Ik ben sinds kort eigenaar van een handa XL600 uit 1985. Nu hebben we met veel moeite ( lang trappen )de motor aan de praat gekregen bij de vorige eigenaar, dit waarschijnlijk omdat hij een tijd had stilgestaan. Nu heb ik inmiddels de bougie vervangen, olie + oliefilter vernieuwd een nieuwe accu gemonteerd en de carburateur schoongemaakt.
Vanmiddag moest het gebeuren met veel gepruts de carbs er weer tussen gekregen en toen geprobeerd te starten. Na een uurtje trappen en een gigantisch lam been heb ik de moet opgegeven voor vandaag.
De vorige eigenaar zei dat hij gewoon de motor op het contact zette en dan een keer of 5 trapte en dat hij dan liep. Hij keek niet naar een bepaalde slag van de motor omdat er een auto decompressie op zit.
Nu is mijn vraag of ik hem wat efficienter aan kan trappen. En of en andere trucs zijn om deze XL aan te krijgen. Aanlopen wou ook niet erg vlotten, zelfs in de 3e versnelling slipte het achterwiel door.
Een fototje van de XL
Vanmiddag moest het gebeuren met veel gepruts de carbs er weer tussen gekregen en toen geprobeerd te starten. Na een uurtje trappen en een gigantisch lam been heb ik de moet opgegeven voor vandaag.
De vorige eigenaar zei dat hij gewoon de motor op het contact zette en dan een keer of 5 trapte en dat hij dan liep. Hij keek niet naar een bepaalde slag van de motor omdat er een auto decompressie op zit.
Nu is mijn vraag of ik hem wat efficienter aan kan trappen. En of en andere trucs zijn om deze XL aan te krijgen. Aanlopen wou ook niet erg vlotten, zelfs in de 3e versnelling slipte het achterwiel door.
Een fototje van de XL