Honda XR600 perikelen (koppakking 2e x gebruiken?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
992
117
Besten,

Ik heb bij revisie mijn Honda XR 600 een fout gemaakt. ik heb de cilinderkop erop gezet en de bouten daarvan op 30 NM. aangedraaid zonder eerst de geleider van de distributie ketting op de cilinder te hebben gezet .deze haakt namelijk in de cilinder en krijg je er niet meer gehaakt in als de cilinderkop er al op zit.

nu is de vraag kan ik mijn cilinderkop loshalen en dan weer terug vast zetten zonder de kop pakking te vervangen? ik heb nog niet gereden . de cilinder bouten moesten volgens het handboek tussen de 28 en 32 NM vast worden gedraaid en heb ze dus op 30 NM staan. mijn idee was los halen en op 32 NM terug vast draaien vanwege dat randje aan de pakking wat je in elkaar drukt en om zo de kop pakking te kunnen her gebruiken. kan dat met wat vaster zetten voor dat randje of heeft dat geen zin?
 
Nieuw filmpje waarin te zien is dat die zich vasttrapt

daar heb je compressie. Dat ben je niet gewend blijkbaar. Vanaf dat punt:
dikke 1 pitter kicken:

Compressie punt opzoeken met kickstarter
Met decompressie door de compressie heen drukken (ongeveer 10 cm van de kickstart beweging)
Kickstart weer helemaal omhoog
dan kickstart met been veel snelheid geven tot helemaal onderin
 
hebbie me geblocked?

Nee hoezo?

en waar ik de Kickstarter vast trap is niet op de compressie maar op het dode punt waar de zuiger steeds niet voorbij komt .ik denk dat het in het filmpje een vertekend beeld geeft en dat het eruit ziet als trappen in de compressie. en ik kan idd zoals chineesboer zegt het bdp niet goed vinden dit komt omdat die steeds daarop een dood punt blijft hangen en ik probeer hem daar steeds overheen te krijgen maar dan schiet hij weer telkens door. Sorry iedereen die aan mijn verhaal twijfelt kom maar langs en het zelf uit proberen... je zult dan zelf ervaren wat ik bedoel. dit is mijn 2de XR 600. ik heb al 4 jaar lang een XR aangetrapt. vreemd dat dit dan wel lukte toch? heb nog filmpjes van mijn XR´s met draaiende motor dus bewijs dat die aangekickt zijn. ook heb ik veel brommers gehad. rijd al vanaf mijn 16de jaar .heb niet anders gedaan dan die dingen aan zitten kicken maar dit is mij gewoon vreemd.
 
Het advies van de remreiniger schiet hier dan ook al weer compleet z'n doel voorbij.... :+ De motor hoeft niet te lopen op remreiniger maar was alleen bedoelt om vast te stellen over uberhaupt wel leven in de motor zit. En om uit te sluiten of het aan de brandstof toevoer of aan de afwezigheid van een vonk ligt.
@Janbros stelde voor om dit ff te checken met startpilot, om weer een stap verder te komen. Maar bij gebrek aan startpilot kun je ff remreiniger gebruiken (vanwege het gemak van een spuitbus, meeste mensen hebben dat wel in huis, ext....:+ )
Maar zo langzamer hand wordt dat zo'n uitdaging voor TS dat hij beter gewoon een blein beetje benzine in die cilinder kan zien te krijgen...._O-
Ik stond er bij toen het gebeurde,je gelooft je ogen niet hoe snel dat ging,remmenreiniger is wel te gebruiken maar dan zonder filter,nooit
op het filter zelf spuiten.
 
Ik zie het nu Zot, gaat zo hard met de berichten hier:+

Speciaal voor jou de XR ff uit het hok gehaald, misschien heb je er wat aan.


Als je het bdp hebt even decompressie inknijpen en net erdoorheen zetten


Bedankt hiervoor. die van jou start erg makkelijk en zo te zien hoef jij ook niet echt hard door te trappen.

ik ga dit nadoen en dan weer een filmpje ervan maken . alleen maar niet op slippers:)
 
Ik heb er geen verstand van aantrappen van die honda maar inderdaad mij lijkt het ook dat je juist op het einde van je trap hem net tegen de compressie trapt en dan stopt. zo ziet het voor mij als startmotor gemakzuchtige het eruit.

Ok oke klein kickje tegen een 250cc honda cross motor ken ik dan nog wel verdomd een rd350lc ook nog maar dat terzijde.
 
Bedankt hiervoor. die van jou start erg makkelijk en zo te zien hoef jij ook niet echt hard door te trappen.

ik ga dit nadoen en dan weer een filmpje ervan maken . alleen maar niet op slippers:)

Maar zie je ook wat @chineesboer doet, voordat hij hem de "aantrap" geeft?
Hij zoekt duidelijk de compressie en zet hem er een stukje voorbij. Bekijk dat nog eens goed en begrijp wat hij doet.
 
Ik zie dat hij hem eerst vast trapt. en dan met de decompressie zet hij hem er net overheen .kickstarter weer terug naar boven laten komen en kickt hem dan helemaal naar beneden..
vooraf weet ik niet of je dan ook op de decompressie een paar keer op de Kickstarter moet en op welke choke stand om benzine aan te zuigen? zo heb ik het ook ergens op internet gelezen maar we willen natuurlijk geen kickback.
 
Laatst bewerkt:
In eerdere posts heeft @chineesboer al aangegeven dat hij zijn decompressie niet gebruikt en zelfs verwijdert heeft. En ik zelf gebruik dit ook nooit, is niet nodig. Hij gebruikt in zijn filmpje ook geen decompressie, maar duwt de kickstarter gewoon door, zo doe ik het ook idd.
En terugslag hoeft niet alleen te komen door de kickstarter op een verkeerd begin punt te laten beginnen. Maar veel hangt ook af van de juiste afstelling, maar voor de juiste afstelling moet je motor wel eerst lopen of bijna willen lopen.
Die terugslag gaat wel een x gebeuren, daar kwam en heel soms kom ik ook niet omheen.... Helaas. Maar met meer ervaring en eenmaal de juiste afstelling van je fiets kun je dit vrijwel uitsluiten.
 
Op het filmpje is mn XR koud uit t hok gepakt. Ik heb niet gekickt van te voren, de kicks die je ziet zijn met koude motor en chokehendel helemaal omhoog.

Decompressiehendel gebruik je alleen om net door het zware punt heen te komen dan kickstart op laten komen.

Als je kickt met twijfel zal hij niet aangaan. Als hij loopt kunnen we je helpen met de afstelprocedure want daar schort waarschijnlijk nog wel het eea aan.

Weet je de maat van je stationairsproeier?
 
Daar heb ik helaas niet op gelet. het begon ook te regenen en had weinig tijd om alles weer terug te schroeven..
op mijn filmpje gebruik ik namelijk de decompressie ook om door het zware punt heen te komen. alleen schiet de zuiger dan vaak weer naar het andere zware punt zodat ik dan weer vast komt te staan met de Kickstarter. misschien duw ik dan te hard of te ver door. ik ga het vanmiddag nog eens rustig proberen.
 
Laatst bewerkt:
Hij gebruikt in zijn filmpje ook geen decompressie, maar duwt de kickstarter gewoon door, zo doe ik het ook idd.

Jawel kijk maar goed in zijn filmpje zie je als hij de Kickstarter door het zware punt heen doorduwt even het heveltje op het kleppendeksel beweegt dus zijn decompressie daarvoor gebruikt,

gewoon doorduwen lukt bij mij niet. je kan er dan gewoon met volle gewicht op de Kickstarter gaan staan
 
In Zeeland tegen de grens van Belgie aan. dus zowat Nederland uit.

ik haalde nog eens om de kijken de vlotterbak eraf en stationair sproeier is 45. ik zag nu ineens dat die potdicht zit?


heb een foto van een setje sproeiers die ik nog heb liggen. van 35 tot 58, of word het nu hele carburateur schoonmaken?

sproeier die er links naast ligt zat erin... en welke maat moet ik nu nemen???

f8oua4mv4.jpg
 
In Zeeland tegen de grens van Belgie aan. dus zowat Nederland uit.

ik haalde nog eens om de kijken de vlotterbak eraf en stationair sproeier is 45. ik zag nu ineens dat die potdicht zit?


heb een foto van een setje sproeiers die ik nog heb liggen. van 35 tot 58, of word het nu hele carburateur schoonmaken?

sproeier die er links naast ligt zat erin... en welke maat moet ik nu nemen???

f8oua4mv4.jpg
als die al potdicht zit vraag ik me af of de rest van de carb wel schoon is ja.

Het voordeel is wel dat een xr600 carb niet lastig in elkaar zit.
 
In Zeeland tegen de grens van Belgie aan. dus zowat Nederland uit.

ik haalde nog eens om de kijken de vlotterbak eraf en stationair sproeier is 45. ik zag nu ineens dat die potdicht zit?


heb een foto van een setje sproeiers die ik nog heb liggen. van 35 tot 58, of word het nu hele carburateur schoonmaken?

sproeier die er links naast ligt zat erin... en welke maat moet ik nu nemen???

f8oua4mv4.jpg
Steek eens de volgende maat erin. (50 ofzo)
 
Ik keek nog eens en nu was die weer open. heb aan de carbs niks gedaan inderdaad. hij draaide ermee dus dacht zal wel goed zijn.

heb nu een de linkerkant met spuitbusje remmenreiniger uitgespoten. kwam eigenlijk niks van rotzooi uit. met spiegel en lichtje gekeken zodat ik kon zien waar ik moest zijn. venturi buis eruit gehaald. was ook niet vuil of verstopt. ik weet niet wat er origineel voor maat stationair sproeier in moet. 50 heb ik liggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan