honda xr 500 stottert

sanny

Rookie
1 jul 2004
21
0
hoogland
machine start goed, loopt prima stationair (vrijstand), trekt goed op, blijft echter een beetje stotteren wanneer ik niet meer optrek.

kan het zijn dat brandstof te rijk is?

bouwjaar van de xr 500 is 1983....
 
machine start goed, loopt prima stationair (vrijstand), trekt goed op, blijft echter een beetje stotteren wanneer ik niet meer optrek.

kan het zijn dat brandstof te rijk is?

bouwjaar van de xr 500 is 1983....


toch de bougie.........2-tiende ipv 6-tiende
 
elektrodenafstand bougie....

Moet het dan juist 2/10 zijn? Mijn XR-600 doet dat nml. ook... Bij een konstant toeren tal boven de 2500 touren stottert hij soms...

Nou geef ik maar gewoon veel gas, dan geen gas, dan weer veel gas etc etc :+
 
Moet het dan juist 2/10 zijn? Mijn XR-600 doet dat nml. ook... Bij een konstant toeren tal boven de 2500 touren stottert hij soms...

Nou geef ik maar gewoon veel gas, dan geen gas, dan weer veel gas etc etc :+

whoo...ben absoluut geen motor kenner, maar in mijn geval bleek de bougie een zwarte roetachtige aanslag te hebben - werkplaatshandboek zegt dan dat het mengsel te rijk is of dat de ontsteking slecht werkt - de elektrodenafstand bleek uiteindelijk 0.2 mm te zijn. nadat we deze hadden bijgesteld naar 0.6 mm liep het oude beest weer als een zonnetje!

hope it helps....
 
Staat de naald niet te rijk?
juiste sproeiers: 65/165?
Staat hij niet meer (half)"afgeknepen"?

Nope, er zitten nieuwe bougietjes in, bij zijn laatste beurt gedaan, en verder heb ik niet aan de carbs gezeten. Voor de beurt liep hij als een dolle, dus ik ga, zo gauw ik weer tijd heb, ff de bougie checken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan