Honda XR600 perikelen (koppakking 2e x gebruiken?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
992
117
Besten,

Ik heb bij revisie mijn Honda XR 600 een fout gemaakt. ik heb de cilinderkop erop gezet en de bouten daarvan op 30 NM. aangedraaid zonder eerst de geleider van de distributie ketting op de cilinder te hebben gezet .deze haakt namelijk in de cilinder en krijg je er niet meer gehaakt in als de cilinderkop er al op zit.

nu is de vraag kan ik mijn cilinderkop loshalen en dan weer terug vast zetten zonder de kop pakking te vervangen? ik heb nog niet gereden . de cilinder bouten moesten volgens het handboek tussen de 28 en 32 NM vast worden gedraaid en heb ze dus op 30 NM staan. mijn idee was los halen en op 32 NM terug vast draaien vanwege dat randje aan de pakking wat je in elkaar drukt en om zo de kop pakking te kunnen her gebruiken. kan dat met wat vaster zetten voor dat randje of heeft dat geen zin?
 
Beetje remmenreiniger van Action heb ik gisteren geprobeerd. dan luchtfilter eraf want wilde geen brand. start pilot heb ik niet en kan je hier in de winkel niet halen ook. bij Gamma is het helaas uit het assortiment gehaald.

voor de revisie heeft de motor nog gedraaid. dat was begin dit jaar. ik heb de motor nu 2 jaar in mijn bezit en toch al vaak gestart...

ik kan op internet niet vinden wat nu origineel in een XR 600 aan stationair sproeier zit. wel voor enkel carb. en daar zitten ze al aan de 60 als ik het geloven mag.

hij draaide overigens altijd zeer goed stationair
 
Neem aan dat je een bouwjaar 1987 hebt????

4f5bf187af18a13283dcbc0704358908.png

Daar zit standaard een #45 stationair in en een hoofdsproeier van #122 in.

https://www.megazip.net/zapchasti-d...244/xr600r-a-789515/carburetor-85-87-13764751
 
Klopt. zat net in het werkplaatshandboek te kijken en de slowjet is inderdaad 45 origineel .bij een 88 er met enkel carb is die 60. ik prop er dan nu 48 in.
 
Huh Ik trap hem toch net zoals chineesboer..
overigens de stage 6 sproeiers passen er niet in,zijn dikker.. keihin maakte ze vroeger waarschijnlijk dunner,
 
Ff voor mijn beeld, hij zou moeten trappen alsof het een politiehond bij Ajax-Feijenoord is die op je af komt?
nee, hij moet de krukas genoeg snelheid geven.
Je begint de kick op de verbrandingsslag. Dan komt de uitlaatslag, dan de inlaat slag en dan de compresieslag.
Als je dan al halverwege stopt met kicken loopt ie vast op de compressie slag.

Soms redt je dan net wel de ontsteking, want vervroeger, maar issie nog niet boven genoeg en gaat ie achteruit. Je middenvoets beentje in
 
Ok dan zal ik nogmaals proberen. ik keek nog eens goed naar de carburateur aan de rechterkant bij de vlotterbak zit een gat waar een beetje benzine uitkomt.

zo te zien heeft daar iets ingezeten. maar de vraag is wat?

h5vgyhu.jpg
 
Ok dan zal ik nogmaals proberen. ik keek nog eens goed naar de carburateur aan de rechterkant bij de vlotterbak zit een gat waar een beetje benzine uitkomt.

zo te zien heeft daar iets ingezeten. maar de vraag is wat?

h5vgyhu.jpg

Lijkt niks te zitten aan 1 kant. Pilot/slow systeem zit maar in 1 carb. Aan eind van filmpje kan je gelijk zien hoe je wel moet trappen :)
 
XL 600 carburateur is toch anders dan van XR 600 zo te zien.. en hij trapt eerst wel een paar keer voor aanzuigen van benzine en kickt hem daarna aan.
 
Ik heb net weer geprobeerd. eerst 5x rustig kicken met decompressie op choke vol open zoals ik het filmpje hierboven. tevergeefs hij wil niet.

als er iemand wil komen kijken graag. als het je lukt hem aan te kicken krijg je 50 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan