Honda XL750 Transalp

Als het gewicht maar op de goede plek zit hoeft het niet bepaald "in de weg" te zitten.

Ik vind het wel een vette machine, en tof in die klassieke kleuren
 
Ja dat gewicht is nogal tegenstrijdig lijkt het.
De een vertelt droog de ander nat.
Honda kennende denk ik 208 droog er zit natuurlijk meer foefjes op als op de vrij kale T700.

Denk ook niet Dat Honda zich veel aantrekt wat het kleinere Yamaha doet.
En ik zat net te denken er was eigenlijk al een XL 750
De mooie XLV 750 met cardan.
 
90 pk, meer dan genoeg. Fraai om te zien. Maar 208 kg droog?
De XL 600 V Transalp was slechts 183 kg droog. Dat scheelt 25 kg.
Een T7 weegt 205 kg nat.
183 kg droog. Zonder accu, banden enz enz ja.
Was ook een zwaar zwijn hoor. De T7 voelt 20kg lichter dan de XL600V.
 
  • Eens
Waarderingen: JBi
Een kg is een kg.
Of zijn yamaha kilo,s lichter?
En ja de 600 xl vond ik zwaar.
Maar ik vind alles zwaar boven de 130kgO-)
 
Denk dat honda zich mooi neerzet tussen de T700 en ktm 890.
Uit eindelijk verkopen ze er toch meer denk ik.
Maar waar gokken we de prijs op??
Ik zou bytheway never nooit een nwe. Motor kopen.
Eerst de kop eraf die mag een ander voor me betalen.
Dure meters hoor met een hardeplassert over de drempel rijden van de showroom.
 
Ja dat gewicht is nogal tegenstrijdig lijkt het.
De een vertelt droog de ander nat.
Honda kennende denk ik 208 droog er zit natuurlijk meer foefjes op als op de vrij kale T700.

Denk ook niet Dat Honda zich veel aantrekt wat het kleinere Yamaha doet.
En ik zat net te denken er was eigenlijk al een XL 750
De mooie XLV 750 met cardan.
Het is 208 kg rijklaar staat op de Honda site.
Dat is met 80% volle tank heb ik weleens ergens gelezen:
 
Dan gaat Yamaha het denk ik pittig krijgen.

Lees toch net weer op Belgische site 208kg droog???
 
Laatst bewerkt:
  • Eens
Waarderingen: JBi
Dan gaat Yamaha het denk ik pittig krijgen.

Lees toch net weer op Belgische site 208kg droog???
Honda geeft het gewicht altijd aan met Kerb Weight en dat is rijklaar.

Hier een uitgebreid artikel:
 
Ben erg benieuwd naar hoe die geprijsd gaat worden. De CB750 is best scherp geprijsd tov de mt07

Wou volgend jaar een T7 bestellen maar 20pk meer klinkt ook niet verkeerd..
 
Een kg is een kg.
Of zijn yamaha kilo,s lichter?
En ja de 600 xl vond ik zwaar.
Maar ik vind alles zwaar boven de 130kgO-)
Leg eens 200 kg materiaal in de auto. En daarna op de dakdragers...

De KTM 990 voelt in t zand ook lichter dan de 50 kg lichtere Versys 300.
Plaatsing gewicht, afstelling/samenstelling vering etc etc bepalen meer hoe zwaar een motor voelt dan het gewicht zelf.
 
183 kg droog. Zonder accu, banden enz enz ja.
Was ook een zwaar zwijn hoor. De T7 voelt 20kg lichter dan de XL600V.
T7 voelt echt als een licht speelding tov een oude Alp :Y

Daarom wil ik ook gewoon een nieuwe allroad. Afgelopen 15 jaar is er weinig fatsoenlijks op de markt gekomen (vanuit Japan). Normaal gesproken boeit het me niet zo hoe oud een motor is, maar het verschil is bij allroads wel groot.
 
Leg eens 200 kg materiaal in de auto. En daarna op de dakdragers...

De KTM 990 voelt in t zand ook lichter dan de 50 kg lichtere Versys 300.
Plaatsing gewicht, afstelling/samenstelling vering etc etc bepalen meer hoe zwaar een motor voelt dan het gewicht zelf.
Ik ga er dan voor het gemak maar vanuit dat de Versys niet met WP is uitgevoerd.
Maar met een magere Kyb.

Weet niet of jij veel verschil ziet in een T700 staande twin en de nwe honda staande twin.ja toch wel 50cc.
Beiden zullen aan elkaar gewaagd zijn qua vering.

Tis niet het vergelijken van een Boxer die al halve mtr van de grond afligt met oppakken.
 
Denk dat honda zich mooi neerzet tussen de T700 en ktm 890.
Uit eindelijk verkopen ze er toch meer denk ik.
Maar waar gokken we de prijs op??
Ik zou bytheway never nooit een nwe. Motor kopen.
Eerst de kop eraf die mag een ander voor me betalen.
Dure meters hoor met een hardeplassert over de drempel rijden van de showroom.
??
 
Ik ga er dan voor het gemak maar vanuit dat de Versys niet met WP is uitgevoerd.
Maar met een magere Kyb.

Weet niet of jij veel verschil ziet in een T700 staande twin en de nwe honda staande twin.ja toch wel 50cc.
Beiden zullen aan elkaar gewaagd zijn qua vering.

Tis niet het vergelijken van een Boxer die al halve mtr van de grond afligt met oppakken.
Mijn eerdere vergelijk waar jij op doelt was de oude Transalp 600 die 20 kg lichter is maar zwaarder aanvoelt dan de T7. De Transalp 750 kan natuurlijk verdacht dichtbij de T7 liggen, maar dat weet nog geen consument.

Die Versys heeft een merkloze maar wel erg op Showa lijkende vering. Laat dat nou net het punt zijn. Goed materiaal kan meer doen dan tientallen kg's verschil.

Oppakken is weer een ander verhaal, maar het gaat doorgaans over het rijden. Op een gemiddelde off-road dag pak ik maar een enkele keer de motor op.
 
Heel mooi ding. Nu ga ik mijn africatwin750 nog een paar jaar rekken (lees: onderhouden en gebruiken waar die voor gemaakt is) en dan koop ik deze ta750!!!
Nix geen bmw f700gs of 800gs voor mij.


Deze zag ik zondag nog:
20221106_123750.jpg
 
Kon wel eens heel scherp geprijsd zijn. Ik zie heel veel gerecyclede onderdelen.
Verder zijn ze er heerlijk als "laatste" bij. KTM, Yamaha, BMW, Aprilia, Ducati hebben de 21' middenklasse Adventure markt al aardig overspoeld. Als je daar tussen wilt komen moet je wel scherp in de markt staan natuurlijk.
 
Ze moeten kennelijk nog even nadenken over het prijskaartje.

Maar is 'ie leverbaar met cruisecontrol?
Niemand lijkt het nog echt zeker te weten? Heeft iemand wellicht al meer info?
 
Maar is 'ie leverbaar met cruisecontrol?
Niemand lijkt het nog echt zeker te weten? Heeft iemand wellicht al meer info?
Hij heeft ride by wire, technisch gezien niet moeilijk om er cruise op te zetten. Zou het raar vinden als Honda het er niet op zet (desnoods tegen meerprijs)
 
Ik weet niet goed wat ik ervan vind...

Pluspunt is zeker die mooie, klassieke kleurstelling.
Maar is blijft een saai hok, bekijk 'm in de andere kleuren en hij is al lang zo "mooi" niet meer.

Vooral die voorkant, da koplampje van Honda verpest, voor mij dan toch, heel die motor.


Of de T7 het moeilijk gaat krijgen betwijfel ik... lijkt mij toch nog een net iets andere motor. De Honda schat ik meer in als een allemansvriend.
Ook de zadelhoogte van de Honda is wat gebruiksvriendelijker dan de bijna 90cm van de Yamaha.
Zal ook veel afhangen van de prijs, maar als je ziet hoe scherp de Hornet geprijst is...

De MT-07 gaat het alvast veel moeilijker krijgen om tegen de Hornet op te boksen dan de T7 het zal gaan krijgen tov de Transalp.
 
20 kg lichter dan een NC 750 X, maar 50% meer vermogen! Ook 30% hoger verbruik... De looks zijn prima, niet zo vet als een Tenere 700, maar veel vetter dan de nieuwe V-strom 700. En inderdaad, de koplamp is behoorlijk saai. Enne, geen DCT leverbaar?
 
Als ik mijn oude Transalp nog had gehad was het zeker een optie die in te ruilen voor dit verse nieuwe model. Alleen heb ik die drie jaar geleden al ingeruild voor een Versys 650, dus voorlopig blijft die er nog eventjes in.
 
Ik weet niet goed wat ik ervan vind...

Pluspunt is zeker die mooie, klassieke kleurstelling.
Maar is blijft een saai hok, bekijk 'm in de andere kleuren en hij is al lang zo "mooi" niet meer.

Vooral die voorkant, da koplampje van Honda verpest, voor mij dan toch, heel die motor.


Of de T7 het moeilijk gaat krijgen betwijfel ik... lijkt mij toch nog een net iets andere motor. De Honda schat ik meer in als een allemansvriend.
Ook de zadelhoogte van de Honda is wat gebruiksvriendelijker dan de bijna 90cm van de Yamaha.
Zal ook veel afhangen van de prijs, maar als je ziet hoe scherp de Hornet geprijst is...

De MT-07 gaat het alvast veel moeilijker krijgen om tegen de Hornet op te boksen dan de T7 het zal gaan krijgen tov de Transalp.
Honda moet ook nog Africa Twins verkopen ;) :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan