Honda XR600 perikelen (koppakking 2e x gebruiken?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
992
117
Besten,

Ik heb bij revisie mijn Honda XR 600 een fout gemaakt. ik heb de cilinderkop erop gezet en de bouten daarvan op 30 NM. aangedraaid zonder eerst de geleider van de distributie ketting op de cilinder te hebben gezet .deze haakt namelijk in de cilinder en krijg je er niet meer gehaakt in als de cilinderkop er al op zit.

nu is de vraag kan ik mijn cilinderkop loshalen en dan weer terug vast zetten zonder de kop pakking te vervangen? ik heb nog niet gereden . de cilinder bouten moesten volgens het handboek tussen de 28 en 32 NM vast worden gedraaid en heb ze dus op 30 NM staan. mijn idee was los halen en op 32 NM terug vast draaien vanwege dat randje aan de pakking wat je in elkaar drukt en om zo de kop pakking te kunnen her gebruiken. kan dat met wat vaster zetten voor dat randje of heeft dat geen zin?
 
ik vraag dit om MRDanger eigenlijk totaal geen verschil voelt wat er eigelijk wel zou moeten zijn.
Als dat ding nogal opgevoerd is zal hij onder zwak zijn en boven flink moeten gaan.
Nu kom jij met dit probleem, zou zo maar kunnen dat hij dat ook heeft dat de tweede totaal niet mee doet , dan wel de eerste trap.
 
Sorry maar ik heb dat dus niet! de 2de schuif gaat open op een 3de van de eerste. en beiden schuiven gaan volledig open. onder is hij niet zwak en bovenin is het minder . mijn 88er die helemaal standaard was ging nog beter en haalde ook nog een hogere top dan deze. wat mij betreft is de hele opvoer mislukt en heeft dat het vermogen eerder nadelig beinvloed dan opgekrikt.
 
Sorry maar ik heb dat dus niet! de 2de schuif gaat open op een 3de van de eerste. en beiden schuiven gaan volledig open. onder is hij niet zwak en bovenin is het minder . mijn 88er die helemaal standaard was ging nog beter en haalde ook nog een hogere top dan deze. wat mij betreft is de hele opvoer mislukt en heeft dat het vermogen eerder nadelig beinvloed dan opgekrikt.

heb je , zoals vaker aangegeven in dit topic, contact gehad met de tuner?
 
Als die kop geflowed is moeten er ook meet rapporten van zijn.

er is geen flowbank ter wereld die snel genoeg kan pulseren om na te bootsen wat er effectief in een inlaatkanaal gebeurt als een motor draait.
staat er iemand met zo'n rapport te zwaaien : lach hem eens goed uit en zeg hem dat hij niet weet waarover hij het heeft, want die resultaten zijn waardeloos.
 
er is geen flowbank ter wereld die snel genoeg kan pulseren om na te bootsen wat er effectief in een inlaatkanaal gebeurt als een motor draait.
staat er iemand met zo'n rapport te zwaaien : lach hem eens goed uit en zeg hem dat hij niet weet waarover hij het heeft, want die resultaten zijn waardeloos.


De motor had voor de tuning op de vermogensbank gemoeten.
En erna weer....
 
Sorry maar ik heb dat dus niet! de 2de schuif gaat open op een 3de van de eerste. en beiden schuiven gaan volledig open. onder is hij niet zwak en bovenin is het minder . mijn 88er die helemaal standaard was ging nog beter en haalde ook nog een hogere top dan deze. wat mij betreft is de hele opvoer mislukt en heeft dat het vermogen eerder nadelig beinvloed dan opgekrikt.

Dus contact opnemen met degene die het spulleke heeft aangepakt. Je hebt ervoor betaald, op basis van beloftes die hij heeft gedaan en iets klopt er nu niet. XR op de aanhangert en met die kearl om tafel ipv zelf proberen het op te lossen. Toch?
 
Tja wie doet nu een vermogen meeting vooraf omdat niemand dit wil geloven men wil geloven dat het allemaal waar is.
En helaas zoals zo vaak onwetendheid zoals velen als je hier je motor laat tuninin bij bv Mile Pajic belooft hij de pk wat hij aan geeft .
Dat is waar je voor betaald en krijgt ik zie dit nergens .

Maar goed is nu even niemand mee geholpen. het fiet is dat het geld op is en hij probeerd er achter te komen waar de manco voor hem ligt.
 
dat is simpel, en nu bedenk ik mij ook ineens waarom grotere sproeiers misschien geen effect hebben.

probeer gewoon eens zonder hoofdsproeiers. als ook dat geen effect heeft, is de mengbuis/naald combinatie de beperkende factor en moet je die eerst veranderen. zonder hoofdsproeiers moet hij veel te rijk staan, anders klopt er iets niet.

Heb je dit nu al geprobeerd?
 
Ik heb nu 142 links en 145 rechts en trekt redelijk goed door .in zijn 4 al 120 op teller gereden. als je doortrekt na halverwege het gas even een klein stottertje/inhouden maar dan komt hij eroverheen en trekt hem dan wel door. heb nu ook V power erin.
 
Nou klinkt als een stap in de goede richting!

Je kunt nog een stap kleiner gaan, als het stottertje dan weg is zet je hem (als je er geld voor hebt) een keer op de bank, dan heb je in elk geval een baseline waar je op verder kunt.

Ook niet gek dat je kleiner moest als je met die 150/160 combi al aan gaf dat de benzine er door vloog, dus blijkbaar krijgt hij het wel en verwerkt hij het ook. Dat hij bovenin niet door wil trekken is dan niet gek, wellicht verzuip je hem gewoon.
 
Is wel vreemd dat ik dit wel met V power heb en met de andere benzine niet. ik had er eerst ook 98 in maar van Firezone, op dezelfde sproeier maten geen stotters
 
Placebo.
Of je gebruikte daarvoor nog steeds oude benzine, zat viezigheid in of iets totaal anders.
Van V-power gaat hij niet anders lopen dan andere E5 benzine.
Hooguit verlies je 32% energiedichtheid in die 5% ethanol, maar dat vind ik wel verwaarloosbaar. Warm of koud weer kan minstens net zoveel effect hebben.

Wat voor sproeiers gebruik je, toevallig verschillende 'merken' door elkaar? Niet alle merken kun je zomaar uitwisselen, soms staat de 'codering' voor een andere maat.
 
Ik heb er ook nieuwe benzine van firezone ingedaan. benzine was dus niet oud. maar wat is oud voor benzine? benzine van bv net 1 jaar oud geeft echt nog geen problemen als er geen bio ethanol in zit. hij rijd merkbaar beter op V power
 
Hooguit verlies je 32% energiedichtheid in die 5% ethanol, maar dat vind ik wel verwaarloosbaar. Warm of koud weer kan minstens net zoveel effect hebben.

Wat voor sproeiers gebruik je, toevallig verschillende 'merken' door elkaar? Niet alle merken kun je zomaar uitwisselen, soms staat de 'codering' voor een andere maat.


Keihin PWK sproeiers gebruik ik. lange zeskanten horen erin. het merk maakt daarvan niet uit want het gaat om de maat voering en die hebben van elk merk dezelfde boring. bv 150 is 1,5mm als ik het goed heb... bij Mikuni sproeiers is dat anders. daarvan is een 150 kleiner van gat.
 
Dit is wat Honda zelf zegt over benzine houdbaarheid,
How long can I leave gas in the tank?
The length of time that gasoline can be left in your fuel tank and carburetor without causing functional problems will vary depending on a variety of factors.

  • Fuel formulations vary by region. Depending on where you operate your engine, fuel may deteriorate and oxidize more rapidly (in as little as 15 days). Please check with your servicing dealer for storage recommendations and precautions specific to your region.
Other factors include:

  • The air volume in a partially filled fuel tank promotes fuel deterioration.
  • Very warm storage, high humidity and variable temperatures accelerate fuel deterioration.
  • Fuel deterioration problems may occur in less than 30 days, particularly if the gasoline was stored in your portable fuel container for an extended period of time. We recommend that you purchase fresh fuel from a busy, reputable gas station in a volume that will be used in less than 3 months.
 
Ik heb meerdere Honda carburateur brommers/motoren gehad en waaronder ook mijn XR´s en meer dan 3 maanden weggezet met dezelfde benzine en startte en reden gelijk goed alsof de benzine vers was. nooit problemen mee gehad. ik tankte overigens ook altijd bij Firezone. dit station is 50 meter bij mijn huis vandaan.
 
Hier niet hoor. Gebruik de XL (dubbele carb) 3 dagen niet, dan is hij niet meer te starten. Moet verplicht vòòr het starten eerst de vlotters aftappen. De benzine in de tank blijft natuurlijk wel gewoon goed.
 
Keihin PWK sproeiers gebruik ik. lange zeskanten horen erin. het merk maakt daarvan niet uit want het gaat om de maat voering en die hebben van elk merk dezelfde boring. bv 150 is 1,5mm als ik het goed heb... bij Mikuni sproeiers is dat anders. daarvan is een 150 kleiner van gat.
Ook Dynojet gebruikt andere maten, maar zolang je alleen echte Keihin sproeiers gebruikt zit je goed :)

Het is overigens niet exact de diameter van het gat, wat het wel is weet ik ook niet precies, wellicht oppervlakte of flowrate...?
FAQ Mikuni vs keihin vs dynojet
 
Hier niet hoor. Gebruik de XL (dubbele carb) 3 dagen niet, dan is hij niet meer te starten. Moet verplicht vòòr het starten eerst de vlotters aftappen. De benzine in de tank blijft natuurlijk wel gewoon goed.

Dat had ik voor de revisie ook met deze XR. die xr ik daarvoor had niet. maar afgezien daarvan liep hij wel altijd goed op de benzine die er al maanden in zat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan