honda xl500s uit 81

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.735
124
Hoogezand
hoi daar ben ik weer met nog een brik ( de tweede alweer)
om mijn offroad technieken te leren heb ik gisteren een xl500s gekocht met blok uitelkaar ( volgens eigenaar vanwege het standaard insmeren vd laarzen met motorolie )
vanavond het blok alvast opgehaald en zaterdag de rest
blokje thuis met het idee van : gaan we morgen mee beginnen........... dus niet
eerst blok maar ontdaan van de modder en olie die er op zit en een inventarisatie gedaan
gelukkig zijn alle onderdelen aanwezig
probleem ligt waarschijnlijk aan de cilinderkop en met name aan het schroefdraad waar het kleppen deksel mee vast wordt gedraaid
alle gaten waren voorzien van helicoils of en slaap aftreksel daarvan
plan is om vandaag een draadeind op te halen en de bouten te vervangen door draadeind
ook worden allen helicoils nagekeken en vervangen waar nodig
keerring van decompressie hendel moet ook vervangen worden keering was vast gezet met vloeibare pakking dus die halen we op of bestellen deze
 
Laatst bewerkt:
hier de eerste foto's
Foto-VGJ7ZVZH-D.jpg

Foto-OB73KZXM-D.jpg

Foto-U3SICKPR-D.jpg

Foto-SS77AS6J-D.jpg

Foto-LSJOXZT4-D.jpg

Foto-SY4V7HSQ-D.jpg

Foto-J3WH34MP-D.jpg
 
Olieverbruik nogal hoog, aan de zuiger te zien (schone randen). Zuiger en clinder nog "binnen spec"?
 
zat idd veel kool aanslag op cilinder en kop gisteren uitlaat kleppen eruit gehaald en schoon gemaakt inc uitlaat poorten zal de vorige eigenaar nog even vragen dit weekend
kleppen opnieuw in geslepen en terug geplaatst
zuigerveren waren tijdje terug al vervangen las ik op oud topic van de motor
olie lek probleem ook opgelost de keering vd decompressie hendel zat een gat in en was vastgezet met vloebare pakking of soort lijm
alle bouten voor kleppendeksel vervangen door draadeind
alleen 1 afgebroken dus dat wordt vanavond weer uitboren
vandaag ook even rondbellen voor uitlaatpakkingen en de halve maantjes om de uitlaat vast te zetten
 
uitboren is gelukt en vandaag de rest opgehaald
maandag nog wat onderdelen bestellen of een rondje bellen voor 2e hands
 
wat heb je allemaal nog nodig bas? Een collega van me heeft ook zo'n motor gehad en heeft misschien nog wel onderdelen
 
rechter voetsteun ( stepje ontbreekt en steun krom )
achterspatbord direct achter luchthuis
voorspatbord ( nu zit er een van een ktm op)
zijkappen ( rechts is kapot )
achterlicht ( steun gebroken )
gisteren boel schoon gemaakt en kwam zo erachter luchtfilterhuis vol met zand zat blijkt het bovenste gedeelte vh luchtfilterhuis ontbreekt
 
nee mist een steuntje op de rechterkap heeft ook geen haast net als de voorspatbord
achterlicht is nu gerepareerd ( nieuwe beugel gemaakt )
 
vandaag met electro bezig geweest kabelboom is een puinhoop met ongeisoleerde stekkers en afplaktape :r :r :r

bobine blijkt ook stuk te zijn dus daar kunen we ook naar opzoek :(
 
pffff , ik wilde net vragen wanneer wij het veld in gingen , maar dat duurt nog ff .
maaaaaaaar met die tiger kun je ook het veld in :Y
 
heb al eentje gevonden op mp en eigenaar direct mailtje gestuurd dus hou goede hoop
planning is eind januari moet ie lopen
 
ja draaide de bougiedraad eraf en er zat allemaal vocht in de bobine kan niet goed zijn lijkt me
primairespoel gaf wel weerstand maar niet de waarden uit werkplaatsboek
secundair had totaal geen weerstand dus die is stuk
 
rechter voetsteun ( stepje ontbreekt en steun krom ) nog niet bekend
achterspatbord direct achter luchthuis wordt ook nog naar gezocht
voorspatbord ( nu zit er een van een ktm op) wordt nog gedemonteerd, krijg ik binnenkort
zijkappen ( rechts is kapot )helaas
achterlicht ( steun gebroken ) had je al opgelost..
gisteren boel schoon gemaakt en kwam zo erachter luchtfilterhuis vol met zand zat blijkt het bovenste gedeelte vh luchtfilterhuis ontbreekt

uitlaatpakking (ringen) heb ik nieuw wel liggen
gebruikte bobine van een FT500 (zelfde blok) heb ik gebruikt liggen
23" voorband wordt door maxxis nog gemaakt
welke maat achterband heb je? ik heb nog een paar goeie gebruikte noppenbanden liggen, kijk morgenavond even voor je
 
uitlaat pakkingen had ik al gekocht
vandaag vonkte de bobine na aansluiten ( waarschijnlijk verkeerd gemeten ?) weet meer als ik olie en benzine heb
achterspatbord is geregeld via mp
achter band moet ik nakijken welke het is dacht 17 "
voorband graag prijsopgave via pb of ik ben je wel als de info daarover binnen is
 
zo dag klussen zit er op net nog een rondje gereden wat dus betekend dat de xl het weer doet!!! *O* *O* *O* *O*
gisteren nieuwe cover voor de zitting gemaakt en vandaag erop gezet
zal vanavond de fotos hier neer zetten
wel lache zon ding had weer gevoel op een mt5 te zitten
nu alleen een steuntje nog zien te vinden maar daar is al mail verkeer over geweest
 
Terug
Bovenaan Onderaan