Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
hhhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
was gister natuurlijk goed geluimd toen dat brok aluminium naar beneden viel, heb toen netjes mijn gereedschap weggelegd en heb heerlijk geslapen oftewel
ik was helemaal ver@#krach&!!#5%ing$$5!!.
vanmorgen nadat ik dus een zooitje meel op de post heb gedaan met lood in de schoenen naar schuur gelopen, wat blijkt is het een stukje van de klauw die is afgebroken.dat noem ik wel een meevaller zeg maar!
dus vanaf nu gezocht:remklauw xr650 bj 2000!!!!!!!!!!!!!!!
Remklauw Honda CR CRF XR - splinternieuw
:Y
 
[afbeelding]

Dit is de mijne......
Wil alleen nog de achterveer stugger afstellen, maar weet niet of dat mogelijk is met de originele veer?? Iemand idee?
Ook nog andere lichtkap voor, liefst eentje zoals die van Look..

dat weet ik ;) ,en hij ziet er gelukkig nog top uit *O* *O*

vering is idd voor verbetering vatbaar,ik ben er niet aan toegekomen terwijl het eigenlijk heel belangrijk is.
je kan een veer iig niet stugger maken ,wel kun je de demping zwaarder maken.
dit is echter niet de manier om de wegligging te verbeteren.

je zal de veren moeten vv door een zwaarder type wat op sm en je gewicht is afgestemd.(zal ongeveer een 7.0 veer zijn als je 80kg weegt)
tragter heeft naar mijn weten de goedkoopste (75 euro voor een achterveer)
om je veerbalans goed te houden kun je het beste de vooveren ook vv.
dit scheelt ook veel in het duiken bij remmen (hobbelpaardeffect).
HIERNA pas je de demping aan op de zwaardere veer.

het mooiste is als je alles aan laat passen bij een specialist (veer ,demping en de motor verlagen)maar dat hangt van je budget af
 
Wat is een specialist volgens jou, of kan dat bij elke willekeurige dealer?

Wat kost een voorveer denk je?

Vraag voor Look: waar heb jij je voorlicht gekocht van je XR?
 
Wat is een specialist volgens jou, of kan dat bij elke willekeurige dealer?

Wat kost een voorveer denk je?

Vraag voor Look: waar heb jij je voorlicht gekocht van je XR?


hk in uden is wel 1 van de beteren maar ook paardekam,reiger, tragter,rooske en technoflex kunnen vering aanpassen.
ik kan het ook evt voor je doen.

setje voorveren is rond de 100 euro
 
@xr650r LEO

Je hebt gelijk ,hier in Belgie vooral O-vl word het serieus moeilijk om nog door de bossen eens te gaan touren zonder nen PV aan de broek te hebben.
Op de openbare weg blijven is hier aangeraden B|

@Markozz

Ferm schoon machien 8-) daar nog een Akrapovic demper derop en :9~
 
Wat is een specialist volgens jou, of kan dat bij elke willekeurige dealer?

Een standaard CRF450 vork erin (zelfs met de standaard MX settings) en je kijkt nooit meer om. :} :}
Ombouw volgens: http://home.comcast.net/~ledrocnoc/CRFClampMods/

Een goede cr500 - SM aangepaste -vork kan ook.

Ik heb achter een Ohlins,enkel een 10.5 tot 11.5 veer achter is ook al ok voor (ultrasportief)straatgebruik.
 
Laatst bewerkt:
Veel text maar nog geen mooi plaatje. Deze vond ik er wel vet uit zien. Het is geen poser ding maar toch heef die wel wat.

full


gr, Look
 
[afbeelding]

Dit is de mijne......
Wil alleen nog de achterveer stugger afstellen, maar weet niet of dat mogelijk is met de originele veer?? Iemand idee?
Ook nog andere lichtkap voor, liefst eentje zoals die van Look..
ziet er leuk uit :Y

ik heb zelf als achterveer er een WP 90 kg veer(white power) eronder liggen :Y
en zat er a; op toen ik em in mn bezit kreeg
 
Vraag voor Look: waar heb jij je voorlicht gekocht van je XR?

Sorry, ik had de vraag nog niet gezien.

M'n koplamp kuip unitje of hoe je zo'n ding ook noemt zat al op de motor toen ik hem kocht. Maar het is gewoon van Acerbis. Bij iedere cros boer kan je die bestellen of gewoon via het net. bijv

www.mxshop4you.nl

www.fmxshop.nl

www.off-the-road.de

gr, Look.
 
gisteren op de snelweg is mijn XL500R vast gelopen. :X

vermoed dat de oliepomp niks meer doet ofzo want hij was erg warm geworden terwijl olie nog gewoon aan pijl staat.
Loopt nu weer maar ligt ergens 1 of meerdere lagers uit ;(

iemand nog een blokje over toevallig? O-)
 
gisteren op de snelweg is mijn XL500R vast gelopen. :X

vermoed dat de oliepomp niks meer doet ofzo want hij was erg warm geworden terwijl olie nog gewoon aan pijl staat.
Loopt nu weer maar ligt ergens 1 of meerdere lagers uit ;(

iemand nog een blokje over toevallig? O-)

Ik denk dat je net zo goed een hele motor er bij kan kopen. Zeg maar een soort donor motor, wie weet wat je in de toekomst er nog van kan gebruiken.

Heeren gelijk even een vraagje, Weet iemand toevallig de orginele sproeier maten van de carburateur van een XR400R ?

gr, Look.
 
NX blok is vloeistofgekoeld en heeft twee bovenliggende nokkenassen, is dus niet te vergelijken met een XR250 blok.

Klepspeling heb ik hier in het boekje staan:
inlaat: 0.05 mm
uitlaat: 0.08mm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan