Honda XL750 Transalp

iedereen in winterslaap hier ?

Nee, ben wel allang wakker...✌️😅

20230114_191240.jpg
 
je mag toch wel aannemen dat men nadenkt als men nieuwe modellen op de markt brengt, dat men ook haalbare doelen stelt ?
Er zijn natuurlijk momenteel nogal wat variabelen in de globale supply chain die ongunstig zijn voor produktie van voertuigen die met egr systemen te maken hebben en treft niet alleen Honda, een nieuw model ontwikellen duurt zomaar drie tot vier jaar, als aan het einde van die projectie periode er ik zeg maar geen ventiel dopjes geleverd kunnen worden dan loopt de uiteindelijke produktie vertraging op en moet dan ingeperkt worden wat de produktie kosten dan ook weer niet ten goede komen, in Asie zijn momenteel de dealer showrooms redelijk leeg en durft niemand te zeggen hoe lang je op jouw nieuwe motorfiets, een Africa Twin of een CB 500 moet wachten, kan een jaar zijn of langer.
 
Er zijn natuurlijk momenteel nogal wat variabelen in de globale supply chain die ongunstig zijn voor produktie van voertuigen die met egr systemen te maken hebben en treft niet alleen Honda, een nieuw model ontwikellen duurt zomaar drie tot vier jaar, als aan het einde van die projectie periode er ik zeg maar geen ventiel dopjes geleverd kunnen worden dan loopt de uiteindelijke produktie vertraging op en moet dan ingeperkt worden wat de produktie kosten dan ook weer niet ten goede komen, in Asie zijn momenteel de dealer showrooms redelijk leeg en durft niemand te zeggen hoe lang je op jouw nieuwe motorfiets, een Africa Twin of een CB 500 moet wachten, kan een jaar zijn of langer.
dat soort zaken wikkel je toch af voor de pers introductie ? beter 3 maanden wachten en alles in 1x goed...
 
dat soort zaken wikkel je toch af voor de pers introductie ? beter 3 maanden wachten en alles in 1x goed...
Maar als je weet dat een van je naaste concurrenten (Suzuki) een soortgelijk model zal introduceren dan is het toch slim om ook alvast jou versie te laten zien. Dan laat je je consumenten weten dat er wat aan komt en dat ze wat geduld moeten hebben, maar belangrijker niet het product van je concurrent kiezen/kopen.
 
Maar als je weet dat een van je naaste concurrenten (Suzuki) een soortgelijk model zal introduceren dan is het toch slim om ook alvast jou versie te laten zien. Dan laat je je consumenten weten dat er wat aan komt en dat ze wat geduld moeten hebben, maar belangrijker niet het product van je concurrent kiezen/kopen.
de hornet versie is al klaar dus heeft Honda een voorsprong
 
de hornet versie is al klaar dus heeft Honda een voorsprong
Maar daar heb je niets als je een Transalp wil en die is er nog niet. Ik denk niet dat ik van m'n Honda dealer tijdelijk een Hornet krijg terwijl ik zit te wachten op een Transalp (zou wel leuk zijn).
 
Maar daar heb je niets als je een Transalp wil en die is er nog niet. Ik denk niet dat ik van m'n Honda dealer tijdelijk een Hornet krijg terwijl ik zit te wachten op een Transalp (zou wel leuk zijn).
het meeste werk is toch wel het blok, en dat delen ze
 
de chip tekorten worden steeds meer ingelopen , en de overige productie ook wel , en van bepaalde soort chips puilen de pakhuizen uit aan onverkocht materiaal .
videokaarten GPU's ze vroegen absurde prijzen voor de Nvdia 3xxx reeks nu is de 4xxx er al maar van die 3xxx hebben ze nog zoveel liggen de prijzen zijn wel een stukje gezakt , maar lang nog niet genoeg. en AMD spinde er garen bij.

een beetje leuke 3070TI begint net iets onder de € 700,- hooguit 50 a 60% is reëel en daar denken vele ook zo over want de verkoop trekt wel wat aan maar niet zoals men verwacht heeft.
Terwijl bepaalde OEM's complete systemen maken met zo'n ding voor een prijs waar je zelf niet het zelfde kan samenstellen terwijl dat voor corona makkelijk kon en vaak beter of voor minder. dus die hebben de GPU's voor prijzen die wel heel erg ver onder de retail prijzen lagen en zeker weten dat Nvidia er geen geld achteraan hoefde te doen , dus wat sommige beweren dat de productie kosten zoveel hoger waren dan de oude 2xxx reeks gaat niet helemaal op , ze zijn duurder maar niet zoveel duurder,, en die OEM's hebben contracten voor zoveel afname.

geen idee of die armada aan geankerde vrachtschepen op de oceaan tussen China en VS al flink verminderd is.

Honda wil graag verkopen , de ontwikkelings kosten en andere investeringen terug verdienen, geef ze eens ongelijk, die willen ook eens verdienen met hun modellen politiek was veel te wensen over, ik zie hard core pan europe rijders nog niet zo snel op die N1100 stappen ondanks dat dit een erg interessante toerder is volgens de blaadjes , veel te veel tussen modellen en hun opvolgers.

en straks praten we over wat voor type elekectro motoren er in onze BEV motor zit , en dat ie zo snel laad ,,, dan ben ik er wel klaar mee
 
Maar al met al we hebben nog steeds geen TA750 ;)
Benieuwd of hij op de beurs zal staan. Heb de Suzuki Strom800 irl gezien en daar werd ik niet vrolijk van.
 
Maar al met al we hebben nog steeds geen TA750 ;)
Benieuwd of hij op de beurs zal staan. Heb de Suzuki Strom800 irl gezien en daar werd ik niet vrolijk van.
als ze spreken over mei bij de dealers , pers machines schijnen er wel te zijn.

Staat Honda als importeur wel op de beurs dan ? toen ik een NC 750 X wilde bekijken moest ik uitwijken naar dealers
 
als ze spreken over mei bij de dealers , pers machines schijnen er wel te zijn.

Staat Honda als importeur wel op de beurs dan ? toen ik een NC 750 X wilde bekijken moest ik uitwijken naar dealers
Er zijn pre-productie modellen van de TA, maar de vraag is of die beschikbaar zijn tijdens de beurs. Als Honda NL er niet is kan dat ook op een stand van een grote dealer zijn (als die wel aanwezig zijn.....)
 
de chip tekorten worden steeds meer ingelopen , en de overige productie ook wel , en van bepaalde soort chips puilen de pakhuizen uit aan onverkocht materiaal .
videokaarten GPU's ze vroegen absurde prijzen voor de Nvdia 3xxx reeks nu is de 4xxx er al maar van die 3xxx hebben ze nog zoveel liggen de prijzen zijn wel een stukje gezakt , maar lang nog niet genoeg. en AMD spinde er garen bij.

een beetje leuke 3070TI begint net iets onder de € 700,- hooguit 50 a 60% is reëel en daar denken vele ook zo over want de verkoop trekt wel wat aan maar niet zoals men verwacht heeft.
Terwijl bepaalde OEM's complete systemen maken met zo'n ding voor een prijs waar je zelf niet het zelfde kan samenstellen terwijl dat voor corona makkelijk kon en vaak beter of voor minder. dus die hebben de GPU's voor prijzen die wel heel erg ver onder de retail prijzen lagen en zeker weten dat Nvidia er geen geld achteraan hoefde te doen , dus wat sommige beweren dat de productie kosten zoveel hoger waren dan de oude 2xxx reeks gaat niet helemaal op , ze zijn duurder maar niet zoveel duurder,, en die OEM's hebben contracten voor zoveel afname.

geen idee of die armada aan geankerde vrachtschepen op de oceaan tussen China en VS al flink verminderd is.

Honda wil graag verkopen , de ontwikkelings kosten en andere investeringen terug verdienen, geef ze eens ongelijk, die willen ook eens verdienen met hun modellen politiek was veel te wensen over, ik zie hard core pan europe rijders nog niet zo snel op die N1100 stappen ondanks dat dit een erg interessante toerder is volgens de blaadjes , veel te veel tussen modellen en hun opvolgers.

en straks praten we over wat voor type elekectro motoren er in onze BEV motor zit , en dat ie zo snel laad ,,, dan ben ik er wel klaar mee
Daarom kunnen ze tijdelijk beter even overstappen op carburateurs nu ze ook weer overstappen op kolen centrales, weer een probleempje weggetikt en als de chips er weer zijn deze later instaleren, scheelt ook weer wat inflatie door al die stil liggende schepen, kabel boom fabrikanten, etc gewoon eventjes van euro5 naar euro1 of zo, kan iedereen straks met de Alp op vakantie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan