Honda XR600 perikelen (koppakking 2e x gebruiken?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
992
117
Besten,

Ik heb bij revisie mijn Honda XR 600 een fout gemaakt. ik heb de cilinderkop erop gezet en de bouten daarvan op 30 NM. aangedraaid zonder eerst de geleider van de distributie ketting op de cilinder te hebben gezet .deze haakt namelijk in de cilinder en krijg je er niet meer gehaakt in als de cilinderkop er al op zit.

nu is de vraag kan ik mijn cilinderkop loshalen en dan weer terug vast zetten zonder de kop pakking te vervangen? ik heb nog niet gereden . de cilinder bouten moesten volgens het handboek tussen de 28 en 32 NM vast worden gedraaid en heb ze dus op 30 NM staan. mijn idee was los halen en op 32 NM terug vast draaien vanwege dat randje aan de pakking wat je in elkaar drukt en om zo de kop pakking te kunnen her gebruiken. kan dat met wat vaster zetten voor dat randje of heeft dat geen zin?
 
het is net als een plank door slaan bij karate. Geen kracht, maar snelheid en door slaan/ schoppen
Mee eens hoor, al heb je kracht nodig om die snelheid te halen. Maar ja, inderdaad doortrappen tot het eind.

Eerst maar eens een pilot screw zien te vinden...
Ik zal eerst maar eens kijken of die niet gewoon in je andere carb zit. Waarom zou die pilot screw opeens weg zijn als je niks hebt gedaan :?
 
16016MG3004 nr 7 op de tekening

Hoort die niet aan de linkerkant schuin onder de nippel waar de benzine slang op moet? daar zit er namelijk ook eentje. er zitten er 2 op de linker carb . onderaan de linker vlotterbak ook nog 1.

nc1j0c.gif
 
Yep, maar wie zegt dat die foto niet van die andere carb is? Daar zit niks. Foto te onduidelijk

Of de foto moet gespiegeld zijn maar zoals ik het kan zien is het de linkercarb. Mrdanger?

Overigens denk ik dat het een goed idee is om die carbs er eens af te halen en grondig schoon te maken, gebaseerd op die stationairsproeier. Anders blijf je straks aanmodderen.
 
Of de foto moet gespiegeld zijn maar zoals ik het kan zien is het de linkercarb. Mrdanger?

Overigens denk ik dat het een goed idee is om die carbs er eens af te halen en grondig schoon te maken, gebaseerd op die stationairsproeier. Anders blijf je straks aanmodderen.
Lijkt inderdaad gespiegeld.

carb.png


Maar ja, lijkt me dat als je een motor gaat reviseren je de carbs ook ff mee pakt, helemaal als de boel al even stil staat
 
Of de foto moet gespiegeld zijn maar zoals ik het kan zien is het de linkercarb. Mrdanger?

Overigens denk ik dat het een goed idee is om die carbs er eens af te halen en grondig schoon te maken, gebaseerd op die stationairsproeier. Anders blijf je straks aanmodderen.


Het is de rechter carb en ik heb de foto gemaakt in een spiegeltje die ik eronder gehouden heb want de carb zit gemonteerd en dat gat zit vanonder dus anders kon ik er geen foto van maken..

dus in dat gat hoort dan niks te zitten?
 
Het is de rechter carb en ik heb de foto gemaakt in een spiegeltje die ik eronder gehouden heb want de carb zit gemonteerd en dat gat zit vanonder dus anders kon ik er geen foto van maken..

dus in dat gat hoort dan niks te zitten?
De rechter carb heeft in die video inderdaad niks zitten. Als je verder in de video kijkt, zie je dat ook alleen de linker carburateur een pilot jet heeft (3:40 in de video), dus het lijkt me niet zo raar dat ook alleen die carb een pilot screw heeft.

Maar er hoort geen benzine te lekken.
Ik zou eerst maar eens zorgen dat je de basis goed hebt.
Carbs zijn er af geweest... dus staat alles wel goed (stationair, choke etc.), slangetjes wel goed aansloten etc.

Verse benzine! Dus niet uit je tank van voor het reviseren.
Daarna choke erop, iets voorbij TDP en doortrappen. Niet prutsen met 'proberen benzine aanzuigen' etc.
 
De benzine die in de tank zit is nu precies een jaar oud, vorig jaar september voor het laatst getankt. is 98´ maar een jaar dat is toch niet oud voor benzine? ruikt nog goed en ziet er ook goed uit..
 
Deze Honda NX doet het wel op remmenreiniger, kan ik het proberen met een slang aan de spuitbus en dan op de gasschuif spuiten.
of moet het echt in de plastic aanzuigbuis voor de gasschuif? en ik neem aan alleen voor de linker carb..

 
De benzine die in de tank zit is nu precies een jaar oud, vorig jaar september voor het laatst getankt. is 98´ maar een jaar dat is toch niet oud voor benzine? ruikt nog goed en ziet er ook goed uit..
Afhankelijk van waar je de motor hebt gestald, kan dat zeker wel van invloed zijn. Helemaal bij een eerste start. Ik zou het zeker vervangen! Uitsluiten inderdaad.

Remmenreiniger zou ik gewoon in de airbox of inlaatrubber spuiten, kan het mooi blijven hangen. Zorgen dat het mooi vernevelt. Daarna niet te lang wachten met proberen te starten want anders is het alweer verdampt.
 
De benzine die in de tank zit is nu precies een jaar oud, vorig jaar september voor het laatst getankt. is 98´ maar een jaar dat is toch niet oud voor benzine? ruikt nog goed en ziet er ook goed uit..

Na 2 jaar stilstand deed mijn carbfiets het prima met euro 98. Stond in een tochtige schuur zonder verwarming. Tikje lopen.
 
Bij mij hetzelfde .de motor staat in de schuur zonder verwarming. en zoals ik al eerder zei de benzine ziet er mooi helder uit en ruikt ook echt naar benzine maar kan hem wel vervangen natuurlijk om alles uit te sluiten.

nog eens met remmenreiniger proberen zie ik eigenlijk meer zitten. alleen de spuitbus is ver op en dan nevelt het niet meer goed. het komt er dan meer in een straal uit. misschien dan toch morgen nieuw busje halen als het niet op is bij Action. want dat spul vliegt daar de deur uit. kost ook maar 1,65..

moet je dan trouwens ook iets gas geven als je remmenreiniger gebruikt voor het starten?

ik vond ook nog dit topic dat wel typisch is. voor de revisie had ik hetzelfde probleem .de ene dag met koude motor starten op 1 trap en de andere dag bij koude motor helemaal niet starten. en bij warme motor als ik hem uit zette vaak ook niet meer startten.

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan