Honda XR250R start niet met kickstart wel met aanduwen

Robertehv

FM DONATEUR
3 sep 2009
3.816
633
Zuidoost Brabant
Help!

1991 XR 250 r

Met hulp van Kornfed liep de motor na aanduwen. Daarna nog een keer mee gereden, keer of 30 kicken maar hij deed het.

Nu wilde ik vandaag na een paar dagen weer gaan rijden, krijg hem met geen mogelijkheid aan met de kickstart.

Liep netjes de vorige keer, gen idee wat ik nu zou kunnen doen, alleen aanduwen is geen optie, moet gewoon met kicken aan kunnen.

Iemand een idee waar ik naar zou kunnen kijken?
 
Hoe verander je de timing bij deze fiets?

Dat is zorg voor later, controleer eerst maar is of je timing wel constant is.

Zo niet kan je denken aan een flippende cdi, of wellicht een mechanische vervroeger ( als die erop zit ) die zijn werk niet goed doet. Denk dan aan een gebroken veer, versleten veer, of het hele mechanisme dat niet meer proper werkt.
 
Gisteravond een garage embargo gehad dus niets gedaan aan de braap.

Vanavond ga ik eerst eens verder met de luchtmengselschroef experimenteren en dan de deo test.

Komt daar niks uit ga ik op zoek naar een stroboscooplamp.
 
Update;

Gisteravond motor weer na een hoop gehannes met toerental hoger zetten en met choke spelen de motor aangekickt.

Met remmenreiniger op inlaat gespoten, vanaf de linkerkant spuitend van spruitstuk aansluiting op blok tot aansluiting naar carb sloeg de motor bijna af, alsof hij werd gesmoord, vanuit rechts gebeurde er niets.

Warm laten worden door een kilometer of 12 te gaan rijden.

Stationair terug gedraaid tot hij net niet afsloeg.

Aan luchtmengsel schroef gaan draaien tot maximaal toerental waarop de motor nog fris op het gas reageert.

Daarna stationair weer terug gedraaid naar aanvaardbaar toerental.

Nogmaals met remmenreiniger gespoten op uitlaatspruitstuk, geen reactie van de motor.

Geen backfires meer gehoord.

Binnenkort weer ff verder testen. Lijkt de goede kant op te gaan nu!
 
Als het geen valselucht is blijf ik erbij dat je de timing van de ontsteking moet controleren, teken op het vliegwiel zetten ( als dat er standaard niet opzit ) , motor starten, en controleren met een stroboscoop lamp of het teken op dezelfde plek blijft. Stationair moet het teken op dezelfde plek blijven, en meestal vanaf 3 of 4k moet het teken vervroegen.
 
Als het geen valselucht is blijf ik erbij dat je de timing van de ontsteking moet controleren, teken op het vliegwiel zetten ( als dat er standaard niet opzit ) , motor starten, en controleren met een stroboscoop lamp of het teken op dezelfde plek blijft. Stationair moet het teken op dezelfde plek blijven, en meestal vanaf 3 of 4k moet het teken vervroegen.
En op hoeveel graden staat hij dan goed?
Heeft dat ding wel een vervroeger?
Ja dus. Elektronische vervroeger
HONDA XR 250 R
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, eerst nog maar een keer de carb eraf gehaald en luchtstelschroef gecontroleerd, ziet er goed uit.


qgcwzynklgzmt.jpg


N.a.v. de opmerking over valse lucht ook maar eens de o-ring van het spruitstuk afgehaald

ijjqdfjavwsb3.jpg


Beetje tattie, niet?

Heb er maar een nieuwe voor besteld, hopelijk zaterdag binnen, verjaardag=sleuteldag
 
Terug
Bovenaan Onderaan