW, wat bij het gewicht van deze motor er voor zorgt dat het een zware motorfiets is. Helaas heb ik dit zwart op wit gehad. (heb een xl500s gehad, met zelfde vermogen en gewicht en daar stond op het kenteken dat het een zware motorfiets was B| )
 
Terug
Bovenaan Onderaan