Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er iemand trouwens een toerenteller op zijn XR? Laatst een foto van een xr600r/ XL600 gezien die dat had.. Lijkt me wel relaxed om erop te hebben.
 
@ Redrider

ja ik zag die foto van dat filter met magneet en d8..... misschien wat voor mij?
ik wil er alles aan doen om het blok zo schoon mogelijk te houden dus why not, leek me een prima idee.

@ Ilja

ik ga een trailtech vapor bestellen en daar zit ook een toerenteller op, niet dat ik er wat aan heb want ik schakel toch wel op gevoel en ga echt niet onder het rijden kijken op zo'n klein kastje van ''ja nu schakelen!'' _O-
tis grappig maar meer ook niet.

en ja idd het topic is over de 100 heen
wie neemt het over?
thug is niet meer actief geloof ik.

:W
 
Heeft er iemand trouwens een toerenteller op zijn XR? Laatst een foto van een xr600r/ XL600 gezien die dat had.. Lijkt me wel relaxed om erop te hebben.
XL tapt het toerental met een kabel af van de nokkenas
als je dat op een XR wil kun je proberen om kop en tellers van een XL600 over te zetten,
of makkelijker digitaal met bijv. een trailtech of dergelijke

Ik mis hem niet (meer)
rij/schakel nu op gehoor


[edit]

ik heb lang geleden deze nog gehad:
c0cdeab5f664b06de86c9633d51bdb56

weet niet zeker meer waar deze vanaf kwamen?!
vierkante koplamp en vierkante tellers doen wel XR vermoeden?!
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Zo heb ik waarschijnlijk ook mijn motor stuk gedraait

En ik ga ook mijn knipperlichten er af halen heb ze op mijn oude xr ook nooit gehad spiegeltje is wel makkelijk vind ik zelf

En ik zit te denken aan een led achterlicht voor mijn xr650r weet iemand wat dat ongeveer kost?
 
Zo heb ik waarschijnlijk ook mijn motor stuk gedraait

En ik ga ook mijn knipperlichten er af halen heb ze op mijn oude xr ook nooit gehad spiegeltje is wel makkelijk vind ik zelf

En ik zit te denken aan een led achterlicht voor mijn xr650r weet iemand wat dat ongeveer kost?
minder dan een tientje en een middagje solderen ;)
full
 
Heeft er nog iemand een kickstart voor een xr400 liggen die ik kan overnemen? Het is een ander type dan de 600, geloof ik qua asdiameter, weet iemand of een 250 kickstart ook past of een ander type?
 
nice gedaan redrider

en ik maar klooien om er een klein bulpje (5watt geloof ik) met houdertje in te bouwen (zelfbouw) maar is gelukt, was eerst bang dat een te zwaar bulpje het kapje zou doen smelten.
heb hm een paar uur via een accu laten branden en word alleen maar beetje warm dus ik vin mooi.
heb helaas toch niet op de xr gereden vandaag want had het nogal onverw8 druk, morgen maar weer kijken.

cheers op het weekend ;)
 
Laatst bewerkt:
nice gedaan redrider

en ik maar klooien om er een klein bulpje (5watt geloof ik) met houdertje in te bouwen (zelfbouw) maar is gelukt, was eerst bang dat een te zwaar bulpje het kapje zou doen smelten.
heb hm een paar uur via een accu laten branden en word alleen maar beetje warm dus ik vin mooi.
heb helaas toch niet op de xr gereden vandaag want had het nogal onverw8 druk, morgen maar weer kijken.

cheers op het weekend ;)

Rijden moet je!!! :Y
 
heb een nieuwe (trap)fiets gekocht vandaag loooooooooool
fietsen op een mountainbike zonder spatborden word je niet blij van met dit weer.

kut scooter koppakking lek en oude fiets band lek + spaken eruit.
1 en al pech qua vervoer sinds de dag dat ik mn rbw heb
hoe kan het
gvd

:N
 
Laatst bewerkt:
ja lijkt het wel op O-)
vroeger greep ik de cr wanneer ik maar zin had, ben ouder nu he (1973) en heb geen haast meer ofzo
ik ga de eerste rit filmen dus die post ik nog wel en ze noemen me allemaal suicide rider dus ik denk dat er wel een mooi filmpje van komt, al mot ik wel ff wennen aan dit bakbeest vergeleken met een 125cr.

als ik geen post meer plaats dan is het fout gegaan en lig ik ergens anders en of ik weer opsta weet ik nu nog niet :o _O- :W
 
Laatst bewerkt:
ja lijkt het wel op O-)
vroeger greep ik de cr wanneer ik maar zin had, ben ouder nu he (1973) en heb geen haast meer ofzo
ik ga de eerste rit filmen dus die post ik nog wel en ze noemen me allemaal suicide rider dus ik denk dat er wel een mooi filmpje van komt, al mot ik wel ff wennen aan dit bakbeest vergeleken met een 125cr.

als ik geen post meer plaats dan is het fout gegaan en lig ik ergens anders en of ik weer opsta weet ik nu nog niet :o _O- :W
Neem effe een papiertje mee dat de gene die je vind het filmpje upload en hier effe plaatst!
 
nice gedaan redrider

en ik maar klooien om er een klein bulpje (5watt geloof ik) met houdertje in te bouwen (zelfbouw) maar is gelukt, was eerst bang dat een te zwaar bulpje het kapje zou doen smelten.
heb hm een paar uur via een accu laten branden en word alleen maar beetje warm dus ik vin mooi.
heb helaas toch niet op de xr gereden vandaag want had het nogal onverw8 druk, morgen maar weer kijken.

cheers op het weekend ;)
dat doet 'ie ook _O-
op de foto zie je mijn test opstelling (uit 2003)
die werkte goed, zo goed dat ik hem heb laten zitten
echter onbeschermd, dus die is gesneuveld aan oxidatie

daarna een nieuwe set gemaakt en ingeseald, maar ook deze is gesneuveld omdat (bleek later) ik een rekenfoutje had gemaakt en de LEDjes tijdens remmen te veel vermogen kregen (te kleine weerstand om ze feller te laten branden, té fel, zo bleek)

toen had ik geen zin (en componenten) meer om nog een setje te maken, dus heb ik de lamphouder uit een CB250 achterlicht gesloopt en rechtop in het spatbord gemonteerd. Met een normaal 21W lampje dus.
mijn kapje vertoont nu dus wel een kleine vervorming boven het lampje (maar wordt niet erger)
Tot mijn eigen verbazing rijd ik nog steeds met deze setup.
Ik had verwacht keer op keer de lampjes stuk te trillen, en het lampje ter zijner tijd te vervangen voor een LED-vervangingslampje, maar die kon ik toen nog niet vinden in ongelijke bajonet, en omdat hij nu nog steeds werkt, ben ik gestopt met zoeken..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan