Honda XR250R start alleen nog met aanslepen ipv kickstart

lennardw

Die hard MF'er
6 nov 2008
660
0
Hallo forumgenoten,

Mijn Honda XR250R wil koud niet meer starten met de kickstart. Als hij warm is wel. Er zit geen elektrische start op. Ik heb ongeveer de 4 laatste keren ook moeite gehad met starten. Daarvoor startte hij in sneeuwstormen en zonneschijn.

Om te kijken of hij het :überhaupt nog wel deed heb ik de motor aan laten slepen. Na 600 meter slepen in de 2e versnelling sloeg de motor na veel gerochel aan. Tijdens het slepen was er ook een paar keer ontbranding.

De oude bougie vonkte. Ik heb er voor de zekerheid een nieuwe in gedaan en de puntjes van de bougie op de juiste afstand gezet.

Het kickstartmechanisme werkt, tijdens een kick draait de krukas 1-2,5 slagen.(op gehoor)

Toen de motor warm was na het aanslepen, viel me op dat de motor niet langer dan 20 seconden stationair bleef lopen. Het stationair toerental omhoog draaien hielp niet. Als ik dit deed was het toerental een seconde of 6 hoger dan het normaal stationair toerental, daarna zakte deze terug tot normaal stationair toerental, waarna vervolgens het toerental zover daalt, dat de motor uitvalt.


Op een rijtje:

-motor starten dmv kickstart lukt niet
-aanslepen lukt wel
-kickstartmechanisme werkt
-motor blijft max 20 sec. lopen zonder gas te geven.


Ik hoop dat jullie tips hebben!
 
Laatst bewerkt:
Verstopte carb, vuiltje?
Luchtfilter dicht??
Benzineleiding verstopt? Rommel in je tank?

Je moet proberen wat gerichter te worden:
- komt er benzine in de carb (vlotterbak aftappen)
- komt er benzine in de cilinder (bougie nat?)
enz
 
Ik zou de compressie ook testen, als de kop gescheurd is vallen de klepzittingen eruit komt vaak voor met die dingen (RFVC)
Verstopte carb, vuiltje?
Luchtfilter dicht??
Benzineleiding verstopt? Rommel in je tank?

Je moet proberen wat gerichter te worden:
- komt er benzine in de carb (vlotterbak aftappen)
- komt er benzine in de cilinder (bougie nat?)
enz
 
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad daar ook aan zitten denken, maar de motor loopt dus wel als hij aangesleept wordt. Ik kan er dan ook gewoon 25 km mee rijden.

Luchtfilter is schoon (100km terug een nieuwe in gegaan, en deze net ook nog gecontroleerd)
Benzineleiding is niet verstopt, en voor zover ik kan zien, zit er geen rommel in de tank.

Die andere dingen ga ik nog nakijken. Alleen compressie wordt een beetje lastig, omdat ik geen compressiemeter heb.
 
Ja, die zit er op. Die is goed afgesteld:) (er staat geen spanning op als ik de hendel niet intrek)
Ja, ik gebruik de choke. Meestal was halve choke voldoende als het niet vroor, maar zowel met halve choke, hele choke en zonder choke geeft de motor geen kik.
 
Er kwam geen benzine in de cilinder.
De rubber slang tussen luchtfilterbox en carburateur sloot niet goed af.
Nadat ik deze goed gezet had, startte de motor gewoon met kickstart *O*

Wel valt hij na ongeveer 30 seconden weer uit als ik geen gas geef, maar daar valt mee te leven.
Ik ga maar eens de carburateur schoonmaken als ik meer tijd heb, dan hoop ik dat dat probleem ook verholpen is.



Hartelijk bedankt voor jullie hulp en meedenken! :}
 
Er kwam geen benzine in de cilinder.
De rubber slang tussen luchtfilterbox en carburateur sloot niet goed af.
Nadat ik deze goed gezet had, startte de motor gewoon met kickstart *O*

Wel valt hij na ongeveer 30 seconden weer uit als ik geen gas geef, maar daar valt mee te leven.
Ik ga maar eens de carburateur schoonmaken als ik meer tijd heb, dan hoop ik dat dat probleem ook verholpen is.



Hartelijk bedankt voor jullie hulp en meedenken! :}
Zal niet de oorzaak zijn :N
 
Daarvoor startte hij absoluut niet met kickstarten, en nu wel, dus dat deel van het probleem is verholpen :)

Er kwam geen benzine in de cilinder-> dit had ik fout gezegd. Er zat geen benzine op de bougie na meerdere malen kickstarten. Wel rook ik een benzinelucht uit het bougiegat komen bij het kickstarten.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet ook niet waarom dat hij het eerst niet deed, en daarna wel, maar de enige verandering die ik gedaan tussen het niet starten en wel starten in was het rubber tussen luchtfilterbox en carburateur bevestigen.

Mij lijkt niet dat de motor na 3 dagen ineens besluit om wel te starten, ook al ligt het niet aan dat rubber :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan