Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb helaas geen bobine meer liggen.
Was ook een grapje, je mag dat tandwiel zo ook wel hebben. Heb je wel grove tanden op de as dan, of dunne?

Nou, het is niet mn bobine, cdi is ook goed... Wss mn ontstekingsspoel. Als ik weerstand meet op dat ding dan zit ie rond de 20 ohm. Maar als ik nou ga schudden met de motor komt ie soms wel op de 200 ohm. Wat zou dit kunnen zijn? Spoel kapot of gewoon een losse draad in het blok? Ik ga m morgen denk ik los maken.
 
dit is de as waar die op moet komen.
als ik jou was zou ik eens kijken waar de draad van je ontsteking je blok uit komt of die daar niet door gesleten is(vlakbij de uitgaande as)schijnt vaker voor te komen
Was ook een grapje, je mag dat tandwiel zo ook wel hebben. Heb je wel grove tanden op de as dan, of dunne?

Nou, het is niet mn bobine, cdi is ook goed... Wss mn ontstekingsspoel. Als ik weerstand meet op dat ding dan zit ie rond de 20 ohm. Maar als ik nou ga schudden met de motor komt ie soms wel op de 200 ohm. Wat zou dit kunnen zijn? Spoel kapot of gewoon een losse draad in het blok? Ik ga m morgen denk ik los maken.
 
moet ik niet de foto vergeten :+
full
 
dit is de as waar die op moet komen.
als ik jou was zou ik eens kijken waar de draad van je ontsteking je blok uit komt of die daar niet door gesleten is(vlakbij de uitgaande as)schijnt vaker voor te komen
Dat is de goede as! Wil je hem op komen halen of moet ik m opsturen?

Heb ik gekeken, daar is niets beschadigd. Ik kan ook met dat draadje vriemelen wat ik wil maar weerstand veranderd niet. T is echt alleen als ik mn motor schud. Ik hoop écht dat er een draadje los zit en niet dat die spoel naar de tering is.
 
hmm mischien een losse massa?

water op plekken waar het niet hoort?

moet wel iets kleins zijn dan

suc6 ermee
 
@Makrolon: Ik zou ook eerst de plek controleren waar de draden van de speol naar buiten komen. Bij 3 XR-en die ik ken was dat de euvel.
 
XR doet het weer. JEEEJ... Niet dus. -_-

Ik heb gister mn ontstekingsspoel doorgemeten, en de weerstand veranderde dus als ik mn motor heen en weer schudde. Vandaag ontstekingsdeksel los gehad en toen ik het toen meette was de weerstand weer goed? Vage shit. alles weer gemonteerd en lopen als een zonnetje. Maargoed, nu weet ik dus niet waar het aan gelegen heeft! En kan het dus elk moment weer gebeuren...

Die spoelen, moeten die volledig geisoleert zijn? Zit een soort hars overheen lijkt t?
Wat raden jullie aan, over alle spoelen nieuwe hars gooien oid?
 
als je hem op zou willen sturen zou super zijn. wat is je mail adres?
Dat is de goede as! Wil je hem op komen halen of moet ik m opsturen?

Heb ik gekeken, daar is niets beschadigd. Ik kan ook met dat draadje vriemelen wat ik wil maar weerstand veranderd niet. T is echt alleen als ik mn motor schud. Ik hoop écht dat er een draadje los zit en niet dat die spoel naar de tering is.
 
is idd erg makkelijk, heb op mijn werk een acculift staan, beetje zelfde afmetingen. ideaal, je pompt hem zo op werk hoogte. ik zet er meestal dan wel een spanbandje op voor de zekerheid
 
Ja ik ga even een systeemple maken met veren, of eventueel een spanbandje idd. Mij zal het niet gebeuren dat dat ding van de bok af dondert:P

@ team
Nah, naar mijn idee verdien ik te weinig :+
Ik moet eerst die xr weer betrouwbaar hebben... Daarna weer ik wel een keer een dagje naar arnhem komen om daar ff te knallen! Voor 2 dagen moeten we t ff verder van te voren afspreken denk ik.
 
XR doet het weer. JEEEJ... Niet dus. -_-

Ik heb gister mn ontstekingsspoel doorgemeten, en de weerstand veranderde dus als ik mn motor heen en weer schudde. Vandaag ontstekingsdeksel los gehad en toen ik het toen meette was de weerstand weer goed? Vage shit. alles weer gemonteerd en lopen als een zonnetje. Maargoed, nu weet ik dus niet waar het aan gelegen heeft! En kan het dus elk moment weer gebeuren...

Die spoelen, moeten die volledig geisoleert zijn? Zit een soort hars overheen lijkt t?
Wat raden jullie aan, over alle spoelen nieuwe hars gooien oid?
eigenlijk is het bij een spoel zo hij doet het of hij doet het niet... lijkt me dan eerder dat je stekkertje slecht is/begint te worden...
 
@ Thug, die velgen in belgie gaan niet door. Die man reageert ook niet meer btw. Maar wle heel erg bedankt voor het aanbod om ze op te halen voor me!
 
p1010182s.jpg

p1010183b.jpg

p1010184f.jpg

p1010185l.jpg

p1010186u.jpg

p1010187ogw.jpg


Ik is blij! *D

Akront velgen (volgens mij ook naven)
320 mm schijf voor
voorvelg in goede staat, achtervelg paar beschadigingen
voor zogoed als nieuwe band, achter ook vrij nieuw

Alleen er zit maar een 130 band op de 4,25 velg. Vind ik een beetje smal... 120 op een 3,5 velg lijkt me wel vrij goed in verhouding toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan