Honda XR600 perikelen (koppakking 2e x gebruiken?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
992
117
Besten,

Ik heb bij revisie mijn Honda XR 600 een fout gemaakt. ik heb de cilinderkop erop gezet en de bouten daarvan op 30 NM. aangedraaid zonder eerst de geleider van de distributie ketting op de cilinder te hebben gezet .deze haakt namelijk in de cilinder en krijg je er niet meer gehaakt in als de cilinderkop er al op zit.

nu is de vraag kan ik mijn cilinderkop loshalen en dan weer terug vast zetten zonder de kop pakking te vervangen? ik heb nog niet gereden . de cilinder bouten moesten volgens het handboek tussen de 28 en 32 NM vast worden gedraaid en heb ze dus op 30 NM staan. mijn idee was los halen en op 32 NM terug vast draaien vanwege dat randje aan de pakking wat je in elkaar drukt en om zo de kop pakking te kunnen her gebruiken. kan dat met wat vaster zetten voor dat randje of heeft dat geen zin?
 
Met de auto ervoor. hoe doe je dat dan? ik heb geen afgesloten terrein. en op de straat mag je zulke dingen toch niet...
Je kan hem aan je voorvork vast zetten......... :+
.
.
.
.
.
.
.
.
Maar dat is zonde van al je werk.
Neem een stuk touw wat je aan de trekhaak van de auto vast maakt.
Andere kant van het touwtje hou je vast en als je gang genoeg hebt laat je het touw los en terwijl je uitrolt laat je de koppeling los
Wel eraan denken dat je met je reet in het zadel jumpt anders slipt dat achterwiel.
 
Nou had ik een Diversion600 ipv een dikke 1-cylinder, maar mijn buurvrouw van 72 heeft me een drukkertje gegeven toen er iets elektrisch was en ik naar de monteur moest. Liep letterlijk in maximaal 5 meter vanuit de tweede versnelling.
 
Je kunt dat ding alleen aanduwen als er een handmatige kleplichter opzit en als je weet hoe je die moet gebruiken.
Ik duw een XT500 alleen aan , maar diezelfde kan ik ook met de hand starten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan