Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, ik vind t nu net ogen alsof de band niet goed op de velg zit. Wat is de normale maat voor een 3.5 velg dan?
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt op een 4.25 velg neem ik aan..

Een 120 op een 3.5 velg is wel goed.

Op een 4.25 zou ik voor een 150 gaan.
Dan kan nét.
Tipje, zoek naar een aprilia rs250 racing team..
Die rijden met supercorsa's, en hebben vaak bandjes in de container liggen, die 2x voor een training gebruikt zijn, maar gewoon nog goed genoeg om ze af te rijden..
 
Ah oke, nouja ik rij voorlopig eerst even hierop, zit nog ruim 4 mm profiel in het midden. En daarna kan ik idd wel opzoek gaan naar 2ehands bandjes ja. Thnx!
 
dat zijn een paar hele mooie velgjes! zoiets hoop ik er ooit ook nog onder te kunnen prakken bij mij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik is blij! *D

Akront velgen (volgens mij ook naven)
320 mm schijf voor
voorvelg in goede staat, achtervelg paar beschadigingen
voor zogoed als nieuwe band, achter ook vrij nieuw

Alleen er zit maar een 130 band op de 4,25 velg. Vind ik een beetje smal... 120 op een 3,5 velg lijkt me wel vrij goed in verhouding toch?
 
mooie velgen Makrolon

dat heb je goed gedaan, ze lagen ook al een tijdje stil zo te zien aan de schijf.
nu zul je versteld gaan staan van het rijgedrag op de straat vergeleken met nopbanden.
ik ben nog niet geslaagt voor sm velgen maar heb wel al een goedkoop adres gevonden via e-bay (UK)
voor nieuwe excel velgen dus ik denk dat ik binnekort wel slaag.
btw:had je deze velgen ook uit belgie?

alvast veel suc6 en plezier ermee

greets :)
 
mooie velgen Makrolon

dat heb je goed gedaan, ze lagen ook al een tijdje stil zo te zien aan de schijf.
nu zul je versteld gaan staan van het rijgedrag op de straat vergeleken met nopbanden.
ik ben nog niet geslaagt voor sm velgen maar heb wel al een goedkoop adres gevonden via e-bay (UK)
voor nieuwe excel velgen dus ik denk dat ik binnekort wel slaag.
btw:had je deze velgen ook uit belgie?

alvast veel suc6 en plezier ermee

greets :)
Makrolon in "Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 3"
 
k post vanmiddag wel ff een foto als ze onder de xr zitten!

@ricko
ja, ik ben ook zeer benieuwd hoe het zal rijden! Deze velgen komen uit groningen. Ze stonden op speurders bij een xr die te koop stond.
onderweg de motor nog aan de kook van de auto:+
 
p1010188ayn.jpg

p1010189y.jpg



Staat tof hé!

De adapter gemaakt odor de vorige eigenaar, ik heb er mn twijfels over...

p1010191m.jpg


Alleen er mist een bus voor het voorwiel. rijden zit er dus voorlopig ff niet in.
 
Laatst bewerkt:
ja poe hey

dat ziet er gelijk heel wat bruter uit idd
ik zou wel een originele adapter fixen want deze lijkt niks

en voor die bus kun je gewoon naar een motorzaak gaan toch, of anders een werkplaats waar ze kunnen draaien en frezen, doen ze vast wel ff zwart in de pause :)

ik wou dat ik al zo ver was dat ik kon rijden, tot heden alleen maar paar keer gestart en de xr loopt in 1 a 2 kicken dus dat zit wel goed.

greets :P
 
ik zag de advertentie paar maand geleden ook op speurders en heb toen de adverteerder gemaild voor de sm wielen maar nooit een reactie gehad.

vage grunningers :P

:D
 
Whieeee
p1010192e.jpg


Rijd alleen nog niet, ik heb een bus gemaakt van een m18 moer. maar het tikt en het doet. De zit ook heel raar, de as. daaroverheen zit een bus die weer in de lagers valt. en tussen die bus en de as zit speling. K ga nu kijken of er lagers zijn waarbij ik mn originele as kan gebruiken. Lijkt me iets beter zitten als dit flut systeem.

@ rob,
thnx, ik ben ook erg benieuwd!

@ rikco
Ja, k kan me voorstellen dat het behoorlijk frustrerend is dat je nog niet mag rijden. maar zodra je je rijbewijs hebt kan je rijden wat je wilt! Die kerel heeft maar een keer op mijn mail gereageerd, daarna heb ik hem maar gebelt en dat ging een stuk vlotter allemaal. Aardige kerel wel.

En over die adapter, er komt nog een 4 zuiger klauw als ik die kwijt kan. Dus dan laat ik dan wel een goeie adapter frezen.
 
Laatst bewerkt:
ziet er stoer uit!!!!!ff blade klauw op de kop tikken op ebay de ofzo. ik heb er een klauw opzitten van mn, hornet. ook gewoon een blade klauw. remt super
Whieeee
[afbeelding]

Rijd alleen nog niet, ik heb een bus gemaakt van een m18 moer. maar het tikt en het doet. De zit ook heel raar, de as. daaroverheen zit een bus die weer in de lagers valt. en tussen die bus en de as zit speling. K ga nu kijken of er lagers zijn waarbij ik mn originele as kan gebruiken. Lijkt me iets beter zitten als dit flut systeem.

@ rob,
thnx, ik ben ook erg benieuwd!

@ rikco
Ja, k kan me voorstellen dat het behoorlijk frustrerend is dat je nog niet mag rijden. maar zodra je je rijbewijs hebt kan je rijden wat je wilt! Die kerel heeft maar een keer op mijn mail gereageerd, daarna heb ik hem maar gebelt en dat ging een stuk vlotter allemaal. Aardige kerel wel.

En over die adapter, er komt nog een 4 zuiger klauw als ik die kwijt kan. Dus dan laat ik dan wel een goeie adapter frezen.
 
ziet er stoer uit!!!!!ff blade klauw op de kop tikken op ebay de ofzo. ik heb er een klauw opzitten van mn, hornet. ook gewoon een blade klauw. remt super
Thnx! Ja, ik ga gewoon op zoek naar een willekeurige 4 zuiger klauw. Heb jij je originele pomp er achter zitten dan?
 
yep, gewoon em originele pomp, heeft een redelijke grote vrije slag maar remt super.
beetje sponzig, maar dat moet. anders rem je hem gelijk onderuit op t zand.
de rem van m,n hornet is echt 20x harder maar die rijdt alleen op asfalt
 
600 voor alles bij elkaar:)

Ah, dan ga ik dat ook eens proberen! Eerst maar eens zien dat ik andere lagers krijg. Zou ik die gewoon bij een motorzaak kunnen halen?
 
600 valt mee. lagers kun je overal kopen. skf ofzo. denk ook wel online.
www.neita.nl hier had een collega laatst alle lager voor zijn tl1000r besteld
 
600 valt mee. lagers kun je overal kopen. skf ofzo. denk ook wel online.
www.neita.nl hier had een collega laatst alle lager voor zijn tl1000r besteld
Jaja, niet dus. :') De maat die ik wil is niet te krijgen. ik moet 37 buitenmaat hebben. En die is er alleen in 20 binnenmaat. Dus nu komt er een bus die tussen de as en de lager valt. Word wel weer wat duurder. maarja, dan heb ik het zometeen teminste perfect.
 
Ik kwam nog wat oude cylinders tegen.
Als ik zo snel kan zien, zijn ze van XR600 (oud en nieuw type), XR500 en XR250.
Maar, er zitten er ook 2 bij zonder bus, en eentje met losse bus. De zuiger die je ziet is echt niet oke, en aan die cylinder is gelast...

Dus kan ik er iemand nog blij mee maken?
Als je iets specifieks over een bep. cylinder wilt weten hoor ik het wel ;)


DSC05731.jpg


DSC05732.jpg


DSC05733-1.jpg
 
Vorige week is na een stukje rijden mijn motor stuk gegaan!
Opeens allemaal lawaai uit het blok.. dat was dus de versnelling.. vooral in de 3de klap hij heeel erg..
Nu ga ik hem maar naar de motorzaak brengen.. want zelf durf ik het ook niet aan! haha

Iemand enig idee over de prijsklasse van dit akkevietje?

Sjors
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan