Honda XR600 heeeel traag project.

Carburateur

990 SMT, XR600R, ZX9R & ZX10R
18 aug 2018
890
1.161
's Hertogenbosch
Soms zie je wat voorbij komen en denk je (eigenlijk denk je helemaal niet): Ja die moet ik hebben.
Zo ging het ook met @Carburateur em een hoopje onderdelen die samen een XR600 kunnen vormen.
BE8EE73D-97ED-4909-BF69-AD3E78B1A2ED.jpeg
Zo zag het eruit in m’n achterbak (let niet op die voorvork, die hoort er niet bij).

Natuurlijk ben je eerst enthousiast en ga je daarna pas goed nadenken of je er wel de ruimte voor hebt, of beter hoe je er ruimte voor kan maken.
446D673B-047A-4EA2-8E5F-BF9B00038631.jpeg


De eerste stap is het mooi maken van t frame, de lak is er slecht aan toe, en er zit veel oppervlakkige roest op. Dat kan natuurlijk niet, dus even de poedercoater bellen.
0EACE7C1-44EF-401B-871A-AC253DABC5A2.jpeg

Die wist er wel iets moois van te maken:
8661D164-9225-4A43-9064-4F2AFB5BFB43.jpeg

Alles weer mooi wit.

Nu Had ik het er laatst met m’n vader over dat we het beide leuk vonden om samen wat te doen (al dan niet onder t genot van wat wisky). Dus de XR wordt verhuisd naar zijn huis, zodat we er daar samen wat aan kunnen knutselen.
Dat zal waarschijnlijk op een tempo van niks gaan, maar dat maakt voor het plezier niks uit.
Als ie voor komend najaar af is, dan is t mooi.

Het is een '89 maar qua kleurstelling ga ik voor dit:
1614781626178.png

Zolang het plan niet verandert tenmiste (als er halverwege een rallytoren op komt zou dat me niet heel erg verbazen).
 
Laatst bewerkt:
Leuk project. Ik ga hem volgen.
Die voorvork hoort er inderdaad niet bij. Die ligt nu bij mij in de garage.*O*
Een project hoeft niet altijd snel af te zijn. Als je er veel tijd mee bezig bent geweest is het alleen maar leuker om er mee te rijden.
 
Een project hoeft niet altijd snel af te zijn. Als je er veel tijd mee bezig bent geweest is het alleen maar leuker om er mee te rijden.
Zeker weten, Al mijn motorprojecten gaan typisch erg traag, maar dat is meer omdat ik het heerlijk vind om lekker traag te sleutelen, en in m'n vrije tijd heb ik vaak weinig zin om echt door te werken.
 
Juist wel een momentsleutel, een heeeeeeel lange bij voorkeur. Snelkoppelingen moet ik niks van hebben inderdaad.

Nu heb ik nog niks van dat alles nodig, want eerst mag er wel flink gepoetst worden aan de onderdelen, en goed rondgekeken wat nog in orde is en wat niet.
 
Welke poedercoater heeft het werk gedaan?

Voor onderdelen nog een tip:
Custom Coatings uit Helvoirt. Nette service, en erg mooi werk geleverd.
Offroadcentrum had ik gevonden inderdaad, evenals Lanstech. Want daar heb ik een mooi replicazadeltasje gekocht.
 
Je zal het vast wel al gedaan hebben, maar spoel je het frame heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed na? niet dat er straks een hap straalgrit door je oliepomp gemaald raakt..
 
Je zal het vast wel al gedaan hebben, maar spoel je het frame heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed na? niet dat er straks een hap straalgrit door je oliepomp gemaald raakt..
Jazekers, maar een heel goede tip, ook voor anderen die dit terug lezen. T zou doodzonde zijn als t zaakje op die manier naar de klote gaat.
Ook t onluchten van de oliepomp ga ik zeker doen. Meer tips zijn zeker welkom voor als ik iets gemist zou hebben.
Jij hebt in t verleden toch ook een XR600 opgeknapt, meen zoiets gelezen te hebben op brommerforum:X
 
Zoals gezegd, heel traag project.
883A889D-17AD-4816-8374-E8C0413BAF97.jpeg

4464DFFD-C9B3-4257-8564-5C8C3C2F7E7D.jpeg

Lekker vette vingers, want er zitten genoeg lagers in de achterbrug.
Onder genot van wat geklets toch een paar dingetjes gedaan. En wat onderdelen bij elkaar gezocht.

Helaas geen lagertrekker/ dremel hier om t balhoofdlager van t t-stuk af te halen, en de lokale motorzaak had geen zin on te helpen toen ik ff langsreed. Komende week zelf ff regelen.
 
Zoals gezegd, heel traag project. Bekijk bijlage 1611597
Bekijk bijlage 1611598
Lekker vette vingers, want er zitten genoeg lagers in de achterbrug.
Onder genot van wat geklets toch een paar dingetjes gedaan. En wat onderdelen bij elkaar gezocht.

Helaas geen lagertrekker/ dremel hier om t balhoofdlager van t t-stuk af te halen, en de lokale motorzaak had geen zin on te helpen toen ik ff langsreed. Komende week zelf ff regelen.
1 wiel zit er al in. Op de helft dus :+
 
Leuk project heb zelf ook een XR600R! Niet kapot te krijgen die fietsten :)

Ik zie dat je ook uit de buurt van Rdam komt mocht je nog dremel willen lenen (of slijptol) mag je langskomen
 
Ik had helemaal niet meer gereageerd, oeps. Bedankt voor t aanbod beide, ik denk dat ik komend weekend wel even langs kom @Clank
@RWB Ik zag jou projecten topics ook voorbij komen, en ik wil wel eens komen buurten, en kijken naar al dat moois.
 
Ik had helemaal niet meer gereageerd, oeps. Bedankt voor t aanbod beide, ik denk dat ik komend weekend wel even langs kom @Clank
@RWB Ik zag jou projecten topics ook voorbij komen, en ik wil wel eens komen buurten, en kijken naar al dat moois.
Als je een kwalitatieve dremel verwacht zou ik op het aanbod van RWB in gaan. (alvast een heads up)
 
Haha verwacht bij mij niet heel veel meer hoor, maar zal zeker wel lukken.

Hamer en schroevendraaier doen ook wonderen :+
 
Haha verwacht bij mij niet heel veel meer hoor, maar zal zeker wel lukken.

Hamer en schroevendraaier doen ook wonderen :+
Laatste keer dat ik het probeerde niet hoor. Spul zit al meer dan 20 jaar op dezelfde plaats. Heeft een beste overtuigingskracht nodig om los te komen.
 
De laatste keer dat ik het probeerde ging het ook niet van harte, beter gezegd, ging t niet los en ben ik maar gestopt voor er meer zou sneuvelen. (en kreeg ik ineens allemaal dremels aangeboden om te lenen :))
 
Hebben jullie vroeger wel genoeg pindakaas gegeten? :+

Hoop dat het wat minder vast ziten dan mijn cilinderbank die ik vorige week probeerde los te halen....


WhatsApp Image 2021-03-30 at 14.11.12.jpeg


WhatsApp Image 2021-03-30 at 14.11.12 (1).jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan