Honda XR250R start niet met kickstart wel met aanduwen

Robertehv

FM DONATEUR
3 sep 2009
3.816
633
Zuidoost Brabant
Help!

1991 XR 250 r

Met hulp van Kornfed liep de motor na aanduwen. Daarna nog een keer mee gereden, keer of 30 kicken maar hij deed het.

Nu wilde ik vandaag na een paar dagen weer gaan rijden, krijg hem met geen mogelijkheid aan met de kickstart.

Liep netjes de vorige keer, gen idee wat ik nu zou kunnen doen, alleen aanduwen is geen optie, moet gewoon met kicken aan kunnen.

Iemand een idee waar ik naar zou kunnen kijken?
 
je xr is niks mee het ligt aan het kicken
als die koud is choce gebruiken en even paar keer kicken met volle gas
maar contact op of en door ademen dat ding
dan contact op on en gashendel helemaal dicht dus niet aan het gas draaien
als je dit gedaan hebt trap je de kickstarter tot onder tegen de voetsteun
voor de helft laten terugkomen en weer langsaam omlaag trappen tot je weerstand
van de compressi voelt dan helemaal omhoog laten komen en dan in een keer
door trappen dan loopt die in een kick
voor de rest hoef je niet verder te zoeken
leren kicken
waar zit het contact op een xr?
 
je xr is niks mee het ligt aan het kicken
als die koud is choce gebruiken en even paar keer kicken met volle gas
maar contact op of en door ademen dat ding
dan contact op on en gashendel helemaal dicht dus niet aan het gas draaien
als je dit gedaan hebt trap je de kickstarter tot onder tegen de voetsteun
voor de helft laten terugkomen en weer langsaam omlaag trappen tot je weerstand
van de compressi voelt dan helemaal omhoog laten komen en dan in een keer
door trappen dan loopt die in een kick
voor de rest hoef je niet verder te zoeken
leren kicken

Jij hebt de betreffende XR gezien of kent 'm ?
 
Resultaat!!


Eerst alle goed raad met kicken op proberen te volgen. Ook het stationair schroefje verder ingedraaid zodat hij hoger stationair draait. Nikskenie.

Nieuwe bougie, nog geen sjoege.

Carburateur voor de derde keer eraf en nog een keer sproeiers, vooral de stationair sproeier, schoongemaakt en met een koperdraadje door de gaatjes gegaan.

Terug gemonteerd, nada.

Broekspijp van mijn rechterbeen zit inmiddels strak van de toegenomen spiermassa....

Voelermaatjes erbij en kleppen gecontroleerd, inlaat stond goed, tikje ruim misschien, op specs gezet. Uitlaat stonden wat ruimer, die ook op specs gezet.

Weer kicken, en klinkt veelbelovend. Choke op half gezet i.p.v. vol en kicken maar.

Halleluuja!!Leven in de brouwerij!!!

Hij doet het dus met kicken, hoog stationair draait het eencilinder blokje geestdriftig.

Na een paar seconden stationair naar beneden gedraaid en na een minuutje choke helemaal dicht.

Ik kan het stationair toerental nog wat terug draaien.

Hij doet het dus, de motor krijgt wel af en toe een backfire door de de carburateur, bij verhoogd stationair dus, niet als ik het gas open of dicht draai.

Luchtstelschroef staat 1,75 uitgedraaid.

Tips?
 
Chokesproeier en - mechanisme in orde?

welk nr is dat ?

honda-xr250r-1994-r-belgium-carburetor_bigecz1n41e__1500_e43b.gif


ik leer namelijk steeds bij wat betreft xr carburateurs ;)
 
De stationair sproeier is helemaal schoon als dat je vraag is, ik kan met de stelschroef het stationair toerental gewoon verhogen en verlagen.

Hij loopt ook gewoon, alleen af en toe een backfire de carburateur in.

Vreemd is dat hij het niet constant en ook niet regelmatig doet, timing verlopen lijkt me dan niet waarschijnlijk.

Welke oorzaken kan dit hebben?
 
wat je nu hebt is dat de stationair sproeier iets te klijn is
je moet met een afgerafelde gaskabel een draadje er uithalen
en met deze door de stationair sproeier wat op en neer schuiven
beste in bankschroef draadje inspannen en dan op en neer
hoeft niet lang want is maar minimaal wat die ruimer moet
maar wel alle gaatjes even opruimen
en laat de stationeer stelschroef met rust als die warm is afstellen en niet meer aankomen
anders start die weer moeilijk met te hoog toerental
mijn xr is 2003 bj en start electr
maar heb van jou,n types genoeg aan gesleuteld en ervaring opgedaan
luchtstelbout 1,5 slag uitdraaien zit je meestal goed
 
Backfire door de carb....

Ik zeg 80% kan op een verkeerde ontstekingstiming ( wat ik dus al eerder zei.. )
15% kans op een te arm mensel
5% kans op een lekkende inlaatklep.

Tip : check de ontstekingtiming, cdi of niet, maakt me niks uit, controleren !
 
wat je nu hebt is dat de stationair sproeier iets te klijn is
je moet met een afgerafelde gaskabel een draadje er uithalen
en met deze door de stationair sproeier wat op en neer schuiven
beste in bankschroef draadje inspannen en dan op en neer
hoeft niet lang want is maar minimaal wat die ruimer moet
maar wel alle gaatjes even opruimen
en laat de stationeer stelschroef met rust als die warm is afstellen en niet meer aankomen
anders start die weer moeilijk met te hoog toerental
mijn xr is 2003 bj en start electr
maar heb van jou,n types genoeg aan gesleuteld en ervaring opgedaan
luchtstelbout 1,5 slag uitdraaien zit je meestal goed
Waardoor is die staionairsproeier ineens te kelin geworden?
Als de stationairsproeier te klein is, kan je dat dan niet compenseren door de stationair mengselschroef iets verder uit te draaien?
Je krijgt dan toch ook iets meer rijk mengsel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan