honda xl600r kopen

hogenboom

Rookie
17 aug 2006
4
0
maastricht
hallo ik ben van plan om eentje te kopen,maar tussen de kop en de cilinder lekt er olie.
als je hem start rammelt hij ook iets,wie kan me helpen of advies geven.
hij is van 1986 voor de rest alles goed op de achterband na.

help help
 
Zijn fijne motoren, die XL600R. Heb er zelf ook een gehad. Het is maar net hoe handig je bent en hoeveel de motor kost. Alles is naar verhouding uiteraard. Koop zowieso een WPHB als je er aan gaat sleutelen. Destijds was er een goede uitgave van 'Peter's Werkplaatshandboek'. En wat betreft die rammel, tja dat is moeilijk te zeggen vanachter een computer. Kan vanalles zijn; kleppen, distributieketting etc... etc...
 
Weet niet prcies hoe het bij de xl 600 zit maar er zijn types xl waar de nokkenas in het aluminium van de kop draait, de cilinderkop kan ook ingesleten zijn.
 
Wanneer de rammel er alleen is net na het starten, dan is het hoogstwaarschijnlijk de automatische kleplichter.
Wanneer de rammel daarna verdwijnt, en het motortje gewoon heel netjes en soepel loopt dan is er verder niets mee aan de hand lijkt me.
 
hoi ja dat is ook moeilijk van achter de pc. maar de rammel hoor je in de cilinder.
kijk hij kost 500 euro maar het moet niet zijn dat ik er nog eens 800euro aan moet uit geven.
ik wil hem heel graag hebben maar niet kosten wat kost begrijp je.
ik wil niet dat ik een miskoop doe daarom vraag ik jullie om advies hier in .
ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen,en als ik hem koop ook kunnen helpen waar ik eventueel onderdelen kan kopen.
groet harold
 
hallo ik ben van plan om eentje te kopen,maar tussen de kop en de cilinder lekt er olie.
als je hem start rammelt hij ook iets,wie kan me helpen of advies geven.
hij is van 1986 voor de rest alles goed op de achterband na.

help help


Wat versta jij onder 'rammelt hij ook iets' :?

Als het 'rammelen' er constant is en in frequentie verandert met gasgeven zou ik aan de kleppen denken; Zijn XL's gevoelig voor.
En omdat de kop lekt, zou het kunnen dat er aan is gewerkt en daarna de kleppen niet meer zijn gesteld O-)

Uit wat je summier schrijft maak ik op dat ie wel goed start?
 
@Gipino:

In tegenstelling tot nieuwere typen XR, bestaat bij alle XL's de middelste nokkenas lagering uitsluitend uit de alluminium kop zelf.
Deze is ook altijd (zij het soms minimaal) ingelopen maar heeft geen nadelig effekt zolang er geen diepe slijtage groeven aanwezig zijn.
 
ja hij starte goed maar hij wist dat ik kwam kijken.denk je dat het 500 euro waard is ,er moet nog een nieuwe band op en remblokken.
maar ik ben bang als ik hem koop dat er een dure reparatie aan het blok moet gebeuren zoals nieuwe kleppen of spanner snap je. dus of moet ik wachten of nu toe slaan,hij ziet er goed uit,en de rest is nog orgineel. ik probeer je een foto te laten zien,als het lukt

groeten harold
 
Ik weet niet of je zelf kunt sleutelen want dan is het makkelijker beslissen ;)

Maar als je 'm voor 500 kunt kopen is het echt niet te veel.
Ook al krijg je er nog onkosten aan
Een '86 exemplaar in normale staat kost tussen de 800 en 1200.
En ook dan heb je nog geen nieuwe ketting/banden/remmen en ev.kleinspul O-)

Die olie lekkage tussen het klepdeksel en de kop kan goed zijn. Bij XL/XR zitten de tuimelaars in het klepdeksel en daarom dat het mogeljk is dat dat eraf is geweest om bij de nokkenas te komen.
Het blok moet dan wel onder het frame vandaan en je moet een nieuwe pakking hebben voor het klepdeksel en de twee ringen voor de voorpijp vernieuwen (ca.20 euro)
Mogelijk dat de (vorige) eigenaar de oude pakking heeft gebruikt en het teveel werk vindt/vond om het blok er voor de lekkage onderuit te halen.

Dit is dus één van de dingen die je naast die band en de remmen moet doen ;)
Een Bridgestone TrailWing 301(voor)of 302(achter) doen het heel goed en kosten ca.80 euro p/st. Remblokken/schoenen ca.25 euro per set (Louis) :9

Veel suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan