Honda xr 600r cilinder

6 jun 2008
40
3
Ik heb gisteren een 2de hands cilinder opgehaald omdat in mijn eigen een kras zit ( zie het topic honda xr600r vastloper,? ergens hieronder )

Ten eerste het is een cilinder van 1989 en ik heb een motor uit 1990 als het goed is moet het kwa maten niks uitmaken.

Dan heeft de 2de hands cilinder een nicasilbus bus en ik heb een stalen bus.
ook heeft de 2de hands cilinder een inhoud van 589kubieke cm en mijn eigen een inhoud van 591. ( volgens de cijfers op de cilinders )
Wel is het zo dat de 2de hands cilinder een iets grotere zuiger diameter heeft en heeft een orginele honda zuiger, ik had een wiseco zuiger.

( trouwens vond ik ook raar dat mijn cilinder een diepe rand boven in heeft, 3,5mm lang ( in lengte van drijfstang gezien als zuiger in bdp staat ) en 2mm diep dan of zo..


Nou was ik even aan het kijken of de kop er mooi op past, nou blijkt mijn orginele cilinder naar kop heeft pasbussen van 12 mm. bij de 2de hands cilinder zijn die 10 mm. dat is niet zo heel erg dat kun je in de 2de hands cilinder nog wel uitboren tot 12mm.
nou keek ik naar de kopbouten, die in mijn cilinder horen m9 bouten ( rare maat maar goed ) en in de 2de hands cilinder horen m8 kopbouten.
nou kon ik de kopbouten van m8 er al wel erbij krijgen van de 2de hands cilinder bij de kerel waar ik ze had gekocht. dan moet het zaakje passen. toch??

Maakt dit wat uit? ik dacht van niet maar,,,, :?

ooja, tot slot als de zuiger in de cilinder in bdp staat komt de zuiger iets boven de cilinder uit 0,5mm of zo ( oke nog geen voetpakking ) en moet hij dan eigenlijk vlak liggen met de cilinder met ( voetpakking eronder uiteraat ) of moet hij vlak liggen met de koppaking boven op de cilinder,
( hier praat ik over het setje van de 2de hands cilinder allemaal orgineel honda dus )

ik hoor wel wat er goed is en wat niet, :/
 
ooja, tot slot als de zuiger in de cilinder in bdp staat komt de zuiger iets boven de cilinder uit 0,5mm of zo ( oke nog geen voetpakking ) en moet hij dan eigenlijk vlak liggen met de cilinder met ( voetpakking eronder uiteraat ) of moet hij vlak liggen met de koppaking boven op de cilinder,
( hier praat ik over het setje van de 2de hands cilinder allemaal orgineel honda dus )

ik hoor wel wat er goed is en wat niet, :/


Met zo'n compressie kun je er diesel in gooien.

Nee is m.i. gewoon niet de goede cilinder.
 
Verschil in stalen bus of nicasil heb je bij meerdere motoren.
Als de voetpakking er tussen zit hoort de zuiger niet boven de cilinder uit te komen lijkt mij...
Dat er verschil in diameter zit kan komen dat één cilinder is opgeboord en gehoond en een overmaatse zuiger zit.
Over het verschil in bout/moer maten zou ik mij geen zorgen maken.
In jouw oude cilinder is later eens een andere zuiger gekomen, misschien om een hogere compresie te krijgen, Wiseco zit er niet standaard in.

Een motor repareren is toch iets duurder dan een scooter hé?? ;)
 
ik denk dat het met de compressie wel meevalt.
maar ik denk ook dat je beter een juiste cilinder op kunt zoeken.

je zal het best wel passend kunnen krijgen, maar toch lijkt een cilinder voor jouw bouwjaar beter dan zo te blijven rommelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan