Honda XL750 Transalp

Wat ik wil zeggen is dus dat dat hier niet anders is (voor een motor met wat power), je ziet het alleen niet in de catalogusprijs.
Nieuwe Panigale:

Screenshot_20230530-081903.png
 
Laatst bewerkt:
Wat is trouwens de hype dat alles tubeless moet?

Makkelijk onderweg te herstellen, propje erin en klaar.. 10 min en je rijdt terug verder.
Als ik aan de slag moet met gereedschap om m'n wiel eruit te halen en dan ook nog eens met bandijzers moet gaan vechten is mijn dag om vrees ik..
Voor mij geen hype, maar een must bijna.. moet eens kijken hoeveel me een tubeless wielsetje gaat kosten voor de Tenere... daar zitten ook van die ondingen in. '(
 
Wat ik wil zeggen is dus dat dat hier niet anders is (voor een motor met wat power), je ziet het alleen niet in de catalogusprijs.
Nieuwe Panigale:

Bekijk bijlage 1885492

Daar neem je nu wel weer een voorbeeld he..

Nieuwe Transalp ben je met 61.50€ klaar..

In BE ben je dus met zo'n ding aan het rijden voor 10860€ , in NL op z'n minst 12599€
Scheelt toch nog een behoorlijke brok met hun BPM
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Yep, daarvoor hebben wij papieren 'laag vermogen'.
Ik wist niet dat het zoveel scheelde met die power. Hoe wordt dat verantwoord?
 
Yep, daarvoor hebben wij papieren 'laag vermogen'.

Wij hebben dat niet... , tenminste.. niet elk merk doet nog mee aan die fraude.

We hebben gewoon heel lang mee geprofiteerd van de 100pk limiet van Frankrijk.. toen die werd opgeschort zijn er nog wel wat merken motoren blijven aanbieden met 100pk maar niet meer allemaal.


Bij BMW gaan ze er dus al bij de offerte vanuit dat je mee wil doen met die praktijken.. staat er standaard op.. "verlaagd vermogen"
Moest het telkens laten schrappen om m'n GS op vol vermogen te krijgen.


Ik wist niet dat het zoveel scheelde met die power. Hoe wordt dat verantwoord?

Is bij auto's niet anders... BIV is gewoon een B.I.T.C.H. als je van power houdt..


Maar kies je een motor met om en bij de 100-120pk ga je echt niet zoveel moeten betalen... Dus het verschil BE-NL blijft toch behoorlijk...
 
Bij sommige merken krijg je standaard twee sets papieren.

En kan je kiezen of je eerlijk of oneerlijk gaat inschrijven? Nog nooit gehoord dat ze twee sets meegeven, lijkt mij zelfs nog meer illegaal dan liegen met één inschrijvingsdocument.

Soit, ik ben er niet voor, dat de rest maar doet..


Gelukkig is het niet eens nodig bij de Transalp!
Ben vandaag ook eens gaan kijken bij de dealer, zit een PAK lager dan de Tenere.
 
Noop, altijd ingeschreven op laag vermogen, de full power set is voor 'verkoop aan het buitenland'.

Weet je direct waarom KTM wel 1290's verkoopt, maar suzuki geen Hayabusa's.
 
Als je 'm zelf inschrijft wel ja.
Maar ze verklaren je gek..

Enfin, je hebt geen 'full power' bike nodig om je rot te amuseren. Een TA volstaat zeker!
 
Enfin, je hebt geen 'full power' bike nodig om je rot te amuseren. Een TA volstaat zeker!
Ik ben inmiddels twee dagen onderweg naar / in de Harz op mijn TA650. De helft van het vermogen van wat mijn KTM had maar ik heb minstens evenveel plezier. En als ik rustig door dorpjes heen moet dan gaat dat héél erg veel fijner op de TA.
 
Als je 'm zelf inschrijft wel ja.
Maar ze verklaren je gek..

Dat geloof ik, ze keken me nu al raar aan bij BMW toen ik zei dat ik m'n GS op full power wilde ipv laag vermogen...
Snap er niets van, kopen ze een +20K motorfiets en dan willen ze wel de volle 370€ besparen op de BIV...

Een TA volstaat zeker!

Zal wel zijn! Ik amuseer me rot met nog eens bijna 20pk minder ook.
 
Het is een algemeen iets.
Ik moet met de zaak investeren, of ik betaal belastingen! Nieuwe auto, vindt de boekhouder.
Blijkbaar hebben we collectief zo'n schrik van belastingen betalen aan vadertje staat, dat we liever 100% uitgeven aan iets wat we niet nodig hebben, dan 30% aan de belastingen.
 
Het is een algemeen iets.
Ik moet met de zaak investeren, of ik betaal belastingen! Nieuwe auto, vindt de boekhouder.
Blijkbaar hebben we collectief zo'n schrik van belastingen betalen aan vadertje staat, dat we liever 100% uitgeven aan iets wat we niet nodig hebben, dan 30% aan de belastingen.

Idd een vreemde redenering die velen delen...

Alles om maar geen belastingen te moeten betalen. Ik investeer enkel als ik iet wil of nodig heb, ik maak geen kosten om kosten te maken.
 
Maar kies je een motor met om en bij de 100-120pk ga je echt niet zoveel moeten betalen... Dus het verschil BE-NL blijft toch behoorlijk...
:Y Nederland is gewoon een duur land voor (nieuwe) motorvoertuigen. Voor motoren is BPM nog wel een vast percentage van de prijs, voor auto's is de BPM gebaseerd op Co2.

Gelukkig is het niet eens nodig bij de Transalp!
Ben vandaag ook eens gaan kijken bij de dealer, zit een PAK lager dan de Tenere.
Ik heb er nog niet op gezeten, wel bekeken en het ziet eruit als een TransAlp. Heb zelf de 650 en 600 gehad maar ben nu wel blij met m'n T7 wat gewoon een echte allroad is inclusief hoge zitpositie.
 
Idd een vreemde redenering die velen delen...

Alles om maar geen belastingen te moeten betalen. Ik investeer enkel als ik iet wil of nodig heb, ik maak geen kosten om kosten te maken.
ik zie dat mensen doen met de HRA ,, ga gewoon kijken wat goedkoper is en niet ja maar ik krijg zoveel terug van de belasting terwijl ze meer kwijt zijn .....
 
Ik heb er nog niet op gezeten, wel bekeken en het ziet eruit als een TransAlp. Heb zelf de 650 en 600 gehad maar ben nu wel blij met m'n T7 wat gewoon een echte allroad is inclusief hoge zitpositie.

Ik denk dat ze bij Honda goed werk hebben geleverd.. het is en blijft een rasechte Transalp volgens mij... een echte Alpenallroad waarmee je toch vooral de verharde en de gravelwegen mee gaat opzoeken.

Voor het zwaardere werk zijn er meer geschikte motoren.. de T7 om er maar één te noemen... De Africa Twin lijkt mij ook meer geschikt voor het ruigere werk.


Maar los daarvan, ze lijken mij heel goed geslaagd in hun opzet. Leuk ding..
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ik denk dat ze bij Honda goed werk hebben geleverd.. het is en blijft een rasechte Transalp volgens mij... een echte Alpenallroad waarmee je toch vooral de verharde en de gravelwegen mee gaat opzoeken.

Voor het zwaardere werk zijn er meer geschikte motoren.. de T7 om er maar één te noemen... De Africa Twin lijkt mij ook meer geschikt voor het ruigere werk.


Maar los daarvan, ze lijken mij heel goed geslaagd in hun opzet. Leuk ding..
Hij zal vast goed rijden, dat deden z'n voorgangers ook. Het is ook gewoon echt een TransAlp gebleven :Y
 
Ik denk dat ze bij Honda goed werk hebben geleverd.. het is en blijft een rasechte Transalp volgens mij... een echte Alpenallroad waarmee je toch vooral de verharde en de gravelwegen mee gaat opzoeken.

Voor het zwaardere werk zijn er meer geschikte motoren.. de T7 om er maar één te noemen... De Africa Twin lijkt mij ook meer geschikt voor het ruigere werk.


Maar los daarvan, ze lijken mij heel goed geslaagd in hun opzet. Leuk ding..
Mwa de huidige 1100 vind ik maar een hork van een ding off-road hoor.
Alles kan er mee, maar vindt t geen lekkere off-roader.

Ook omdat het zo'n onbenullig bemoeizuchtig apparaat is. Als ik wil dat m'n voertuig zelf nadenkt haal ik wel een paard.
Maargoed, dat ben ik ;)
Buiten dat is hij gewoon lomp, alles is groot en zwaar, ook vanuit het oogpunt van de rijder en voelt hij magischerwijs nog steeds flimsy aan. Dat is prima op licht fietsen, maar als je goed in de 250kg regionen zit 😅
 
Mwa de huidige 1100 vind ik maar een hork van een ding off-road hoor.
Alles kan er mee, maar vindt t geen lekkere off-roader.

Zo lang we die dingen maar blijven zien als allroad motoren en geen offroadmotoren vind ik alles ok...

En in dat opzicht lijkt mij de AT net iets meer aan te kunnen dan de TA, want die laatste lijkt mij qua grondspeling toch wat minder te zijn.

Als je wil gaan "crossen" zijn er betere motoren... da's een feit.
 
Zo lang we die dingen maar blijven zien als allroad motoren en geen offroadmotoren vind ik alles ok...

En in dat opzicht lijkt mij de AT net iets meer aan te kunnen dan de TA, want die laatste lijkt mij qua grondspeling toch wat minder te zijn.

Als je wil gaan "crossen" zijn er betere motoren... da's een feit.
Grondspeling is lang niet zo'n issue als het lijkt.
Dat hij gewoon lichter is, veel minder meuk heeft en minder lomp is om op te zitten is veel belangrijker.

In NL is grondspeling 0,0 een issue.
 
Grondspeling is lang niet zo'n issue als het lijkt.
Dat hij gewoon lichter is, veel minder meuk heeft en minder lomp is om op te zitten is veel belangrijker.

In NL is grondspeling 0,0 een issue.

Ok, ik heb anders wel ervaren dat grondspeling een issue kan zijn...

De XT1200ZE supertenere heeft ook een kleinere grondspeling dan de GS, en tijdens een allroadtraining zat ik meer dan eens met mijn carterplaat over de obstakels te schuren terwijl degene met een GS daar geen last van hadden... 🤷‍♂️
 
Terug
Bovenaan Onderaan