honda xr400 loopt alleen op choke

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.913
10.442
Op reis
Facebook
Goedenavond beste techneuten en enthousiastelingen.

Sinds 2 jaar plof ik met veel plezier rond op een xr400 uit 2003.
alleen afgelopen winter is er weinig van gekomen en door lange stilstand liep de motor niet meer goed.

Ik heb verse benzine in de tank gedaan, niet bij de oude ;)

de carburateur gedemonteerd en ultrasoon gereinigd , alle sproeiers er uit geschroefd.

als ik het gat afplak van de luchtinlaat heeft dit geen effect, dit nav een tip in een oud topic voor de xr en een drz.

de mengse lschroef die van buitenaf aan de onderkant ( nr 25 op de afbeelding) heeft ook geen effect.

gotham-albums-varia-picture8213-xr400-carburetor.jpg


Het eigenaardige is dat de motor goed loop als ik de choke uittrek.

als ik de choke niet uittrek smoort de motor al als het gashendel 1/8 opendraai, een verrekte klein stukske zeg maar ;)

dan hoor je een heel diep MHOOOAAAAAA alsof hij geen brandstof krijgt ( ja dat durf ik wel te zeggen als tie op de choke wel goed loopt :P )

Wie kan mij helpen waar dit probleem vandaan komt ?

Bij voorbaar vriendelijk dank :)
 
Ok dan.

aangezien mijn antwoord op deze vraag ja was, heb ik vandaag opnieuw de carburateur van de xr eraf gehaald.
Blijkt dat er toch wel een pijltje op het hendel van de choke staat, dit pijltje wijst toch wel naar boven.
Blijkt dat de motor loopt zoals hij voorheen ook liep als de choke dicht staat :+.

Dus handig, nee......

Fijn ? , Ja, hij doetut weer ,heb weer gereden, de carb. hoefde niet helemaal weer uit
elkaar.Wat dus klopt dat hij niet goed loopt met de choke helemaal open :+

Dus tja :/ :$
je haalt dicht en open door elkaar

dicht = choke aan
open = choke uit
 
Laatst bewerkt:
te bizar dat JIJ

Ik vind het belangrijk dat een motorrijder begrijpt hoe zijn of haar motor werkt. Dat betekent dat ik mijn klanten graag uitleg geef over wat ik doe en hoe ze zelf hun motorfietsen het beste kunnen onderhouden. Ook als je zelf aan je motorfiets klust en op zoek bent naar dat ene onderdeel voor een redelijke prijs, ga ik graag voor je op zoek.

Neem vrijblijvend contact met me op via info@beunklojo.nl, 06 12345678 of via het contactformulier.

Tot snel!

Sander de Knutselaar

durft te schrijven
 
te bizar dat JIJdurft te schrijven

Wat ik durf te schrijven bedoel je dan ;)

het lijkt erop dat jij er meer moeite mee hebt dat je er meer verstand van hebt dan mij/als ik (dat weet ik OOK) al niet :9

Maar je zat goed met je vraag over de choke en waarom hij dicht/open niet liep, dus bedankt dat je me de goede kant op gewezen hebt.

Overigens ook over de 90% die hij afsluit, daardoor viel het me op en wist ik dat de hele 'gedachtegang' andersom was en dat hij te rijk liep ipv te arm.

gelukkig was het ultrasoon reinigen niet overbodig aangezien er veel vuil uit kwam en sproeiers verstopt zaten, het bokken/inhouden was heel anders.

ik heb er ook weer van geleerd om zo 'stapvoorstap' mogelijk te denken.
Dat is niet mijn sterkste kant en dan mag je best eens zoals nu een hoop gesleutel voor niks doen om er vervolgens achter te komen dat er een peiltje op je choke staat _O-

en overigens bedankt voor het kijken op mijn website.
Wat mij eraan herinnert, als ik op jouw website op een afbeelding klik gaat google chrome deze downloaden.de foto op de frontpage en 'motor ophalen' .

niet het meest onoverkomelijke maar misschien wil je er zelf iets mee.
maar eerst natuurlijk een hele fijne vakantie. :)

Ik ben altijd zo in een vrolijke en behulpzame bui als ik offroad gereden heb :9
 
Laatst bewerkt:
Wat ik durf te schrijven bedoel je dan ;)

het lijkt erop dat jij er meer moeite mee hebt dat je er meer verstand van hebt dan mij/als ik (dat weet ik OOK) al niet :9

Maar je zat goed met je vraag over de choke en waarom hij dicht/open niet liep, dus bedankt dat je me de goede kant op gewezen hebt.

Overigens ook over de 90% die hij afsluit, daardoor viel het me op en wist ik dat de hele 'gedachtegang' andersom was en dat hij te rijk liep ipv te arm.

gelukkig was het ultrasoon reinigen niet overbodig aangezien er veel vuil uit kwam en sproeiers verstopt zaten, het bokken/inhouden was heel anders.

ik heb er ook weer van geleerd om zo 'stapvoorstap' mogelijk te denken.
Dat is niet mijn sterkste kant en dan mag je best eens zoals nu een hoop gesleutel voor niks doen om er vervolgens achter te komen dat er een peiltje op je choke staat _O-

en overigens bedankt voor het kijken op mijn website.
Wat mij eraan herinnert, als ik op jouw website op een afbeelding klik gaat google chrome deze downloaden.de foto op de frontpage en 'motor ophalen' .

niet het meest onoverkomelijke maar misschien wil je er zelf iets mee.
maar eerst natuurlijk een hele fijne vakantie. :)

Ik ben altijd zo in een vrolijke en behulpzame bui als ik offroad gereden heb :9
ik bedoel dat je er geen reedt van begrijpt, maar mooie praat hebt.
 
Och het meeste gaat me inmiddels redelijk af hoor :)

Ik kan wel allemaal gaan noemen wat wel gelukt is maar dat heeft weinig amusement waarde ;)

band oppompen, benzine tanken, ketting smeren en nog veel andere dingen.

Teruglezend heb ik ook heel veel goede tips en aanwijzingen gehad, niks ook waarvan ik zeg dat het niet logisch was n.a.v de problemen en de configuratie van de desbetreffende motor zoals ik die omschreef.
hoewel je de waarde daarvan dan weer in twijfel kan trekken aangezien ik dr geen kijk op heb :+

dus iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken, mij inzicht geven in het wel en wee van mien oude plof, waar ik gisteren weer voor het eerst in lange tijd lekker op rondgecrosst heb. :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan