Honda XR600 perikelen (koppakking 2e x gebruiken?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
992
117
Besten,

Ik heb bij revisie mijn Honda XR 600 een fout gemaakt. ik heb de cilinderkop erop gezet en de bouten daarvan op 30 NM. aangedraaid zonder eerst de geleider van de distributie ketting op de cilinder te hebben gezet .deze haakt namelijk in de cilinder en krijg je er niet meer gehaakt in als de cilinderkop er al op zit.

nu is de vraag kan ik mijn cilinderkop loshalen en dan weer terug vast zetten zonder de kop pakking te vervangen? ik heb nog niet gereden . de cilinder bouten moesten volgens het handboek tussen de 28 en 32 NM vast worden gedraaid en heb ze dus op 30 NM staan. mijn idee was los halen en op 32 NM terug vast draaien vanwege dat randje aan de pakking wat je in elkaar drukt en om zo de kop pakking te kunnen her gebruiken. kan dat met wat vaster zetten voor dat randje of heeft dat geen zin?
 
Montage werk dat ik zelf zou doen is daarbij ook vooraf besproken. evenals de dubbele standaard carburateur die ik erop zou houden. .uitlaat kan niet beter.

Je kan blijven lullen wat je wil maar de enige die jij voor de gek houdt ben en blijf je zelf.
Na al jouw reacties en topics hier, kan ik de punten van Manu nog beter plaatsen.
Sowieso kan ik Manu zijn verhaal heel goed begrijpen..
Maar blijf vooral alles op je eigen wijsheid invullen......
 
Montage werk dat ik zelf zou doen is daarbij ook vooraf besproken. evenals de dubbele standaard carburateur die ik erop zou houden. .uitlaat kan niet beter. is volledig open en de dikste rvs bocht ervoor te krijgen zit erop .en Hij loopt zeker niet erg slecht, maar niet meer dan een standaard XR.eerder minder. ik haal net 140 in 5 met 15x44 heb hem voor de revisie gereden en voor deze ook nog ook een andere XR600 gehad die 140 reed met 14x50 en weet inmiddels wel hoe een XR rijd en hoort te rijden. maar dit is geen vet opgevoerde XR waarbij ik aan een hoop pk's extra en auto wheelies moest denken wat mij belooft was. als ik dit vooraf had geweten had ik al mijn geld daar niet ingestopt maar ik ben gewoon lekker gemaakt met een hoop vermogen en deze tuner had daarmee ook mijn volledige vertrouwen. beter was die eerlijk geweest en geen pk's bij de onderdelen vermeld maar ja ik ben met een verhaal binnen gekomen dat ik veel pk's wilde hebben waarschijnlijk is daarop ook ingespeeld. een verkoop praatje zoals zo vaak het geval.
Met wat randjes in de in- en uitlaatkanalen weghalen krijg je geen pk-monster. En een dikke uitlaatbocht kan ook negatief uitwerken. Ook de lengte van de uitlaat speelt een rol.
 
Montage werk dat ik zelf zou doen is daarbij ook vooraf besproken. evenals de dubbele standaard carburateur die ik erop zou houden. .uitlaat kan niet beter. is volledig open en de dikste rvs bocht ervoor te krijgen zit erop .en Hij loopt zeker niet erg slecht, maar niet meer dan een standaard XR.eerder minder. ik haal net 140 in 5 met 15x44 heb hem voor de revisie gereden en voor deze ook nog ook een andere XR600 gehad die 140 reed met 14x50 en weet inmiddels wel hoe een XR rijd en hoort te rijden. maar dit is geen vet opgevoerde XR waarbij ik aan een hoop pk's extra en auto wheelies moest denken wat mij belooft was. als ik dit vooraf had geweten had ik al mijn geld daar niet ingestopt maar ik ben gewoon lekker gemaakt met een hoop vermogen en deze tuner had daarmee ook mijn volledige vertrouwen. beter was die eerlijk geweest en geen pk's bij de onderdelen vermeld maar ja ik ben met een verhaal binnen gekomen dat ik veel pk's wilde hebben waarschijnlijk is daarop ook ingespeeld. een verkoop praatje zoals zo vaak het geval.
Je loopt ongeveer 30 pagina`s van dit topic te kutten met de carb`s en nu wil je daar een ander de schuld van geven?
(doet u maar een sproeiertje...)
 
En zo komt er toch nog een eind aan dit topic.

Voor mijzelf sprekend nog 2 opmerkingen:

1
Ik zie plaatjes van een XR die opgeknapt word. Uiterlijk ziet het er best nog oke uit ook. Maar als ik de opmerkingen van TS lees dan heb ik het idee dat hij eigenlijk geen idee heeft van wat hij aan het doen is. Meerdere keren vraagt hij advies en gekregen advies word niet op gereageerd. Als de communicatie irl ook zo verloopt....

2
XRManu Ik ken 'm niet persoonlijk maar zijn naam vanuit 'het wereldje' en natuurlijk van wat hij post op M-F. Zover mij bekend is heeft hij een naam hoog te houden, ik ken alleen positieve reacties naar zijn werk toe.


In dit topic gaan we toch nooit meer tot een overeenkomst komen tussen topicstarter en het bedrijf.

Slotje.
 
IBTL-Motivational_poster.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan