Honda XL600R 1983 Supermotard

HJS

MF'er
3 jun 2019
82
9
Groningen
Beste Leden,

Bij deze wil ik graag mijn honda XL600R aanbieden. Omgebouwd naar “supermotard”, dus bredere 17 inch velg achter op de originele naaf en 17 inch voor velg op de originele naaf. (En ook andere spatborden) Ook de vering is iets strakker afgesteld. Het is een licht in gewicht motorfiets (145 kg rijklaar met 33KW), sportief sturen en als je de motor zo ziet zou je niet zeggen dat hij al bijna 40 jaar oud is.

Er zijn een aantal dingen vervangen sinds de motor in mijn bezit is. Voorvork is voorzien van nieuwe keringen en olie.
Achterkant was verhoogd, deze is terug naar de originele hoogte gezet.
Uitlaat is vervangen voor een mooie glimmende lawaai demper (luid, maar er kan een db killer geplaatst worden) eventueel is de originele demper er ook bij.
Ontsteking compleet nieuw (stator dynamo bobine enz. Oude, originele is er nog bij)
Ook zijn er keringen van het blok vervangen.
Voorzien van een net zwart leren zadel
Knipperlichten zijn aangepast zodat ze minder “in de weg” zitten.
En zo zullen er nog enkele aanpassingen zijn.

Enkele nadelen:
Door het kleinere voorwiel klopt de km teller niet. (Dus in werkelijkheid zou de km stand iets minder moeten zijn)
Banden gaan niet heel lang meer mee
En zoals vaker bij motoren van deze leeftijd; lekt een drup en lust een drup olie. Dus daar kan een volgende eigenaar nog de puntjes van op de i zetten.
De accu is slecht, maar de motor heeft niet perse een accu nodig. (enkel kickstart)

De motor mag weg aangezien ik er te weinig tijd voor heb en geen mooie eigen afgesloten garage plek voor heb. De motor staat dan ook op een veilige plek in Warffum.
Motor is de afgelopen twee jaar amper gebruikt en heeft een tijd stil gestaan. Echter heb ik hem recent even geprobeerd, startte zo weer en heb er prima een rondje op kunnen rijden.
Bij vragen of interesse hoor ik graag van je,
Vriendelijke groet,
Harm


Link naar marktplaats met foto's:


≥ Honda XL600R Supermotard/supermoto 1983 - Motoren | Honda - Marktplaats.nl
 
$_86.JPG

$_86.JPG

$_86.JPG

$_86.JPG
$_86.JPG
$_86.JPG
$_86.JPG
$_86.JPG
$_86.JPG
$_86.JPG
$_86.JPG
$_86.JPG


Succes met de verkoop! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: HJS
Terug
Bovenaan Onderaan