Honda XL750 Transalp

20 kg lichter dan een NC 750 X, maar 50% meer vermogen! Ook 30% hoger verbruik... De looks zijn prima, niet zo vet als een Tenere 700, maar veel vetter dan de nieuwe V-strom 700. En inderdaad, de koplamp is behoorlijk saai. Enne, geen DCT leverbaar?
Op de Hornet en op Transalp geen DCT.
Volgens mij een serieus nadeel voor de verkoopcijfers.
Of is Honda bang geen NC meer te kunnen slijten?
 
Je hebt best kans dat er over een paar jaar
de DCT versie komt met cruise control
wat ik wel jammer vind is dat ze hem niet beneden de 200 kilo konden krijgen 🤷🏼‍♂️
 
Je hebt best kans dat er over een paar jaar
de DCT versie komt met cruise control
wat ik wel jammer vind is dat ze hem niet beneden de 200 kilo konden krijgen 🤷🏼‍♂️
De africa twin krijgt tzt adaptive cruisecontrol, en in 2025 moeten ze een modelupdate doen aan de transalp, en dan komt wellicht de cruisecontrol die er altijd al op had moeten zitten. Een beetje de modelpolitiek zoals we die in de autowereld ook wel kennnen.

Mijn dealer en honda NL hebben geen antwoord. Dus ik denk dat ze wel op dag 1 van de presentatie heel veel verontwaardigde mensen gesproken hebben die CC een harde eis vinden.
 
Op de Hornet en op Transalp geen DCT.
Volgens mij een serieus nadeel voor de verkoopcijfers.
Of is Honda bang geen NC meer te kunnen slijten?
Voor concurrentie in eigen huis hoeven ze niet bang te zijn. De NC 750 X is sinds 2021 een heel andere motorfiets, met zijn lage zit, korte vering en geringe bodemspeling. Bovendien scheelt het 32 pk…
 
Wel wat elektronische Cruisecontrol betreft 🫣
als je er eenmaal aangewend bent 🤷🏼‍♂️
en dan vooral op de snelweg 😎
is het toch wel erg fijn 🥳
de rest met uitzondering van navigatie
op je display hoeft inderdaad van mij ook niet
Maar toch een allroad en offroad mapping met uitschakebare ABS zou eerlijk gezegd toch nog wel een goede toepassing zijn 🙃
Dus Honda, dit graag ook aanbieden op de CB500X en jullie hebben voor altijd blijde rijders.
 
Motorplus valt net op de mat zeg maar....
20221112_093012.jpg

20221112_093019.jpg
 
In Duitsland zie je nu al advertenties om de Alp te pre-orderen voor €10.500. T7 kost in Duitsland €11.350. Als die prijs zo blijft zou betekenen dat de Alp goedkoper gaat worden dan de T7. Dan gaat Yamaha het wel zwaar krijgen.

De T7 is misschien wat meer gefocust maar de Alp is gewoon weer echt een Alp, en dat verkoopt vast wel.
 
Laatst bewerkt:
:^

Om één keer in Oostenrijk te komen ben ik geen CC nodig, de rest van de elektronica eigenlijk ook niet. Meestal als ik in of op een modern voertuig rijdt gaat dat spul allemaal zoveel mogelijk uit..
Ik had ook CC op mijn VStrom 1050 wel handig voor op de snelweg,maar op mijn tenere 700 mis ik het niet echt komt
omdat ik met de yamaha niet zoveel op de snelweg kom.
 
Ik had ook CC op mijn VStrom 1050 wel handig voor op de snelweg,maar op mijn tenere 700 mis ik het niet echt komt
omdat ik met de yamaha niet zoveel op de snelweg kom.
Ik heb het nog nooit gehad dus kan het ook niet missen }:O

Natuurlijk kan het handig zijn maar ik laat er geen motor voor staan, net als alle andere elektronische gimmicks.
 
Om hier even op terug te komen. Geen CC. Bij de lokale dealer vanaf half juni 2023 in de showroom.


Gaat dus hetzelfde verhaal worden als bij de NT1100, doe je geen pre-order ga je wellicht in 2023 nog niet met het ding kunnen rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ik ben wel gecharmeerd van de nieuwe Transalp, jammer dat het (de zoveelste) een parallel twin is.
men heeft ontdekt dat deze goedkoper te produceren zijn en met zo'n verzette krukas kan je toch het karakter en sound van een V twin krijgen , iedereen blij , voordeel is onderhoud is iets makkelijker.


Ik kijk heel erg uit naar de nieuwe Transalp 750 ,, ben gek op m'n R1200GS , maar denk wel dat de nieuwe alp nog wel eens een aantal fikse voordelen heeft , een pak zuiniger, kan wel op euro 95 goed lopen. , aan de honda's die ik had ,merkte ik dat ik minder (dure) defecten had.
Maar het zal wel een 5 jaar duren eer de nieuwe transalp voldoende op de 2e hands markt is en betaalbaar.

heb ook wel eens naar de NC 750 X gekeken , leuke motor ,die rijd ook goed, is de beste woon & werk voor in de randstad , super zuinig.
maar om in een groepje 750+ cc mee te rijden moet je wel steeds vol gaan , voor gewoon naar het werk is ie rap zat maar als je eens wat sportiever wil rijden kom je toch wat te kort , al hebben ze de toerenband in loop der jaren wel verbreed.

wat ik wel jammer vind 21/18 tube type wielen, waarom ook niet een model er naast met 19/17 tubeless , daar bedien je de mensen die meestal op de weg rijden , en maar heel zelden off road gaan ,,
 
Terug
Bovenaan Onderaan