Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Look

MF veteraan
26 jun 2006
6.403
61
Hier zijn we dan, je bent aanbeland in het grote Honda XR topic

Hier onder vind je de link naar het eerst deel en andere interesante topic's

Het grote XR250/500/600/650 topic

Honda XR600R How-to Topic

full


gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal zelf de aftrap geven.

full


Plaats zelf ook een fototje van je XR. Ook graag wat foto's van XR-en die nog gewoon voor het betere cross werk gebruikt worden.

gr, Look.
 
quote:
jootman schreef op 30 januari 2008 @ 00:45:
dat is relatief natuurlijk, wat ben je gewend?
Ik heb er twee gehad, en ik heb er zeer veel plezier van gehad. Geluid kun je laten varieren van standaard (beschaafd) tot oerend asociaal.



uhmm ik wil namelijk een mooi donker, redelijk hard geluid :D

Maar ik ben wat goed opgevoerde schakelbrommers gewend, maar heb mensen horen zeggen dat een xr 250 niet veel verschild van een beetje opgevoerd shakelbrommertje is dat waar? Hoe hard kan deze? Hoe hard trekt zoiets op?
 
Tja schakelbrommer...je merkt het verschil wel als je door de bagger gaat. zo'n 250 trekt je er wel doorheen hoor

Wat betreft optrekken: de meeste auto's laat je achter je bij een sprintje, maar met een topsnelheid van 120 ofzo verlies je het op den duur.
Waar wil je hem voor hebben? offroad of SM?
 
ik post alleen even mn pretspulletje wat ik gister binnen heb gekregen! :P
(sta ik ook fijn op de 1e pagina van het nieuwe begin!)


Dat er nog veel geleerd mag worden in dit topic!
full
 
mijn XR650R (6,5 jaar geleden nieuw gekocht)
full

en voorzien van:
acerbis spiegel en handkappen
mini kentekenplaathouder met verlichting
home made LED achter+remlicht op spatbord
koplampbescherming
WP voor en achter
tomasselli stuur
pro-grip handgrepen
home made 50mm open demper
home made duo voetsteuntjes
Jamex open cone-filter
 
Laatst bewerkt:
en nu
full

inmiddels ook voorzien van:
HRC-kit (nokkenas, klep- en koppelingsveren, etc.)
Pro-X drijfstang
Wiseco 680cc hoge compressie zuiger
Edelbrock quicksilver vlakschuifcarb met ovale doorlaat
Twinair filter
15-48 sunstar/DID 520
 
Laatst bewerkt:
Tja schakelbrommer...je merkt het verschil wel als je door de bagger gaat. zo'n 250 trekt je er wel doorheen hoor

Wat betreft optrekken: de meeste auto's laat je achter je bij een sprintje, maar met een topsnelheid van 120 ofzo verlies je het op den duur.
Waar wil je hem voor hebben? offroad of SM?



Voor sm, en ik liet met mijn brommer de auto,s ook achter en bij 120 niet meer :D
Ik vind een xr 250 een optie omdat het goedkoop is, weinig onderhoud en zuinig(ger) dan bijv. een ktm.

Maar ik wil wel beetje hard kunnen optrekken.
Ik zag op marktplaats een xr400 van bouwjaar 97, en dat vind ik een mooi model ennnn hij zei dat je met klein rijbewijs erop mocht rijden. Zijn veel xr400 geschikt voor licht rijbewijs?
 
Mijn Xr250

Van:
[http://img256.imageshack.us/img256/6168/dsc01021vp7.jpg (afbeelding)]

Naar:
[http://img84.imageshack.us/img84/7664/img0635lt3.jpg (afbeelding)]

Harm, mooie wieltjes in je XR.
Even een vraagje; op foto 1 zien je uitlaatbochten er mooi zwart uit. Op foto2 zijn ze wat verroest. Heb je ze gespoten met hitte bestendige verf? Zo ja, is het dan niet goed blijven zitten? Of is er wat anders mee aan de hand.

gr, Look.
 
Gaaf filmpje. Maar dat was nog niet met je nieuwe uitlaatdemper(tje) geloof ik.

gr, Look.
is idd nog met mn oude pijp eronder ja :Y
en daar was ie ook nog niet in de revisie geweest, wat je kan zien bij het aanrijden aan het roken, en de fietspompen voorin B|
maar moet nog goed een tankje leegjagen voordat ie echt voluit mag, en dan al ik is even een filmpie laten draaien hier in het bos *D
 
Weet jij nog mooie spots in de buurt van Apeldoorn?
Dan kom ik ook een keer met mn xr die kant op:)
 
Weet jij nog mooie spots in de buurt van Apeldoorn?
Dan kom ik ook een keer met mn xr die kant op:)
ik reedt eerder wel eens in apeldoorn noord, maar er wordt nu drastisch gebouwt, dus de ruimte is er jammerlijk weg nu B|
en heb wel eens bij assel gereden, en vanaf daar kan je ook over een zandpad weer ri de apenheul rijden.
maar rij eigenlijks altijd een beetje rond hoenderloo over paden waar ik mag komen.
 
Heuy look,

Zijn die zijkappen ori?
en dat 8er spat bordje was van een crf 450 '02-'04 right?
 
Harm, mooie wieltjes in je XR.
Even een vraagje; op foto 1 zien je uitlaatbochten er mooi zwart uit. Op foto2 zijn ze wat verroest. Heb je ze gespoten met hitte bestendige verf? Zo ja, is het dan niet goed blijven zitten? Of is er wat anders mee aan de hand.

gr, Look.
Foto 1 is met een 2MP telefoon genomen en foto 2 met een Canon Ixus 75. Denk dat wel wat scheelt. Heb de uitlaatbochten iig niet gespoten. En ik denk ook dat het door de hoek van de foto komt. Het is iig niet echt roest maar gewoon een beetje bruinachtig metaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan