Honda XR600 perikelen (koppakking 2e x gebruiken?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
992
117
Besten,

Ik heb bij revisie mijn Honda XR 600 een fout gemaakt. ik heb de cilinderkop erop gezet en de bouten daarvan op 30 NM. aangedraaid zonder eerst de geleider van de distributie ketting op de cilinder te hebben gezet .deze haakt namelijk in de cilinder en krijg je er niet meer gehaakt in als de cilinderkop er al op zit.

nu is de vraag kan ik mijn cilinderkop loshalen en dan weer terug vast zetten zonder de kop pakking te vervangen? ik heb nog niet gereden . de cilinder bouten moesten volgens het handboek tussen de 28 en 32 NM vast worden gedraaid en heb ze dus op 30 NM staan. mijn idee was los halen en op 32 NM terug vast draaien vanwege dat randje aan de pakking wat je in elkaar drukt en om zo de kop pakking te kunnen her gebruiken. kan dat met wat vaster zetten voor dat randje of heeft dat geen zin?
 
Die rubber moet ik hebben. kost ook maar 2 euro . jammer dat er gelijk 8,50 aan verzendkosten bij komen plus nog eens btw over de verzendkosten .
zal eerst eens bellen hier naar motorzaak of die iets heeft liggen
 
Net even naar de motorzaak gebeld en die zei vergeet dat rubber maar. want die Kickstarter van XR is daar niet op gebouwd en dan vliegt het er zo weer af,

wat je vervolgens kan doen en wat meer gedaan word is puntjes erop laten lassen voor grip. dit word volgens hun meer gedaan. dat motorlaars zolen gladder zijn dan van sportschoenen is volgens hun ook normaal.

Ik had een stukje PVC perlonslang met inlage = luchtslang op het asje van de kickstarter. Ziet er niet uit die tie-ribs. _O-

Ook op een XR??
 
Na de eerste leerfase mis je helemaal niets aan een stukje slang of iets anders op de kickstarter.
Gewoon doorgaan. :P

En je gaat toch ook niet serieus je stalen neuzen eraf halen omdat dit geluid maakt met lopen?

Ik ben blij ik niet in een motorzaak werk.
Alles wat goed is wordt niet begrepen door consumenten. :')
 
Ik had een stukje PVC perlonslang met inlage = luchtslang op het asje van de kickstarter. Ziet er niet uit die tie-ribs. _O-
Oude binnenband in stroken knippen, beetje vulcaniserende lijm erbij, er omheen wikkelen en eventueel nog even een brander er overheen halen.
Levert dit ook 50 euro op??😇

Haha nee. ik zat zelf te denken aan een anti slip mat te knippen in de vorm van de zool. en die eronder binden
 
Na de eerste leerfase mis je helemaal niets aan een stukje slang of iets anders op de kickstarter.
Gewoon doorgaan. :P

En je gaat toch ook niet serieus je stalen neuzen eraf halen omdat dit geluid maakt met lopen?

Ik ben blij ik niet in een motorzaak werk.
Alles wat goed is wordt niet begrepen door consumenten. :')


Die plaatjes heb ik er gisteren af gehaald en scheelt al een heleboel. het loopt veel beter .ik heb hier tegels liggen in de woonkamer dus daar wil ik geen krassen op.
 
Hoeraah ik heb zojuist gereden op mijn XR 600. ik dacht ik kick hem aan zonder camera .anders staat er weer teveel druk op. en hij startte na 2 keer een trapje met een muggentikje. ik zag dat bij chineesboer ook al op zijn startvideo video dat die soepeler was dan bij mij. hij lijkt veel soepeler geworden nadat die vorige week een keer gedraaid had. moest niet eens de decompressie gebruiken . die man vorige week was echt uit allemacht aan het duwen op de kickerstarter zonder decompressie en bij ging het nu met niks? hij rijd wel sterk en strak zeg. en wat een geluid uit die demper. echt hele diepe pow pow pow geluid komt eruit als je gas geeft. pakt goed op en koppel te over. wat een helse machine. alleen het achterlicht werk niet. heb al geprobeerd stekkers wisselen maar niks. ook geen remlicht maar heb gereden.. pffff wat een gedoe allemaal. oh ja de tyraps vlogen er af. althans de helft maar had nog net grip genoeg. daarna snel van scheonen gewisselt
 
Hoeveel liter olie gaat er eigenlijk in een XR 600? na gereden te hebben staat de olie halverwege tussen lower en upper op de peilstok met motor rechtop .zit nu 2.7 liter olie in
 
Eerst warm rijden en dan peilen,en dan hoort het oliepeil op het bovenste merkteken te staan,maar ieder geval tussen het onderste en bovenste teken in.
Bij jou gaat er meer in dan normaal bij een oliewissel omdat je hele blok droog is geweest.
 
Nou warm heb ik hem wel gereden ben gelijk flink stuk gaan toeren alsof het mijn laatste keer rijden was. is eigenlijk ook alweer te warm weer vandaag voor een luchtkoeler. maar hoeveel gaat er dan in een droog blok? ik had een nieuwe bus 4 liter olie van motul . heb nog lang geen anderhalve liter meer over
 
Nou warm heb ik hem wel gereden ben gelijk flink stuk gaan toeren alsof het mijn laatste keer rijden was. is eigenlijk ook alweer te warm weer vandaag voor een luchtkoeler. maar hoeveel gaat er dan in een droog blok? ik had een nieuwe bus 4 liter olie van motul . heb nog lang geen anderhalve liter meer over
Watje, vroeger reden ze de dakar met een 1cil luchtkoeler
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan