Honda XL750 Transalp

En daavoor heb je dus die NC.

Nee, je begrijpt Verhulst niet..


Hij wil ook wel een Tenere 700 met een tubeless 19-17" wielset..., Een Tracer 700 is daar ook niet wat hij zoekt..
En nu dus bij de Transalp ook... leuk ding, maar de wielset is weer niet ok...

Ik vrees dat het nooit gaat lukken, he Verhulst? Gelukkig bestaat er wel nog een F750GS... is dat niet precies wat je zoekt?
 
Nee, je begrijpt Verhulst niet..


Hij wil ook wel een Tenere 700 met een tubeless 19-17" wielset..., Een Tracer 700 is daar ook niet wat hij zoekt..
En nu dus bij de Transalp ook... leuk ding, maar de wielset is weer niet ok...

Ik vrees dat het nooit gaat lukken, he Verhulst? Gelukkig bestaat er wel nog een F750GS... is dat niet precies wat je zoekt?

die is zoveel duurder , en denk dat Honda toch minder malheur heeft dan BMW met weer een nieuw blok
 
die is zoveel duurder , en denk dat Honda toch minder malheur heeft dan BMW met weer een nieuw blok

Zoveel duurder is een F750GS niet.
Standaard kost deze zelfs minder dan een T700 🤷‍♂️


Ik vrees voor jou dat zowel Honda als Yamaha niet die éne motor gaan ontwerpen voor jou, dus gewoon voor zo'n F750GS gaan... heeft alles wat je zoekt.
 
Zoveel duurder is een F750GS niet.
Standaard kost deze zelfs minder dan een T700 🤷‍♂️


Ik vrees voor jou dat zowel Honda als Yamaha niet die éne motor gaan ontwerpen voor jou, dus gewoon voor zo'n F750GS gaan... heeft alles wat je zoekt.

niemand koopt een BMW kaal ,,, die is dan tzt amper in te ruilen en veel dingen die je toch wel graag wil moet je bijbestellen , die vaak elders gewoon standaard zijn of goedkoper toe te voegen zijn.

we zien het over een aantal jaar wel ,
 
Een T7 is even kaal dan een standaard GS750... 🤷‍♂️

maar daar kan je ook niet zoveel af fabriek toevoegen ,, wel de bekende losse dingen als bagage montage systemen en extra lampen

Als puur de wielen het probleem is laat je het spul toch omspaken...

Dat zou een idee zijn ,, er zijn firma's in NL die dat kunnen , mooi spul ook , kost wel wat, maar dan heb je ook wat. en dan gelijk tubeless maken.
 
Voor 300 euro per wiel maken ze er gewoon een nette velg met spaken omheen. Oke het is geen Haan spul, maar meer dan afdoende voor 99% van de mensen die een Transalp kopen.
 
maar daar kan je ook niet zoveel af fabriek toevoegen ,, wel de bekende losse dingen als bagage montage systemen en extra lampen

Het is toch niet omdat het af fabriek kan dat het ook moet? Het is toch ook niet omdat iedereen de gehele optielijst aanvinkt dat ook jij dat moet doen?

Soit, je zit maar te klagen dat Yamaha (en dus nu ook Honda zo blijkt) de verkeerde wielset (voor u dan toch) heeft gestoken in die voor de rest ideale allroad...

En dat terwijl BMW eigenlijk al jaren net die motor heeft waar jij naar verlangt...

Het leven kan toch simpel zijn, nietwaar?
 
Soit, je zit maar te klagen dat Yamaha (en dus nu ook Honda zo blijkt) de verkeerde wielset (voor u dan toch) heeft gestoken in die voor de rest ideale allroad...
Ik heb een ktm 890 adv ook met 21 inch voor en 18 inch achter.
Gelukkig passen de wielen 19 -17 wielen vd 1050-1090 , dat lijkt me een gewoon beter sturen op het asfalt. Dus ik begrijp Verhulst wel.
 
Hij wil gewoon wat te zeiken hebben denk ik.

Zie je wel meer online, geen enkele motor is goed genoeg voor de prinsjes. Is hij eindelijk licht genoeg, is hij weer te onstabiel op de snelweg. Is dat gefixt op door stabilisatoren, kan er weer te veel kapot. Enzovoorts, enzovoorts...

Elke motor heeft z'n voors en tegens. Wil je perfectie voor jezelf zul je het moeten (laten) bouwen.
De Adventure markt is overspoeld met geweldige motoren welke bijna alles beter kunnen dan gespecialiseerde fietsen van 20 jaar geleden. Als er nu nog niet wat tussen zit ligt het aan je eigen onkunde.
 
Het is toch niet omdat het af fabriek kan dat het ook moet? Het is toch ook niet omdat iedereen de gehele optielijst aanvinkt dat ook jij dat moet doen?

Soit, je zit maar te klagen dat Yamaha (en dus nu ook Honda zo blijkt) de verkeerde wielset (voor u dan toch) heeft gestoken in die voor de rest ideale allroad...

En dat terwijl BMW eigenlijk al jaren net die motor heeft waar jij naar verlangt...

Het leven kan toch simpel zijn, nietwaar?

nee omdat sommige dingen optioneel zijn die elders standaard zijn, je weet hoe dat werkt met BMW.

veel all roads rijden maar weinig serieus off road, met 19/17 kan je best over een zandweg of gravelwegen ,, alleen serieus off road is minder.

BMW word niet voordeliger met de jaren. en laten we wel zijn een Transalp was vroeger een geweldig aanbod qua motor als ze daar een moderne uitvoering met de stand van techniek van nu.

Die F750GS zal best een goede motor zijn, maar eens kijken over een paar jaar hoe dan de kaarten geschud zijn.
 
Voor 300 euro per wiel maken ze er gewoon een nette velg met spaken omheen. Oke het is geen Haan spul, maar meer dan afdoende voor 99% van de mensen die een Transalp kopen.
Dus een nieuwe motor kopen met 5 jaar garantie.
dan 600€ kosten doen en de garantie kwijt.
slecht advies in mijn ogen.
 
Minder schadelijk voor je dan constant azijnzuur door je plasbuis jagen.

Garantie kwijt kan niet meer. Enkel op de wielen in dit geval. De garantie is vastgesteld in wetgeving inmiddels, er mag door derden aan producten gewerkt worden en garantie mag alleen geweigerd worden als uitgevoerde aanpassingen effect hebben op de schade. Loopt je blok aan stront heeft je omspaken niks mee te maken.

Nieuwe Adventure motoren wordt door de regel al 1000+ euro aan accessoires aan gehangen en aanpassingen gedaan. Veringen worden voor duizenden euro's aangepast soms al binnen de eerste 100 km.
Setje omspaken is zo spannend dus niet.
 
nee omdat sommige dingen optioneel zijn die elders standaard zijn, je weet hoe dat werkt met BMW.

Bij de T7 is niets standaard, zelfs een hoop niet eens te krijgen.
Dus als je gaat vergelijken en beweren dat een F750GS duurder is sla je de bal mis... uiteindelijk is een standaard F750GS goedkoper dan een T7. En wellicht dus ook goedkoper dan de Transalp die eraan zit te komen.

Je moet geen appelen met peren vergelijken... ik weet hoe het werkt bij BMW, maar niemand verplicht je om al die optiepakketten te nemen. 🤷‍♂️
 
Bij de T7 is niets standaard, zelfs een hoop niet eens te krijgen.
Dus als je gaat vergelijken en beweren dat een F750GS duurder is sla je de bal mis... uiteindelijk is een standaard F750GS goedkoper dan een T7. En wellicht dus ook goedkoper dan de Transalp die eraan zit te komen.

Je moet geen appelen met peren vergelijken... ik weet hoe het werkt bij BMW, maar niemand verplicht je om al die optiepakketten te nemen. 🤷‍♂️

voor een beetje leuke F750GS kom je snel aan de 15 K ,, maar je heb gelijk de basis prijs van een T 700 is hoger inmiddels , , en je moet toch zelf zoiets toevoegen als een middenbok op een T700 ,

je kan ook los gaan op allerlei opties bij Yamaha , ook dingen die BMW niet verkoopt zo als die Ohlins vering .

Niemand verplicht je om optie pakketten te nemen maar als je later de motor verkoopt zal ie zonder bepaalde zaken niet zo makkelijk te slijten zijn.
ik weet nog wel toen ik voor een F800GS ging ,, 2e hands die zonder ABS en de BCC die waren flink goedkoper dan die met, zelfs minder dan de opties nieuw hadden gekost.

Honda is ook geen echt budget merk, Yamaha en Suzuki en Kawasaki zijn vaak goedkoper met vergelijkbare motoren.
 
Koop je een motor voor de inruilwaarde of voor je plezier?
wat denk je ??


maar het economische aspect is wel iets wat ik meeneem in een afweging , zo los heb ik het geld ook weer niet in de achterzak zitten.


Vond dit wel een interessant filmpje ,
mooi alle sterke punten , en minder sterke punten op een rijtje
 
voor een beetje leuke F750GS kom je snel aan de 15 K ,, maar je heb gelijk de basis prijs van een T 700 is hoger inmiddels , , en je moet toch zelf zoiets toevoegen als een middenbok op een T700 ,

😩

Een F750GS die je kan vergelijken met een T700 met wegwielen (dus de motor die jij wil zien) kost geen 15K, maar minder dan een T7.

Je blijft miepen over al die opties... maar uiteindelijk heb je die niet nodig, want die dingen zitten ook niet op de T7 of op de nieuwe Transalp.
En komaan he.. een middenbok.. dat kost amper 200€. 🤷‍♂️


Maar goed.. het zal altijd wel iets zijn voor je..
 
Grappig, niemand buiten de merken zelf heeft de Honda en Suzuki nog gereden.
Wel mooi dat ze al weten hoe die gaan rijden!?

ze vergelijken op specs, en verwachten op basis van verschillen in die specs dat iets meer of minder zou kunnen zijn


😩

Een F750GS die je kan vergelijken met een T700 met wegwielen (dus de motor die jij wil zien) kost geen 15K, maar minder dan een T7.

Je blijft miepen over al die opties... maar uiteindelijk heb je die niet nodig, want die dingen zitten ook niet op de T7 of op de nieuwe Transalp.
En komaan he.. een middenbok.. dat kost amper 200€. 🤷‍♂️


Maar goed.. het zal altijd wel iets zijn voor je..
middenbok was wel iets meer dan 200

moet je altijd zo nodig lopen te zagen op alles wat ik zeg ??
 
moet je altijd zo nodig lopen te zagen op alles wat ik zeg ??
Nee, maar je moet weten wat je wil en geen appelen met peren vergelijken.
Het moet nu toch onderhand duidelijk zijn dat hetgeen jij wil iets is waar NIEMAND om vraagt... live with it..

Nee, Honda gaat geen 19" voorwiel steken in hun nieuwe allroad.. ze hebben immers de NC750
Nee, Yamaha gaat geen 19" voorwiel steken in de Tenere 700, ze hebben de Tracer 700
En die middenbok... als je dat zo erg nodig zou vinden... die kost idd wel iets meer dan 200... "iets"... zo'n 20-30€ meer... da's een pintje minder drinken met de maten op vrijdagmiddag.




Maar goed, terug naar de Transalp dan maar... Zijn er eigenlijk al prijzen bekend?

Ik vind 'm minder mooi dan de T700, maar denk wel dat het een verkoopstopper kan gaan worden.
Volgens mij iets minder offroad-gericht dan de T700, maar onroad in het voordeel met zo'n 20pk meer..
 
Laatst bewerkt:
nee, de NC kan je niet vergelijken met een Transalp iets totaals anders , en ja meer mensen hoeven niet zo hard core off road die kopen een allroad voor de looks en het karakter ,, en makkelijker op slechte wegen ,, meestal nuttiger vermogen , als je echt serieus off road wil zijn al deze machines knap zwaar , dan koop je een echt enduro .


ik vraag me af erg knap ruim 90 pk uit een 750 twin , krijg je dan niet een blok zoals de Aprillia Shiver 750 , die je echt op toeren moet rijden.

Ja de veerwegen zijn korter daarom ook mijn bedenkingen , en waarom niet twee versies ? kost ze amper iets een model met andere wielen.
bij Trump zie je ook dat het werkt
 
Terug
Bovenaan Onderaan