Honda XL750 Transalp

Je gaat je daarvoor toch niet laten tegenhouden?
Als ik echt helemaal lyrisch zou zijn/worden van de Honda (of de Suzuki) en ik geen ander alternatief zou weten, nee dan zou me dat niet tegenhouden. Maar ik zie meer dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet. Dus eerst proefrijden, maar om mijn handtekening onder een koopcontract te zetten....dat zie ik niet snel gebeuren.
 
Je gaat je daarvoor toch niet laten tegenhouden?

Ik denk met een kleine 2000€ toch een tubeless wielset te kunnen scoren voor de Tenere... originele wielen de verkoop in en je komt nog goedkoper uit.

mijn indruk is dat dit soort mods zich toch niet zo uitbetalen bij de verkoop , misschien dat je de originele wielen kan verkopen en misschien met een gesloten beurs dit kan doen , want de mensen die zo'n tube type machine kiezen hebben daar geen probleem mee en dus is het de vraag of ze het wel waarderen , en de mensen die er wel een probleem mee hebben kijken niet naar zo'n motor en kopen wat anders.

bepaalde motoren worden meer waard met met bepaalde upgrades en opties., maar de minder populaire opties genereren geen extra toegevoegde waarde , terwijl verkopende partijen het idee hebben dat ze de aanschafwaarde er zo bij op kunnen tellen .
 
Een tubeless wielset ga je ook niet monteren vanwege de waardevermeerdering maar omdat het zo verdomd handig is gedurende de tijd dat je met die motor rijdt.
Ik zou zelf de standaard set bewaren en terug plaatsen als de fiets de deur weer uit zou gaan en die tubeless wielset los verkopen.
 
ik denk dat Honda hun kruid nog even droog wil houden tot in het voorjaar.
want zolang de aandacht vasthouden is moeilijk, men heeft de machine wel goed gezien inmiddels genoeg foto's en film , weinig motoren die zo uitgebreid belicht worden.

mogelijk dat dan ie ineens bij de dealers staat en die dan een evenement organiseren erom heen .
Ik snap waarom Honda het doet...maar voor de voortgang van dit topic is het niet handig:P





Aan de andere kant, de Suzuki heeft nog niet eens een eigen topic8-)
 
Een tubeless wielset ga je ook niet monteren vanwege de waardevermeerdering maar omdat het zo verdomd handig is gedurende de tijd dat je met die motor rijdt.
Ik zou zelf de standaard set bewaren en terug plaatsen als de fiets de deur weer uit zou gaan en die tubeless wielset los verkopen.
je heb gelijk je doet het primair voor je zelf , maar veel mensen denken ook in termen van waardevastheid , als jij een yamaha MT 700 heb is een streetbox HypperPro echt een waarde toevoeging omdat de standaard vering niet zo best is ( dempers ) , maar je velgen in een andere kleur spuiten krijg je niks extra's voor , of voor speciale bestickering , terwijl een akrapovic uitlaat systeem voor de ene wel een meerprijs waard is en voor een ander niet of minder .
Ik heb gemerkt dat 10 jaar met de zelfde motor niks is voor mij , steeds veranderd er iets dat die nieuwe motor toch een vooruitgang is. wilde van de carburateurs af en ABS hebben en cardan vind ik ook wel heel erg fijn, een laag verbruik ook.

Ik snap waarom Honda het doet...maar voor de voortgang van dit topic is het niet handig:P





Aan de andere kant, de Suzuki heeft nog niet eens een eigen topic8-)

Misschien een mailtje naar Honda of ze niet bepaalde YT een uitnodiging willen sturen om content te maken en zo het vuurtje aan de gang te houden , Suzuki staat/stond altijd wat in de schaduw van Honda
 
mijn indruk is dat dit soort mods zich toch niet zo uitbetalen bij de verkoop ,

Ik koop niets met die gedachte... net zoals Burgerking hieronder al laat weten koop je zo'n dingen vooral voor jezelf...

Het is simpel. Ik wil tubeless wielen, de Tenere heeft die niet dus moet ik zelf maar een oplossing zoeken..
Of dit op gaat brengen bij een verkoop achteraf boeit mij niet, een motorfiets is geen investering he...
 
nou kijk eens naar veel c.v's van die lui , daar staan vaak geen technische opleidingen op of lagere dan ik heb gevolgd. maar er zijn uitzonderingen .

ik weet wat ik ben en wat ik kan.

How man... heb jij ook al inzage in die mannen hun CV?

Je blijft me verbazen.
 
Als ik echt helemaal lyrisch zou zijn/worden van de Honda (of de Suzuki) en ik geen ander alternatief zou weten, nee dan zou me dat niet tegenhouden. Maar ik zie meer dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet. Dus eerst proefrijden, maar om mijn handtekening onder een koopcontract te zetten....dat zie ik niet snel gebeuren.


Ik vind het al een hele stap vooruit nu BMW en ook Triumph hun middenklasse allroads van die tubeless wielen hebben voorzien..
De Africa Twin, in de juiste versie dan toch, ook al..

Wie weet volgt de rest ook nog wel...
 
Het verwonderd mij op dit forum, de hoeveelheid experts die betere reviews kunnen maken dan beroepsjournalisten, maar die zelf de laatste 10 jaar geen nieuwe motor hebben gereden, laat staan gekocht.
 
Imho is de forumganger evenmin objectief.
Je zou de reacties eens moeten zien van mensen die net 5000 km een prachtig topmodel (KTM) hebben als ik het lijstje met akkefietjes op mijn 60K km met dat ding oplijst.
Je wordt bijna met pek en veren verjaagd omdat je hun trots 'afbreekt'.
'Ik ben er altijd tevreden van geweest, maar hij was lang niet foutloos' is heiligschennis.
 
Het verwonderd mij op dit forum, de hoeveelheid experts die betere reviews kunnen maken dan beroepsjournalisten, maar die zelf de laatste 10 jaar geen nieuwe motor hebben gereden, laat staan gekocht.

wat is beter ? ik denk inhoudelijk over de eigenschappen van een motor denk ik niet zo snel , maar het ging er over hoe neutraal zijn die verhalen van die journalisten ? ze hebben belangen net als het merk van die motorfietsen dat kan wel eens wringen.

je hoeft geen nieuwe motor gekocht te hebben om er iets over te kunnen zeggen, pas als je er onder diverse omstandigheden er mee gereden heb en dan ook een afstand.
 
Klopt!
ik lees veel oordelen over bv ABS, tractiecontrole, quickshifter door kenners die er nog nooit mee hebben gereden.
 
Ik ben een super amateur maar ik weet wel dat mijn Africatwin750 een 6e versnelling mist, abs en gunstiger brandstofverbruik. (Heb de motor al bijna 10 jaren). That's it, ik hecht nauwelijks waarde aan dct, quick shifter, rijmodi: leuk voor de gadgetfreaks, leaserijders en elke-dag-rijders: leuk voor anderen.
(En alle vooroordelen over de xrv750 kloppen als een bus: sr, uitgaande as, 5 bak, geniale rij-eigenschappen, gravelfiets, 1000km-in-1-dag en nog wat). Been there, done that. Rij al 35 jaar motor.
Kom maar op met die ta750!
 
Zou leuk zijn als deze en de Suzuki800, samen met hun naked broertjes, te zien zijn op de beurs in Utrecht, de meest recent jaren van de beurs werd het een steeds povere vertoning.
 
Zou leuk zijn als deze en de Suzuki800, samen met hun naked broertjes, te zien zijn op de beurs in Utrecht, de meest recent jaren van de beurs werd het een steeds povere vertoning.
daarom ga ik al aan aantal jaar niet meer, bepaalde importeur kwamen niet meer , zelfs bepaalde zaken niet meer.
 
Ik ging/ga altijd meer voor de gezelligheid met wat vrienden, relaxed biertje drinken, beetje bijpraten en dan is het ook leuk om nieuwe motoren te bekijken. Weet wel dat die TA dan ook al bij de dealer staat maar vind ik toch net wat minder kwa sfeer, drink ook nooit een biertje bij een motordealer:P
Ga volgend jaar ook wel weer.
 
Ik ging/ga altijd meer voor de gezelligheid met wat vrienden, relaxed biertje drinken, beetje bijpraten en dan is het ook leuk om nieuwe motoren te bekijken. Weet wel dat die TA dan ook al bij de dealer staat maar vind ik toch net wat minder kwa sfeer, drink ook nooit een biertje bij een motordealer:P
Ga volgend jaar ook wel weer.

ja soms weer bekenden ontmoeten , maar ook bepaalde motoren bekijken , in het echt is dat toch leuker dan kan je op de ene zitten en 10 min later op een ander en kan je makkelijker vergelijken hoe ie zit.

bij een dealer is dat meestal idd minder ,, ik drink nooit bier dus dat mis ik dan niet echt
 
Persoonlijk heb ik het probleem van het wachten op de Transalp 750 in elk geval opgelost door een jong gebruikte Africa Twin Adventure Sports te kopen. Zal het topic wel in de gaten houden voor updates want het leek (lijkt) me een zeer interessante motorfiets!
 
Persoonlijk heb ik het probleem van het wachten op de Transalp 750 in elk geval opgelost door een jong gebruikte Africa Twin Adventure Sports te kopen. Zal het topic wel in de gaten houden voor updates want het leek (lijkt) me een zeer interessante motorfiets!
ik denk dat je voor de prijs van een gewone nieuwe Alp 750 een leuke Africa Twin met spullen kan kopen 2e hands ,, kan je mooi afwachten hoe ie is, en er geen onverwachte issues zijn ( honda is geen BMW maar toch )
 
Terug
Bovenaan Onderaan