Honda XL750 Transalp

Daarom kunnen ze tijdelijk beter even overstappen op carburateurs nu ze ook weer overstappen op kolen centrales, weer een probleempje weggetikt en als de chips er weer zijn deze later instaleren, scheelt ook weer wat inflatie door al die stil liggende schepen, kabel boom fabrikanten, etc gewoon eventjes van euro5 naar euro1 of zo, kan iedereen straks met de Alp op vakantie.
heb je weer Rob Jetten over de zeik ....

iu

kijk hem es link kijken ......
 
Laatst bewerkt:
Prijs BE is bekend.

10799 voor de saaie kleuren, 10999 voor de mooie, retro kleur.

Zoals verwacht goedkoper dan de Tenere 700, maar denk niet dat die echt heel veel last gaat hebben van de Transalp.
 
Prijs BE is bekend.

10799 voor de saaie kleuren, 10999 voor de mooie, retro kleur.

Zoals verwacht goedkoper dan de Tenere 700, maar denk niet dat die echt heel veel last gaat hebben van de Transalp.
de meerprijs voor de leukere kleuren is acceptabel .
ik vraag me het af ,, als je geen hard core off road wil doen , denk ik dat de TA leuker is zeker als je ook iets doet aan de wielen .
 
Prijs BE is bekend.

10799 voor de saaie kleuren, 10999 voor de mooie, retro kleur.

Zoals verwacht goedkoper dan de Tenere 700, maar denk niet dat die echt heel veel last gaat hebben van de Transalp.
In NL 12.599 voor de zwarte, 100 euri minder dan de Suzuki800, maar de wit/blauwe XL is 12.799
 
Wat is er met de wielen?
Wat is er niet leuk aan de T7?

alleen 21" 18 " terwijl de TA de vering minder off road lijkt te zijn afgesteld dan de T7 maak dan twee modellen zoals Triumph XC modellen , iedereen blij ,

De T7 is een gave motor maar ik denk dat Yamaha nu ook wel met een serieuze upgrade gaat komen voor het blok na de meeste fabrikanten 750 a 850 cc blokken maken .
 
Ah.
Ik vind 18/21 net een pluspunt.
Die 'halve' maat 17/19 combinatie heeft me nooit aangesproken.
Blok vd T7 is fine, als ze 't krachtiger maken, hoop ik dat ze ook weer een lichtere versie bouwen. Een 500 of zo.
De race naar groter, zwaarder, krachtiger ben ik al lang ontgroeid. Er zijn al zo veel zwaardere motoren, en iedereen koopt toch een GS.

Ik ga wel eens naar de alp kijken denk ik.
 
Wat is er met de wielen?

Beetje een obsessie van DJ verhulst, zou graag een "wegversie" van de Tenere 700 zien, zoals BMW dat doet met de GS750/850 en Triumpg met de Tiger XC/XR.
Dat Yamaha al een Tracer 700 heeft om dat gat op te vullen wordt even naast gekeken. 😅
 
ik vraag me het af ,, als je geen hard core off road wil doen , denk ik dat de TA leuker is.


Net daarom...

Degene die een Transalp willen zullen die wel gaan kopen, ook al zou die wat duurder zijn dan de Tenere.
Degene die een Tenere willen gaan nu niet voor een softere Transalp gaan omdat die iets goedkoper is dan de Tenere.

Ligt bij deze modellen toch niet iets anders dan bij de naked bikes, want daar denk ik net wel dat de MT 07 klappen gaat krijgen van de bijna 20pk sterkere Hornet.
 
Laatst bewerkt:
Net daarom...

Degene die een Transalp willen zullen die wel gaan kopen, ook al zou die wat duurder zijn dan de Tenere.
Degene die een Tenere willen gaan nu niet voor een softere Transalp gaan omdat die iets goedkoper is dan de Tenere.

Ligt bij deze modellen toch niet iets anders dan bij de naked bikes, want daar denk ik net wel dat de MT 07 klappen gaat krijgen van de bijna 20pk sterkere Hornet.
Prijsverschillen tussen de T7, VStrom800 en TA750 zijn zo klein, daar gaat inderdaad niemand zijn keuze door laten beinvloeden.

Bij de nakeds is het niet alleen maar een prijsverschil, daar heeft bijvoorbeeld de Suz standaard een QS/blipper en hebben de Suz en de Honda wat betere prestaties, UPSD voorvork, radiale remklauwen. Als je nu in de markt bent voor zo'n ding (allroad of naked) heb je lekker veel keuze. :t
 
Bij de nakeds is het niet alleen maar een prijsverschil, daar heeft bijvoorbeeld de Suz standaard een QS/blipper en hebben de Suz en de Honda wat betere prestaties, UPSD voorvork, radiale remklauwen. Als je nu in de markt bent voor zo'n ding (allroad of naked) heb je lekker veel keuze. :t

Idd, Yamaha heeft voor de MT07 snel nog zo'n TFT schermpje voorzien maar ik vrees dat dit niet voldoende gaat zijn.... 😅
 
Ah.
Ik vind 18/21 net een pluspunt.
Die 'halve' maat 17/19 combinatie heeft me nooit aangesproken.
Blok vd T7 is fine, als ze 't krachtiger maken, hoop ik dat ze ook weer een lichtere versie bouwen. Een 500 of zo.
De race naar groter, zwaarder, krachtiger ben ik al lang ontgroeid. Er zijn al zo veel zwaardere motoren, en iedereen koopt toch een GS.

Ik ga wel eens naar de alp kijken denk ik.
vroeger was de middenklasse een 650 cc met een 50 a 65 pk twin nu is het opgeschoven naar 750 a 850 70 a 95 pk en de zware klasse 1000+ is nu 1200 a 1300 cc twin wat ik wel fijn vind dat het gewicht een stuk gedaald er zijn een aantal middenklasse modellen die een stukje onder de 200 kg zitten sommige zelfs af getankt.

Voor gewoon rijden zoals ik dat graag doe , heb ik aan een 75 a 80 pk genoeg ,,, en dan was een klassieke 650 toch iets krap (koppel) maar die dikke 1200+ behoorlijke overkill ,, al moet ik zeggen dat mijn GS zit het vermogen niet in de weg omdat ie zo soepel is , al zou ik wel wat minder kg's willen en dat ie geen euro 98 nodig had en wat zuiniger was al vind ik die GS voor een 1200 cc behoorlijk zuinig , maar ze maken al jaren geen R 850 GS meer , anders had ik die wel , ik ben dol op dat boxer karakter en cardan vind ik toch wel heel erg fijn.

Heb ook wel naar en NC750X gekeken, maar voor naar het werk tuffen is ie top, maar met een paar andere motoren op pad moet je hem helemaal uitwringen dat is even leuk maar niet een hele toer.

Dus ik ben best benieuwd naar die nieuwe Alp omdat ie een aantal belangrijke punten zou oplossen, dat ie geen cardan heeft neem ik dan maar voor lief, de perfecte motor bestaat niet, die ene nieuwe zal altijd wel het bekende groene gras zijn.
 
Beetje een obsessie van DJ verhulst, zou graag een "wegversie" van de Tenere 700 zien, zoals BMW dat doet met de GS750/850 en Triumpg met de Tiger XC/XR.
Dat Yamaha al een Tracer 700 heeft om dat gat op te vullen wordt even naast gekeken. 😅


een F750GS zou heel aardig de meeste vakjes kunnen vullen een tracer is prima motor maar heeft niks van een all road , de wielen 19/17 of 21/18 ,mist toch wat aanpassingen ( bescherming, ) die all roads wel hebben. zo'n tracer op pure straat banden. is meer een all rounder als je van toeren houd en sturen op verharde wegen , nou zal ie best over een gravel weg kunnen of een hard zandpad waar ook auto's komen.

maar toen ik met iemand op een CB1000F op een zachte zandweg kwam met de GS reed ik daar zonder zweet en zo weer weg toen die CB1000F onderuit ging ( de cb1000F overeind geholpen ) , door de aangepaste handeling en all road banden die niet eens puur off road waren.
 
Heb je de T7, versys, etc al gereden eigenlijk?
Vermogen tekort is niet iets waar ik last van heb en ik kom van een 1290.
 
een F750GS zou heel aardig de meeste vakjes kunnen vullen een tracer is prima motor maar heeft niks van een all road , de wielen 19/17 of 21/18 ,mist toch wat aanpassingen ( bescherming, ) die all roads wel hebben. zo'n tracer op pure straat banden. is meer een all rounder als je van toeren houd en sturen op verharde wegen , nou zal ie best over een gravel weg kunnen of een hard zandpad waar ook auto's komen.


Ach... het blijft toch zowat uw ding he...
Laat de Tenere toch gewoon zijn wat 'm is. Ik denk niet dat er, naast jou dan toch, ook maar één iemand zit te wachten op een meer weggerichte Tenere 700...


Snap eigenlijk niet zo goed wat uw issue is? Een 21" wiel is toch zo erg niet?
Ik denk dat de Transalp en de Tenere op de weg echt niet voelbaar slechter rijden met zo'n voorwiel...


Goed voor jou dat BMW en ook Triumph wel de twee versies voorzien...
Ik blijf erbij, ga gewoon voor een F750GS. Ding heeft alles wat je verlangt. 🤷‍♂️
 
Ben wel benieuwd naar de TA, vorig jaar uurtje op een AT1100 gereden die kon mij minder bekoren, maar had een DCT en ik was in het begin meer bezig met de DCT dan met de motor. Eens kijken of de TA bevalt.
Heb die VStrom800 gezien en die vond ik kwa looks niet jevanhet, eerst maar eens rijden op beide.
 
Terug
Bovenaan Onderaan