Honda xr 125 l 2003 davert tussen 70 en 80 km/u

17 aug 2017
6
0
Ninove
Weet iemand wat het volgende zou kunnen zijn?

Mijn honda xr 125l 2003 davert (trillen) tussen de 70 en 80/u

Dit is voornamelijk voelbaar in de voetsteunen

Ik wert nu ni of dit normaal is of niet voor een 1 cilinder

Er zitten nieuwe tandwielen en ketting op. Banden zijn in goede staat.

Voor de nieuwe kettingset had hij het ook al reeds.

Heeft hier iemand ervaring mee?
 
Ik zit meteen te denken aan onbalans in je achterwiel..... Rond de 80 zou je zeggen dat het achterwiel is.

Dan moet het niet beïnvloedbaar zijn door toerental, echt alleen door snelheid.
 
Janbros, het meest zorgwekkend symptoom, zit tussen de 70 en 80 km per uur.
Een davering in de voetsteunen. Het is gelijk dat hij afziet bij het trekken, door deze snelheid. Laat je het gas los vermindert het. Enals je dan heel traag gas bij geeft. Is de trilling er ook wel maar wat minder.
 
Wil79 is dit is weleen goeie tip, die het onderzoeken waard is. Ik ga deze eens op een steun zetten en zien of er een slag in het wiel is. Ik veronderstel dat bij onbelans geen lood kan geklopt zoals bij auto's? Is dit dan direct een nieuw wiel. Of kan men dr spaken regelen.
 
Ondertussen zijn de kleppen geregeld. En bij deze heb ik ook gezien dat de bougie, wit ziet. Niet aangeladen ofzo. Maar wit, precies oververhitting. Mijn symptomen komen wel frequenter terug, als die eentijdje gereden heeft. Dus warm staat. Mischien heb ik een te arm mengsel.
 
Olie verversen en de exacte hoeveelheid olie 0.9l opgieten. Want tot hiertoe is er altij maar ongeveer 0.5l olie opgedaan.normaal zou dit0. 9 l moeten zijn. Maar bij mij stond die op0. 5l op zijn maximum peil.
We weten weeral wat doen😊
 
Wil79 is dit is weleen goeie tip, die het onderzoeken waard is. Ik ga deze eens op een steun zetten en zien of er een slag in het wiel is. Ik veronderstel dat bij onbelans geen lood kan geklopt zoals bij auto's? Is dit dan direct een nieuw wiel. Of kan men dr spaken regelen.


Jawel hoor, een motorwiel word net als een autowiel gewoon gebalanceerd, en lood op gedaan.
Spaak wielen zit het om de spaken heen, giet wielen gewoon plak lood, net als de auto
 
Terug
Bovenaan Onderaan