Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo vanavond de laatste onderdelen in m,n blok geschroefd.
ik krijg alleen met geen mogelijkheid de oliepomp ontlucht :(
alles al geprobeerd(uit het how to enz)
hij krijgt de olie niet naar boven. bij de wartel net boven m,n oliefilter heb ik nog een beetje druk maar bovenin komt soms een klein beetje maar meestal niks.
ik heb zo,n vermoeden dat de oliepomp niet genoeg druk levert.

het blok heb ik voor weinig gekocht en de kop/nokkenas/ tuimelaars waren helemaal weg.
binnenkort maar eens een ander oliepompje erin en dan is t wel eens klaar met dat klote ding
 
zo vanavond de laatste onderdelen in m,n blok geschroefd.
ik krijg alleen met geen mogelijkheid de oliepomp ontlucht :(
alles al geprobeerd(uit het how to enz)
hij krijgt de olie niet naar boven. bij de wartel net boven m,n oliefilter heb ik nog een beetje druk maar bovenin komt soms een klein beetje maar meestal niks.
ik heb zo,n vermoeden dat de oliepomp niet genoeg druk levert.

het blok heb ik voor weinig gekocht en de kop/nokkenas/ tuimelaars waren helemaal weg.
binnenkort maar eens een ander oliepompje erin en dan is t wel eens klaar met dat klote ding
Ook met luchtdruk geprobeerd? Pomp moet volgens mij wel zó versleten zijn als ie echt geen druk meer levert...

@ Rikco
Je kan het anders ook via paypal sturen, kan je oefenen! *O*
 
Gaat het om een XR600?

Vaak denkt men dat de oliepomp dan kapot is, maar dan zit er lucht in de pomp. En die gaat er soms niet altijd even simpel uit. (ervaring).
Vaak monteert men de oliepomp ook terug zonder te checken op lucht. Gevolg is dat de boel weer wordt gestart, de pomp niet genoeg olie druk kan leveren en alles weer in de soep loopt (cilkop/nokkenas) door oliegebrek.
 
Wat is er mis met de oliepomp monteren terwijl die niet ontlucht is? Pas ná het monteren ga je deze ontluchten. Wel vóór het starten.
 
Wat is er mis met de oliepomp monteren terwijl die niet ontlucht is? Pas ná het monteren ga je deze ontluchten. Wel vóór het starten.

Lees: Honda XR600R How-to Topic

Ik heb het zelf ook gehad, aan het wieltje draaien en je ziet olie uit de pomp komen.
Je denkt dan: Heey! hij pomt door en is ontlucht! vaak zit er dan nog wel lucht in en krijg je niet de volle olie druk die je behoort te krijgen voor de ideale smering. Gevolg is dat niet direct, maar na korte tijd alweer schade op treed.

Het lastige van dit systeem is dat het niet altijd voorkomt, maar vaak wel.
Daarom zie je ook zo vaak dat die cilinderkoppen bij de nokkenas schade hebben door olie te kort, vaak door geen juist ontluchtiging ;)
 
hoi beste mensen,

Ik ben sinds kort eigenaar van een xr600 uit 1986.... er moet nog het een en ander gebeuren om hem straat proof te maken... zoals bijv de electra na lopen. de vorige eigenaar heeft de boel met kroonsteentjes aan elkaar bevestigd :? . maar daar kom ik niet voor. ik had een ander vraagje.
kan het kloppen dat als de motor net gelopen heeft en je binnen 30 sec de olie dop er afdraait dat er dan olie omhoog komt? of zit er ergens een verstopping?

thanx
 
hoi beste mensen,

Ik ben sinds kort eigenaar van een xr600 uit 1986....

Sterkte :P

Maar op je vraag heb ik zo geen antwoord. Is het niet gewoon de pomp die de olie omhoogpompt?

Als je nog onderdeeltjes nodig hebt, mail me maar even. Ik heb nog wel wat grut liggen.
 
yeah\
de go pro is binnen, snelle service hoor binnen 3 dagen. (v-nix is ok)
morgen een snipperdag dus ik hoop op droog weer om de cam en bovenalles de xr te testen :]

edit:

fuck it ik ga morgen rijden! weer of geen weer *D
laat ik maar gewoon denken dat het rijles is dan moet je ook door shit weer soms |(
pekelzout is nu wel redelijk weg met al die regen, ik spuit hm wel af als ik terug ben.

het is en blijft een moddervreter 8-)
 
Laatst bewerkt:
Wat is er mis met de oliepomp monteren terwijl die niet ontlucht is? Pas ná het monteren ga je deze ontluchten. Wel vóór het starten.
Idd, olie in die pomp gooien is zon gedoe... Gewoon alles in elkaar zetten, banjo boven het olie filter lossen dan op de onluchter in de kop de compressor zetten en de retour leiding er af halen en dicht houden. Dan iemand even laten kicken en het loopt zo door.
 
hi ben ik weer. met nog een vraagje.


op mijn xr zitten nu de volgende banden het zijn cross banden.
80/100-21 51m
110/100-18 64m

als ik weg banden op mijn fiets wil.

welke maten moet ik dan hebben?

alvast bedankt,
 
ikzelf heb persoonlijk de beste ervaringen met Bridgestone trailwing
om op de weg te rijden (en af en toe in het zand)
TW301 80/100-21 (18000km met voorband)
TW302 140/80-18 (6000km per achterband)
 
Laatst bewerkt:
ik ga hem volgende week nog een proberen te ontluchten. ik heb al zo vaak dat ding ontlucht, maar op 1 of andere manier wil het niet lukken nu.
t was ook al laat gister en toen had ik al niet zoveel zin meer om te schroeven.
 
heeft zo'n magneet aan je filter ook echt nut?

filter_magnet.jpg
 
wie heeft er hier nog meer een xr400r?
en dan ook een luchtkoeler.

de vraag is ivm met het knipperlichtenverhaal.

rene

Hiero...

Maar er zitten geen knippers meer op en ze komen er ook niet op. Steek mn hand wel uit. En rij er praktisch niet mee op de openbare weg.
 
Hiero...

Maar er zitten geen knippers meer op en ze komen er ook niet op. Steek mn hand wel uit. En rij er praktisch niet mee op de openbare weg.

de mijne is ook niet gekocht voor de openbare weg, maar ook niet voor een (afgesloten)crossbaan.
dus kom ik in de verbindingen wel op de weg. rechts afslaan en hand uitsteken vind ik k#t.
terugkomend op de vraag.
de schakelaar links op het stuur heeft een high en low stand.
daaronder zit een schuifje met een tussenstand.
bij mij zit hier de verlichting op geschakeld.
is dit orgineel zo?
of zou dat een schakeling voor knippers kunnen zijn.
zie nl geen andere en heb begrepen dat er wel knippers bij hebben gehoord.

rene
 
Sorry hoor, maar wat een gezeik over die knipperlichten hier, ja sorry das mijn mening erover. Ik had ook geen knipperlichten, ten eerst het lijkt niet en ten tweede wat een gemak gewoon ff je hand uit steken....
Als oom agent achter je rijdt en je hebt geen knipperlicht maar steekt gewoon netjes je hand uit is er niks aan de hand hoor.
Maar zoals ik al zei dit is mijn mening.
 
de mijne is ook niet gekocht voor de openbare weg, maar ook niet voor een (afgesloten)crossbaan.
dus kom ik in de verbindingen wel op de weg. rechts afslaan en hand uitsteken vind ik k#t.
terugkomend op de vraag.
de schakelaar links op het stuur heeft een high en low stand.
daaronder zit een schuifje met een tussenstand.
bij mij zit hier de verlichting op geschakeld.
is dit orgineel zo?
of zou dat een schakeling voor knippers kunnen zijn.
zie nl geen andere en heb begrepen dat er wel knippers bij hebben gehoord.

rene

Voetje uitsteken naar rechts...
 
de mijne is ook niet gekocht voor de openbare weg, maar ook niet voor een (afgesloten)crossbaan.
dus kom ik in de verbindingen wel op de weg. rechts afslaan en hand uitsteken vind ik k#t.
terugkomend op de vraag.
de schakelaar links op het stuur heeft een high en low stand.
daaronder zit een schuifje met een tussenstand.
bij mij zit hier de verlichting op geschakeld.
is dit orgineel zo?
of zou dat een schakeling voor knippers kunnen zijn.
zie nl geen andere en heb begrepen dat er wel knippers bij hebben gehoord.

rene
Ikzelf heb ook geen knipperlichten, maar dat is een persoonlijke keuze
Als jij dat wel wil? lekker doen..

02%20HuskyLightSwitch.jpg

armatuur moet er ongeveer zo uitzien
(plaatje is van een husqvarna omdat ik zo snel geen plaatje kon vinden van een XR)
grote vertikale schuif linksboven = verlichting uit-stads-dimlicht
kleine drukknop rechtboven = dim/grootlicht
drukknop midden = claxon
horizontale schuif met middenstand onder = richtingaanwijzers
 
Laatst bewerkt:
Topic is bijna vol!!! :+

Ja die magnetische aftapplug, en oliefilter zijn dan bedoelt om de metaaldeeltjes die ontstaan uit de versnellingsbak uit de olie te krijgen. Deze zijn ook wat schadelijker dan de alu/koperdeeltjes... Dat is denk ik ook een van de redenen dat veel XR'en kapot lopen. Versnellingsbaktandwielen kapot, deeltjes beschadigen oliepomp. Revisie maar olieomp niet vervangen - > blok kapot. :X
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan