Honda XL750 Transalp

Ja, en als ik zo rap even heb geluisterd... toch vooral een motor die het best tot uiting komt ONroad.... en dan vind ik dat 21" voorwiel misschien toch ook een vreemde keuze voor deze motor.

Een 19" was misschien beter geweest.


dat is steeds mijn punt geweest,, 19" en tubeless ,, die spaken staan wel erg mooi :Y

Als men op het GS topic een inzameling houden kan ik er misschien eentje kopen en zijn ze van me af op het GS topic/forum :+ :+
 
Ja, en als ik zo rap even heb geluisterd... toch vooral een motor die het best tot uiting komt ONroad.... en dan vind ik dat 21" voorwiel misschien toch ook een vreemde keuze voor deze motor.

Een 19" was misschien beter geweest.
Misschien denken ze bij Honda wel 'och zo'n 21" stuurt perfect en een 19" voorwiel biedt geen extra voordelen'....maar ja wat weet Honda nou van motorfietsen :+
 
Misschien denken ze bij Honda wel 'och zo'n 21" stuurt perfect en een 19" voorwiel biedt geen extra voordelen'....maar ja wat weet Honda nou van motorfietsen :+
het lijkt me sterk dat ze zo beredeneren bij Honda,, daar zitten hele slimme mensen, ze hebben zoveel gewonnen cross en race
 
Of ze hebben heel bewust een 21" wiel gekozen uit schrik dat Verhulst er anders eentje zou kopen.
Neh, dan was er wel wat anders onoverkomelijks geweest wat simpel op te lossen was, maar niet de moeite is omdat je niet aan een nieuwe motor zou hoeven aanpassen :9

Iemand die echt die motor wil maakt hem wel zoals hij hem hebben wil als hij dat nodig vindt.
 
Of ze hebben heel bewust een 21" wiel gekozen uit schrik dat Verhulst er anders eentje zou kopen.
En terecht...wie koopt er nou een allroad met een 21" voorwiel...eerlijk gezegd, ik had deze XL750 gelijk besteld als ie een 23" voorwiel had gehad...gemiste kans Honda:')
 
Ze hebben dat ooit geprobeerd.
1678474642572.png
 
Het ziet er wel leuker uit, zo'n groot voorwiel.. ;)
Dat waren nog eens tijden...dat Honda dacht wij hebben een geweldig idee....net zoals bij de NR500:.....frame...pfff wij weten wel beter gewoon de kuip als een soort van frame maken8-)
 
Nou ik blijf voorzichtig zeggen
het enige wat het echt mist is de CC 🫣
voor de stukken snelweg naar het begin van mijn toerritjes verhard of onverhard, en dat is juist de charme van deze mooie motor, van alle markten thuis 🥳 wilde gisteren er bijna eentje bestellen 😎
 

@OffandOn Road in deze review zeiden ze het ook al ,, mogelijk om zo meer afstand te creëren richting de AT .

heb wel eens demo gereden met een motor met CC ,,, op lange rechten wegen met bochten waar je niet hoeft voor af te remmen is het wel handig , maar op bochtige wegen en ook wat kruisingen en hoogte verschillen heb je er niks aan.

ik ben heel benieuwd hoe ie zal rijden
 
Inderdaad Hubertje
Het fijne ervan is dat je daardoor een lekkere constante snelheid aanhoud maar ja
het zit er nie op dus pufff maar niet te veel meer bij stilstaan dus, vanaf Mei schijnt de TransAlp in de showroom te staan, nog ff geduld dus.
 
Heb je goed geluisterd naar meneer Hargreaves? Het 21 inch voorwiel is geen probleem!

En bedenk je ook dat meneer H. rondjes om je heen rijdt, hij op een transalp en jij op een bmw s1000rr. ;-)
 
Heb je goed geluisterd naar meneer Hargreaves? Het 21 inch voorwiel is geen probleem!

En bedenk je ook dat meneer H. rondjes om je heen rijdt, hij op een transalp en jij op een bmw s1000rr. ;-)
hij heeft het gezegd maar iedereen met wat natuurkundige kennis zou kunnen weten dat een kleiner diameter wiel wat dan ook lichter is dan een gelijk geconstrueerd groter wiel makkelijker van richting veranderd door minder gyroscopische krachten , je heb wat minder band en velg .

maar het is wel duidelijk dat de Transalp meer op de weg georiënteerd. ik denk dat de meeste mensen ook niet zwaar off road willen
 
Hey hey... Het gewicht van het wiel is niet het enige dat daarop speelt, je kan dat perfect compenseren met geometrie. Bovendien is een 21" band typisch smaller.
Daarbij is snel van richting veranderen niet het ultieme einddoel van het rijgedrag van een motorfiets. Een groter wiel vooraan zorgt voor meer gyro / stabiliteit.
 
Hey hey... Het gewicht van het wiel is niet het enige dat daarop speelt, je kan dat perfect compenseren met geometrie. Bovendien is een 21" band typisch smaller.
Daarbij is snel van richting veranderen niet het ultieme einddoel van het rijgedrag van een motorfiets. Een groter wiel vooraan zorgt voor meer gyro / stabiliteit.
op een losse ondergrond en met sterke spoor vorming is het idd beter

nadeel als je de effecten van een groter wiel via geometrie wil opheffen lever je weer op andere fronten in. qua sturen
 
Terug
Bovenaan Onderaan