Honda XR600 perikelen (koppakking 2e x gebruiken?)

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
607
81
Die rubber moet ik hebben. kost ook maar 2 euro . jammer dat er gelijk 8,50 aan verzendkosten bij komen plus nog eens btw over de verzendkosten .
zal eerst eens bellen hier naar motorzaak of die iets heeft liggen

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
607
81
Net even naar de motorzaak gebeld en die zei vergeet dat rubber maar. want die Kickstarter van XR is daar niet op gebouwd en dan vliegt het er zo weer af,

wat je vervolgens kan doen en wat meer gedaan word is puntjes erop laten lassen voor grip. dit word volgens hun meer gedaan. dat motorlaars zolen gladder zijn dan van sportschoenen is volgens hun ook normaal.

Ik had een stukje PVC perlonslang met inlage = luchtslang op het asje van de kickstarter. Ziet er niet uit die tie-ribs. _O-
Ook op een XR??

rikkie cbr

Die hard MF'er
2 feb 2013
526
45
Oude binnenband in stroken knippen, beetje vulcaniserende lijm erbij, er omheen wikkelen en eventueel nog even een brander er overheen halen.
Levert dit ook 50 euro op??😇

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
47.922
908
47
Zuid-Holland
Na de eerste leerfase mis je helemaal niets aan een stukje slang of iets anders op de kickstarter.
Gewoon doorgaan. :P

En je gaat toch ook niet serieus je stalen neuzen eraf halen omdat dit geluid maakt met lopen?

Ik ben blij ik niet in een motorzaak werk.
Alles wat goed is wordt niet begrepen door consumenten. :')

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
607
81
Ik had een stukje PVC perlonslang met inlage = luchtslang op het asje van de kickstarter. Ziet er niet uit die tie-ribs. _O-
Oude binnenband in stroken knippen, beetje vulcaniserende lijm erbij, er omheen wikkelen en eventueel nog even een brander er overheen halen.
Levert dit ook 50 euro op??😇
Haha nee. ik zat zelf te denken aan een anti slip mat te knippen in de vorm van de zool. en die eronder binden

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
607
81
Na de eerste leerfase mis je helemaal niets aan een stukje slang of iets anders op de kickstarter.
Gewoon doorgaan. :P

En je gaat toch ook niet serieus je stalen neuzen eraf halen omdat dit geluid maakt met lopen?

Ik ben blij ik niet in een motorzaak werk.
Alles wat goed is wordt niet begrepen door consumenten. :')

Die plaatjes heb ik er gisteren af gehaald en scheelt al een heleboel. het loopt veel beter .ik heb hier tegels liggen in de woonkamer dus daar wil ik geen krassen op.

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.956
708
Heb je er nu al eens mee gereden of alleen 1 keer laten starten door derde?

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
607
81
Hoeraah ik heb zojuist gereden op mijn XR 600. ik dacht ik kick hem aan zonder camera .anders staat er weer teveel druk op. en hij startte na 2 keer een trapje met een muggentikje. ik zag dat bij chineesboer ook al op zijn startvideo video dat die soepeler was dan bij mij. hij lijkt veel soepeler geworden nadat die vorige week een keer gedraaid had. moest niet eens de decompressie gebruiken . die man vorige week was echt uit allemacht aan het duwen op de kickerstarter zonder decompressie en bij ging het nu met niks? hij rijd wel sterk en strak zeg. en wat een geluid uit die demper. echt hele diepe pow pow pow geluid komt eruit als je gas geeft. pakt goed op en koppel te over. wat een helse machine. alleen het achterlicht werk niet. heb al geprobeerd stekkers wisselen maar niks. ook geen remlicht maar heb gereden.. pffff wat een gedoe allemaal. oh ja de tyraps vlogen er af. althans de helft maar had nog net grip genoeg. daarna snel van scheonen gewisselt

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
607
81
Hoeveel liter olie gaat er eigenlijk in een XR 600? na gereden te hebben staat de olie halverwege tussen lower en upper op de peilstok met motor rechtop .zit nu 2.7 liter olie in

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
13.044
1.594
Eerst warm rijden en dan peilen,en dan hoort het oliepeil op het bovenste merkteken te staan,maar ieder geval tussen het onderste en bovenste teken in.
Bij jou gaat er meer in dan normaal bij een oliewissel omdat je hele blok droog is geweest.

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
607
81
Nou warm heb ik hem wel gereden ben gelijk flink stuk gaan toeren alsof het mijn laatste keer rijden was. is eigenlijk ook alweer te warm weer vandaag voor een luchtkoeler. maar hoeveel gaat er dan in een droog blok? ik had een nieuwe bus 4 liter olie van motul . heb nog lang geen anderhalve liter meer over

Raymond W

Vetertje
23 okt 2006
7.751
672
55
Mijdrecht
Nou warm heb ik hem wel gereden ben gelijk flink stuk gaan toeren alsof het mijn laatste keer rijden was. is eigenlijk ook alweer te warm weer vandaag voor een luchtkoeler. maar hoeveel gaat er dan in een droog blok? ik had een nieuwe bus 4 liter olie van motul . heb nog lang geen anderhalve liter meer over
Watje, vroeger reden ze de dakar met een 1cil luchtkoeler

• Haha
Waarderingen: Dhr. Bosso