als je echt serieus off road wil zijn al deze machines knap zwaar , dan koop je een echt enduro .
Niet iedereen heeft het budget om meer dan één motor in huis te halen he... en dan denk ik dat een T700 of een Transalp echt wel topmotoren zijn..
Je kan er alles mee, zelfs offroad staan ze hun mannetje.. (er vanuit gaande dat de Transalp het ook gaat waarmaken)
Want het is wel net daar dat je voordeel haalt uit dat grotere voorwiel.
En eerlijk, ik rij met een T700 met zo'n groot 21" voorwiel.. ik vind het helemaal niet te groot hoor op het asfalt, je moet er eens mee rijden...
Voor mij hoeft dat echt geen 19" wiel te zijn om sportiever te kunnen rijden.
(en ik kan vergelijken met allroadmotoren met een 19" voorwiel, Tiger 800, F700GS, F750GS, R1250GS en de Supertenere... )
Ja de veerwegen zijn korter daarom ook mijn bedenkingen , en waarom niet twee versies ? kost ze amper iets een model met andere wielen.
bij Triumph zie je ook dat het werkt
Ach ... BMW en Triumph zijn momenteel dus jouw twee idealen... zowel de Tiger als de F-reeks kan je met 21" en 19" voorwiel krijgen.
Top, toch?
Honda en Yamaha bekijken de zaken anders.. de NC zal idd een ander type motor zijn dan de Transalp, net als de Tracer geen T700 is.
Maar uiteindelijk zijn zowel de NC als de Tracer de weggerichte hoogpoters van dat merk..
Het is nu zo.. maar om telkens weer over die maat van dat voorwiel te beginnen als punt van kritiek.. da's mi niet eens nodig..
Het verschil is verwaarloosbaar... zeker met een normale rijstijl.
Het enige wat ik liever anders zie, is een tubeless wielset.. BMW en Triumph hebben het ondertussen door, zowel de Tiger 900 als de F850GS hebben tubeless wielen gekregen.