Honda XR600 perikelen (koppakking 2e x gebruiken?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
992
117
Besten,

Ik heb bij revisie mijn Honda XR 600 een fout gemaakt. ik heb de cilinderkop erop gezet en de bouten daarvan op 30 NM. aangedraaid zonder eerst de geleider van de distributie ketting op de cilinder te hebben gezet .deze haakt namelijk in de cilinder en krijg je er niet meer gehaakt in als de cilinderkop er al op zit.

nu is de vraag kan ik mijn cilinderkop loshalen en dan weer terug vast zetten zonder de kop pakking te vervangen? ik heb nog niet gereden . de cilinder bouten moesten volgens het handboek tussen de 28 en 32 NM vast worden gedraaid en heb ze dus op 30 NM staan. mijn idee was los halen en op 32 NM terug vast draaien vanwege dat randje aan de pakking wat je in elkaar drukt en om zo de kop pakking te kunnen her gebruiken. kan dat met wat vaster zetten voor dat randje of heeft dat geen zin?
 
Dat zou pas een giller zijn! 30 pagina's gevuld en dan iets met de dodemansknop.
Hij zou niet de eerste zijn,ooit eens meegemaakt dat iemand bougies kwam halen omdat zijn Suzuki niet wou starten,
hij had inmiddels de carbs schoongemaakt en nog steeds niet starten,half uurtje later staat hij weer voor mijn neus want
de motor wil nog steeds niet starten,ik zeg breng hem maar langs dan kijk ik even,komt hij een uurtje later met de motor duwend aanlopen,het was toen zo.n 35 graden buiten en het zweet droop van z,n gezicht,ik zeg voor een krat bier start ik hem nu meteen,daar ging hij mee akkoord ,dus ik zet de dodemansknop
om en 1 druk op de startknop en lopen,het bier smaakte prima :Y
 
ajQ7ABml_700w_0.jpg
 
Hallo Jongens. sorry voor het lange wachten maar het is heel laat geworden hiero,

die man kwam dus om 20.00 uur en we hebben eerst gezellig wat gepraat over motoren en hij heeft vol bewondering naar mijn XR gekeken.
na een half uur wilde hij wel een poging wagen,. dus hij de motor op en ik benzinekraan en choke vol open gezet.

hij kicken ik kijken, drukt hem met moeite door zijn compressie zonder decompressie te gebruiken en laat de Kickstarter terug naar boven komen. trapt en niks,
daarna weer opnieuw dor de compressie heen zonder decompressie handel. trapt en Kickstarter slaat iets terug. verkeerde slag dus. daarna trapt hij hem in zijn compressie. dan trapt hij hem weer door de compressie heen en laat de Kickstarter naar boven komen ,ik zeg tegen hem dat is de goede slag . en trapt em ,en jahoor motor slaat ineens aan. dus wij blij en na even draaien gelijk de choke op halve stand en daarna eraf en draaide gelijk heel erg mooi.

ik heb sleutel 12 gepakt en de bovenste bout aan de olieleiding los gedraaid en er kwam mooi olie uit. de motor totaal minuut of 4/5 laten draaien.

voorlicht werkt maar achterlicht nog niet. misschien verkeerd aangesloten...

ik heb pas gefilmd toen die al even draaide maar daarna uitgezet en samen aan het bier gegaan.

de motor draaide heel goed zonder bijgeluiden. als een nieuwe. ben ik blij dat ik alles goed in elkaar heb gezet.

hoofdsproeiers 2x 125 zitten er nu in. maar de motor heeft gedraaid. kan het bijna nog steeds niet geloven. hopelijk kan ik hem zelf nu dan ook starten.

filmpje,

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan