Honda XR600 perikelen (koppakking 2e x gebruiken?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
992
117
Besten,

Ik heb bij revisie mijn Honda XR 600 een fout gemaakt. ik heb de cilinderkop erop gezet en de bouten daarvan op 30 NM. aangedraaid zonder eerst de geleider van de distributie ketting op de cilinder te hebben gezet .deze haakt namelijk in de cilinder en krijg je er niet meer gehaakt in als de cilinderkop er al op zit.

nu is de vraag kan ik mijn cilinderkop loshalen en dan weer terug vast zetten zonder de kop pakking te vervangen? ik heb nog niet gereden . de cilinder bouten moesten volgens het handboek tussen de 28 en 32 NM vast worden gedraaid en heb ze dus op 30 NM staan. mijn idee was los halen en op 32 NM terug vast draaien vanwege dat randje aan de pakking wat je in elkaar drukt en om zo de kop pakking te kunnen her gebruiken. kan dat met wat vaster zetten voor dat randje of heeft dat geen zin?
 
Zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven dat ik soms geen vonk heb, dit was al voor de revisie.

CDI

af en toe wel en dan geen vonk !?
Denk dat je het echt in de cdi moet zoeken , dit is een printplaatje met allemaal soldeer verbindingen , er is er waarschijnlijk één "los" en die maakt af en toe wel en af en toe geen contact .

Dit is ook een "verschijnsel" waar de Transalp veel last van heeft hier een tube filmpje
 
Carb netjes schoon en lekt niks geen benzine. gasschuif wat verder dicht gezet zoals aanbevolen was. de vlotterbakken komen mooi vol.komt veel benzine uit als ik de sproeier doppen eraf draai.ook nieuwe benzine in gedaan .tank tot de nok vol... ik probeerde hem weer te starten op choke open en geen gas maar weer helemaal niks.
nog geen plofje.. iemand op YouTube schrijft bij mijn start filmpje dat het onmogelijk starten is zonder de decompressiekabel aan de Kickstarter naar het klep deksel toe..

is het echt niet makkelijker starten met die Kickstarter kabel erop? waarom halen ze die kabels er eigenlijk af..

en ik begin nu toch wel steeds meer te denken dat hij op het verkeerde tijdstip een vonk geeft omdat er totaal geen teken van leven in zit,
 
Laatst bewerkt:
Carb netjes schoon en lekt niks geen benzine. gasschuif wat verder dicht gezet zoals aanbevolen was. de vlotterbakken komen mooi vol.komt veel benzine uit als ik de sproeier doppen eraf draai.ook nieuwe benzine in gedaan .tank tot de nok vol... ik probeerde hem weer te starten op choke open en geen gas maar weer helemaal niks.
nog geen plofje.. iemand op YouTube schrijft bij mijn start filmpje dat het onmogelijk starten is zonder de decompressiekabel aan de Kickstarter naar het klep deksel toe..

is het echt niet makkelijker starten met die Kickstarter kabel erop? waarom halen ze die kabels er eigenlijk af..

en ik begin nu toch wel steeds meer te denken dat hij op het verkeerde tijdstip een vonk geeft omdat er totaal geen teken van leven in zit,
Duw dat ding toch eens aan en gewoon op de straat in plaats van een zandpaadje.
Ja, gewoon op het wegdek zodat de band grip heeft.
In zijn 3 of 4 en bij het loslaten van de koppeling met je reet in het zadel ploffen zodat dat wiel geen andere keuze heeft dan draaien.
 
Duw dat ding toch eens aan en gewoon op de straat in plaats van een zandpaadje.
Ja, gewoon op het wegdek zodat de band grip heeft.
In zijn 3 of 4 en bij het loslaten van de koppeling met je reet in het zadel ploffen zodat dat wiel geen andere keuze heeft dan draaien.

Ga ik dan maar proberen .alleen geef ik het weinig kans
 
Daarna komt het afstellen. kan je ook met 2 man aanduwen. is dat makkelijker? misschien kan ik de over buur jongen vragen .

en hoe had het eerder opgelost kunnen zijn dan?
 
Neem iemand met genoeg power in de benen want ja, het is zwaar met 2 man. Rennen en druk zetten op het achterwiel. In de 1 en 2 blokkeert je achterwiel waarschijnlijk. Ik zou hem ook nog wel aan een auto aan durven slepen maar dan moet je het koppie er wel bijhebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan