Honda XL600

Dan de bovenste dop verwijderen wel even uitkijken voor de veerspanning

mini-voorvork%20011.jpg


Dan komt deze bus eruit

mini-voorvork%20012.jpg


Gevolgd door deze ring

mini-voorvork%20013.jpg


Dan kan de veer eruit

mini-voorvork%20014.jpg


Zorg wel voor een uitlekbak onder de poot om de olie op te vangen

mini-voorvork%20015.jpg


mini-voorvork%20016.jpg


Wanneer je de vork dan op z'n kop houdt valt de zuiger eruit

mini-voorvork%20018.jpg


Gevolgd door deze veer

mini-voorvork%20019.jpg


Goed te zien dat de keerring lek is

mini-voorvork%20020.jpg
 
Dan de kan de verchroomde poot eruit getrokken worden

mini-voorvork%20021.jpg


Een blik op de lekke ring

mini-voorvork%20022.jpg


Weg met die stofkap

mini-voorvork%20023.jpg


mini-voorvork%20024.jpg


Nieuwe keering

mini-voorvork%20025.jpg


De drab die onderin de vork lag

mini-voorvork%20026.jpg


Dan de seegerring eruit

mini-voorvork%20027.jpg


mini-voorvork%20028.jpg


En de keerring is nu echt rijp voor de sloop

mini-voorvork%20030.jpg


mini-voorvork%20031.jpg


Controleren of deze bus niet versleten is

mini-voorvork%20034.jpg


Anders krijg je speling hiertussen

mini-voorvork%20035.jpg
 
Nieuwe keering en stofkap monteren

mini-voorvork%20036.jpg


mini-voorvork%20037.jpg


Dan in omgekeerde volgorde weer monteren

mini-voorvork%20038.jpg


Voorvork olie

mini-voorvork%20039.jpg


Even de juiste hoeveelheid afmeten

mini-voorvork%20040.jpg


mini-voorvork%20042.jpg


Dop er weer op

mini-voorvork%20043.jpg


Nog een te gaan !!

mini-voorvork%20044.jpg


Nadat ik daarmee klaar was en de voorkant weer in elkaar zat was het duidelijk te voelen dat er verbetering inzat.

Dit alles voor €11,- aan keerringen €9,50 aan olie. Binnen 2 uur was het karwei gepiept

Binnenkort een testritje maken en even wachten op de nieuwe stofbalgen en handkappen. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Goeie shit dit!!!

Maareeeh:

Voldoende vermogen voor power wheelies in 1e en 2e versnelling.


een 50pk? sterke XL600

.. ik word gek... scheelt het bij mijn XT dan zoveel dadelijk alsie 25kw af is??? Kan me niet voorstellen, hij heeft nu 33,9pk... Mij lukken zulke dingen namelijk niet. Eerste versnelling, ok, maar niet van harte.

Ik had een XR500, waarmee ik zulke dingen wel kon doen...

En 50 pk lijkt me een tikkie veel voor een XL, maar ik kan het fout hebben.
 
Een XL600R uit 85 heeft toch echt een opgegeven vermogen van 45pk.

Standaard overbrenging 15 - 41 = top van 150 wanneer de motor goed oppakt zonder tegenwind heb ik de 170 gehaald.

Rij nu met 14 - 41 en dat loopt perfect voor mij. Een top van +- 140 en goede trekkracht.

Dat wheelie verhaal gaat alleen op voor mijn maat die er wel eens op rijdt. Die weegt 60kg en ik ben 1.95 en 110kg dus dat gaat wat moeilijker. Maar wheelie's in de eerste versnelling gaan toch echt heel happig hoor }) .
 
Jah, die 45 geloof ik wel.

Ik zit niet met m'n maximum snelheid, want mijn XT'tje doet begrenst nog een nette 150 ofzo... Ik heb alleen het idee dat ik wat serieuze schoppen in m'n rug mis als ik het gas opendraai..
 
Na wat zoekwerk naar een nieuwe demper ga ik het zelf maar oplossen.

Ik maak/laat een bocht voor een bestaande Viper demper die ik nog had liggen. Voorbeeldje

full
 
Had net een ingeving, naar de garage gerend en m'n oude RVS bocht van mijn CBR1000F gepast.

Het past al bijna, moet nu nog maar een bochtje veranderen

full
 
Ik heb een probleem met m'n verlichting op m'n Xl. Ik ben al aan de 3e koplamp bezig, telkens brandt hij door.

In de e-schema's kan ik niet vinden dat er een gelijkrichter o.i.d. in het licht circuit zit.
 
voorlamp werkt bij xr op wisselstroom voor zover ik weet. Bij xl waarschijnlijk net zo (hoewel...zit ook een accu op enzo)

er MOET een gelijkrichter op zitten, al is het maar voor de accu...

en waarschijnlijk ligt het dan niet aan je gelijkrichter maar aan je spanningsregelaar..
 
voorlamp werkt bij xr op wisselstroom voor zover ik weet. Bij xl waarschijnlijk net zo (hoewel...zit ook een accu op enzo)

er MOET een gelijkrichter op zitten, al is het maar voor de accu...

en waarschijnlijk ligt het dan niet aan je gelijkrichter maar aan je spanningsregelaar..

Er zit ook een gelijkrichter op voor de accubijlading, voor de lichtspoel zit dit er niet.

De koplamp heeft een aparte lichtspoel ide alleen de koplamp van spanning voorziet. Ik heb een tekening bijgevoegd van het schema.

Hierin zie je wel een "regler" zitten in het lichtcircuit. Zal deze de spanning op een acceptabel nivo houden? Wanneer deze defect zal zijn krijgt mijn koplamp dus gewoon een te hoge spanning. Wel is het zo dat m'n groot licht vaak niet kapot gaat. De vorige keer was ook m'n H4 stekkertje een beetje gesmolten, deze heb ik ook vervangen.

Kan ik deze regelaar ook vervangen door een stukje zelfbouw elektronica?

full
 
Het is dan inderdaad de regelaar die stuk is. Of natuurlijk een contact naar dat ding wat niet goed is.
Mocht hij wel stuk zijn heb ik hier nog een goede liggen (over) Stuur daar maar een mailtje over als je er iets aan heb.
Je mag ook langs rijden dat je hem test of het je probleem is. (ik meet het zo door)
 
Wat moet ik er aan meten. Ik heb deze informatie wel van een XR600 maar niet van een XL.

Ik neem aan dat de spanning oploopt tot +- 12,8 Volt en hem daarna afkapt. Waarom blijft mijn groot licht dan wel branden. Zou deze door een grotere lichtopbrengst dus hoger wattage minder last hebben van deze spanningspieken?

Ik was trouwens gelijk van plan om alle oude stekkertje te vervangen. Ik bedoel dan gewoon de enkele steekverbindingen. Gewoon met een AMP-tang doen of zal ik alles moeten solderen.
 
goed schoon maken en origineel houden is de beste oplossing.
Maar wat je zeg met meten klopt wel. ding heeft een interne weerstand van +- 1 Ohm MAX! bij zo'n 16 graden C
 
hey hey

kan iemand mij vertellen wat de dikte van de poten is.
ik wil nml zon vork ik mn xl500 en vraag me af of ik die poten in mijn xl kroonstuk kan klussen, mijn poten zijn 37 mm

gr arjen
 
De problemen met doorgebrande koplampen zij eindelijk voorbij na het vervangen van de spanningsregelaar.

Nu zag ik dit te koop. Is dit een goede opwaardering voor een XL600.
De cilinder inhoud gaat van 589cc naar 618cc en de compressie loopt op van 8,5:1 naar 11:1

New Old Stock High Compression (11:1) Wiseco piston kit for 83-87 XL600. This item offers the best overall engine improvement for the money. It comes complete with a 102.5mm piston( 2.5 mm larger than stock) wrist pin, circlips and piston rings. If your Xl600 needs a piston and rings anyway why not put this one in and give your bike more power at the same time. No jetting or other modifications neccessary. Just bore out the cylinder put the new piston in and go.

24_1_b.JPG
 
Dat is een super kitje hoor, geeft veel betere koppel en iets meer pk op een XL
maar pas op dat je wel de 100 bore stardaard heb...
 
Ik neem aan dat die 2,5 mm makkelijk zijn op te boren. Wat zal dit ongeveer moeten kosten?

Gaat het aantrappen dan niet veel moeilijker met die verhoogde compressie?
 
Ik neem aan dat die 2,5 mm makkelijk zijn op te boren. Wat zal dit ongeveer moeten kosten?

Gaat het aantrappen dan niet veel moeilijker met die verhoogde compressie?


Gaat wel ietsje zwaarder jah....
Maar ik vind het geen fijn gevoel om met zooon grote boring te moeten rijden, die dan ook nog weer paar mm opgeboort moet worden, word wel errgg groot :X
 
Juist iets makkelijker aan te trappen vind ik zelf. Beter gevoel.
maar ik bedoel pas op dat je niet een XR blok heb hangen met 97 boring, die kun je niet opboren naar 102 zie je...
 
Gaat wel ietsje zwaarder jah....
Maar ik vind het geen fijn gevoel om met zooon grote boring te moeten rijden, die dan ook nog weer paar mm opgeboort moet worden, word wel errgg groot :X

michel..lul niet man...

waarom zou ie zwaarder kicken?

ik heb ook een 11:1 wiseco erin...

en ja..hij kickt zwaarder...omdat ik nu eindlijk compressie heb...(voor degenen die de foto's van de oude cilinder/ zuiger kennen.

Natuurlijk kickt ie niet zwaarder. Trap je door de compressie heen dan? :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan